AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Jeg er så sinna, skuffa og frustrert over meg selv.. For litt over 4 år siden jeg gikk ut av et forhold hvor det var mye psykisk vold, utroskap osv. Noe som gjorde at jeg hadde veldig lave tanker om meg selv den første tiden etter. Møtte da en mann, som også var ganske såret etter et tidligere forhold, og vi fikk en god kjemi på det grunnlaget av at ingen var ute etter noe forhold enda.. Litt i etterkant finner jeg ut at han er god kompis av en ekskjæreste jeg var sammen med da jeg var 17-18 (altså endel år siden). Så til saken hvor jeg tabbet meg ut, et par 3 mnd etter jeg traff denne mannen, møtte jeg på ekskjæresten min på byen (kompisen hans) og det endte med sex som jeg angret masse på etterpå. Jeg valgte å være ærlig og fortalte dette til han, og siden vi ikke hadde noe definisjon på hva vi var (jeg kjente han ikke særlig godt den tiden, så vi var ikke ekslusive) så kom han fort over det (ga han inntrykk for).. Så i går tok han dette plutselig opp (vi er pr dags dato kjærester, ikke samboer, ting har gått veldig sent fram) og ville ha en forklaring på hvorfor jeg gjorde som jeg gjorde den gangen, det er så lenge siden at jeg ikke husker i detaljer hva som skjedde, bare at det var en stor feil, jeg var full og dum. Nå anklager han meg for å ha spilt et spill mellom to kompiser, vært respektløs og nå vet han ikke om han kan stole på meg lengre. Jeg er klar over at det var en stor feil av meg, og jeg la meg langflat den gang, og i går. Jeg har aldri vært utro mot han, og den gangen jeg hadde sex med ekskjæresten min var vi ikke sammen og hadde heller ikke noen planer om å bli det. Kjenner jeg er helt utenfor nå, hva skal jeg gjøre? Vurderer å skrive et brev å forklare hva jeg føler, og så gi han litt tid til å fordøye dette. Har dere noen gode råd? Anonymous poster hash: 20bf2...4ec
Gjest regine Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Min umiddelbare reaksjon er: hva er det HAN nå har gjort, som gjør at han vil finne noe å "ta" deg for?? Det er virkelig helt bak mål å ta opp noe som skjedde for flere år siden og atpåtil FØR dere var i nærheten av å være kjærester. Lukter dårlig samvittighet lang vei. Jeg ville spurt hva i all verden han har drevet med i det siste, som gjør at han nå må trekke fram gamle "synder" du har begått. For din egen del syns jeg og du skal slutte å se ppå denne episoden som noe du skal og må ha fryktelig dårlig samvittighet for for evig tid. Du gjorde kanskje noe dumt, men det var ikke noe som gikk utover noen andre. Antakeligvis har det gått mer ut over deg selv, fordi du selv ikke helt står for handlingen din. Get over it - dette er ikke det verste man kan gjøre mot andre. Og igjen: dere var IKKE kjærester den gangen, så han har vrkelig ikke noe å ta deg for der heller. Av og til må man innse at "ja, det jeg gjorde der var dumt og jeg vil ikke gjøre noe tilsvarende igjen. Men nå er det nok selvpisking, dette er et tilbakelagt stadium og ikke noe jeg ønsker å bruke tid på i mitt liv nå."
Gjest Sebraen Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Kan godt være, men jeg har ikke noe følelse på at han har noe å skjule. Jeg vet hva som trigget det, en kompis av han sa til han på en fest at jeg var ditt og datt siden jeg hadde hatt sex med ekskjæresten min (det kompisen ikke visste var jo det at kjæresten min visste alt allerede). Og da har han begynt å tenke på dette igjen.. Nå vil han ha en forklaring på hvorfor det skjedde, og jeg kan ikke gi noe forklaring siden jeg ikke vet hvorfor det skjedde og husker som sagt ikke alle detaljer fra en kveld på byen for flere år siden. Tror det er veldig sårt for han, i og med at de var kompiser, og han valgte meg framfor kompisen sin. Bros over hoes, ja og alt det der.. TS Anonymous poster hash: 20bf2...4ec
Testosteron Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 Du kan ikke gjøre noe du ikke allerede har gjort, nemlig å forklare ham hva som skjedde og hvordan du stiller deg til dette nå. Hva mer kan du gjøre? Du kan jo ikke trylle det bort, så her må han selv bestemme seg for hva han skal gjøre; å legge det bak seg eller fortsette å dvele ved det. Velger han det siste, så kan dere ikke fortsette å være sammen.
Gjest .-L-. Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 (endret) Så du hadde deg med eksen mens dere hadde god kjemi og var i startfasen deres? Slikt er sårt for noen av oss, jeg hadde også reagert. Endret 10. august 2013 av .-L-.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Vel, det avhenger vel litt på mannen da, antar jeg. En reaksjon er nok naturlig, men om han ikke vil klare å ligge det bak seg eller ei, er jo opp til ham. Spørsmålet er jo også om hvorvidt man burde la fortidens bagateller og tidligere handlinger få spille en for stor trille for den uante og nye fremtiden. Hvor mulighetene ikke finnes begrenset på noen måter. Og man kan jo også lage store stormer i all slags små sølepytter. En relativt individuell greie vil jeg tro dog. Jeg kommer ikke til å snakke så mye om hvordan alle andre menn ville ha reagert heller. Jeg har ikke en således lei tendens at jeg tror det er så mange menn som ville ha satt pris på om jeg trodde jeg kunne snakke for dem på mange områder, kun fordi jeg selv ville ha reagert eller ha tenkt noe om noe. Men man har jo dem og.. Men det er vel slik, har man bare ett kort igjen på hånden, så spiller man det. Uavhengig av hvor desperat en selv skulle være i utgangspunktet. Men det handler vel kanskje litt om intelligens også vil jeg tro. Det ville vært naivt å utelukke det hvert fall. Men hvem er da perfekt i denne verden? Sånn egentlig..? Anonymous poster hash: afbee...8e1
Gjest Sebraen Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Jeg tror at det den kompisen sa på den festen har trigget noe i ham. Og kanskje han bare trenger bekreftelse på at du faktisk ikke skjuler noe, og at han er den eneste for deg. Forhold er ikke lett, og man kan fort miste fokus om man for slengt ting til seg som at "Kjæresten din ligger med den og den".. Mitt råd: Ta og prat med ham! Si nå hva du sa for 2 år siden. Det var en tabbe. Du angrer. Han er den eneste for deg. Om det ikke fungerer.... He's loss! Anonymous poster hash: 20bf2...4ec
Gjest gubs Skrevet 11. august 2013 #11 Skrevet 11. august 2013 Dette er ikke moro. I hans verden så kurtiserte han deg i håp om et forhold. I og for seg en situasjon hvor man er sårbar. Du suger pikken til en annen imens ha står på trappa med konfekt og blomster. Formellt sett har ikke noen gjort noe feil siden dere/du ikke var eksklusive. Men du visste hva han følte. Men ga faen. Hva føler etter å ha blitt konfrontert med dette igjen er ikke godt å si. Tid spiller ofte ikke så stor rolle. Dritten er gjemt men ikke fjernet, og da vil den komme frem når triggerene kommer. Sitter alle kompisene til eksen med info han ikke har. Har du holdt tilbake info og han har forstått det. Ikke gøy å føle seg som narren i sitt eget liv. Vær ynkryggen som alle ler av. Enten nå må hele situasjonen ufarligjøres ved at dere setter dere ned og snakker ferdig. En gang for alle. Og går derfra med nye kort. Ellers så kan dere gi opp. Dette vil komme opp igjen og igjen.
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2013 #12 Skrevet 11. august 2013 Mange mannfolk vil ikke røre seg inn på noen som kompiser har hatt sex med. Det er en uskreven regel. En regel som fungerer helt utmerket. Problemet er at kvinner ofte ikke forstår dette, og dermed skaper splid mellom kompiser. Så at dette skaper litt problemer for fyren, bør ikke komme som en overraskelse. For min del hadde jeg nok bare gått om jeg hadde vært han. Selv om dere ikke hadde lovet hverandre noe på den tiden, var dere fremdeles i en bli-kjent-fase, og da puler man ikke rundt, mener nå jeg. Og iallefall ikke med en kompis av ham. Det vitner om dårlig dømmekraft. Det eneste som skal til her for kjæresten din, er modning av den tanken at du og kompisen hans faktisk har hatt dere sammen. La ham få litt tid på seg, så går det seg nok til.
Gjest snoopy_93 Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Når man spør, må man også tåle og få et svar - selv om det kanskje ikke er svaret du er forberedt på. Jeg ser ikke på dette som noe som er galt, i og med at dere ikke var sammen eller hadde noe på gang i den perioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå