Gå til innhold

Bostøtte - fikk bare halvparten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke et halvt år nå fått 2500 kr fra bostøtte. Det er det jeg har fått krav på og det står tydelig i brevet fra husbanken at det skal bli overført 2500 kr hver mnd.

Og det har det gjort... Helt fram til nå. Denne gangen fikk jeg bare 1150 kr. Hvorfor? Kan noen forklare meg? Dette hjelper ikke akkurat meg, det er jo en grunn til at jeg skal få 2500 kr.

Kan noen forklare?

Anonymous poster hash: bbf81...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

EDIT!! Skrivefeil! Det skal stå *jeg har i et halvt år*!

Anonymous poster hash: bbf81...bee

Skrevet

Jeg har ikke greie på bostøtteordningen da jeg aldri har mottatt dette.

Men kan du ha fått tilbake penger på skatten, å at det kanskje har blitt trukket fra bostøtten?

Anonymous poster hash: 201f8...6e1
Skrevet

Ring dem? :)

Anonymous poster hash: 85b06...1a6
Skrevet

Samme her, jeg fikk også bare halvparten...

Anonymous poster hash: 5f508...010
Skrevet

Jeg bare gjetter her, men kanskje det har noe å gjøre med fjorårets skatteoppgjør? Men den beste måten å finne det ut på, er å ringe dem!

Anonymous poster hash: 5a7ce...cc2
  • Liker 1
Skrevet

Dere skal sikkert bare bo halvveis denne mnd ;)

Anonymous poster hash: 201f8...6e1
  • Liker 1
Skrevet

Det har med skatteoppgjøret og gjøre. Jeg fikk ingenting, mens en annen jeg kjenner fikk halvparten. Jeg fikk brev om det, det gjør kanskje dere også :)

Anonymous poster hash: 49e80...f00
  • Liker 1
Skrevet

Det kan være justert etter skatteoppgjøret, det kan være en saksbehandlingsfeil. Klag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bare gjetter her, men kanskje det har noe å gjøre med fjorårets skatteoppgjør? Men den beste måten å finne det ut på, er å ringe dem!

Anonymous poster hash: 5a7ce...cc2

Da gjør de vel dette for å korrigere hva personen hadde krav på forrige år, gjør de ikke? Kan de bruke forrige års inntekt på å beregne hva folk har krav på året etter? Hvis TS i fjor tjente 700 000 kroner, men fra 1.januar sto på bar bakke uten en eneste krone og uten jobb, kan de trekke henne i bostøtte i år fordi hun tjente så bra i fjor? Eller har NAV egne kalenderår?

Jeg har aldri vært borti dette, jeg bare tenker høyt her.

Anonymous poster hash: c42e3...064

• Liker 1
Skrevet

Du kan kreve å få lagt nåværende inntekt til grunn.

Skrevet

Kanskje TS bør gjøre det da, siden hun sier at hun bare har fått bostøtte i år? Jeg synes det blir rart at forrige års ekstra innbetalte skatt skal gjøre at hun trekkes i bostøtte, med mindre de renger det som sparing og krever at sparekontoen tømmes før man får bostøtte?

Haha, jeg kan virkelig ingenting om dette, men ble svært nysgjerrig.

Anonymous poster hash: c42e3...064

Skrevet

Det har med fjorårets skatteberegning å gjøre. Fikk 400 kr mindre denne måneden jeg også.

Anonymous poster hash: 47289...c01
Skrevet

Etter det jeg har hørt tar de en ny beregning for støtten hver august, eller noe sånt. At de muligens da først tar i bruk fjorårets skatteoppgjør. Jeg så at bostøtten vi fikk utbetalt i juli (altså bostøtten for juni) var beregnet ut i fra skatteoppgjøret 2011, mens den vi fikk nå 10. august (for juli) var beregnet ut i fra skatteoppgjøret 2012. Gikk ned 200 kroner i bostøtte.

Det er ikke sikkert at det jeg skriver stemmer, men det er jo en mulighet. Har du fått en forklaring fra dem, TS?

Anonymous poster hash: bca80...a99
Skrevet

Nei. Men man kan søke om det, det går på skjønn.

Skrevet

Nei. Men man kan søke om det, det går på skjønn.

Okei, da :icon_lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...