Gå til innhold

P - pille slutt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har hørt at p- pillen kan føre til at tiden fra man slutter på p- pillen og til man blir gravid blir lang.

Noen som vet om det bare er spekulasjoner eller stemmer det?

Planlegger ikke å bli prøvere før om 4-5 mnd, men vurderer å slutte på p pillen nå hvis det kan være med på å resusere prøveperioden. Andre som har gjort det? Har brukt p-pillen sammenhengende i 9 år.

Uff, ble litt klønite dette, håper noen forstår hva jeg lurer på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet egentlig ikke hvordan dette fungerer, men jeg slutta på pillene (etter mange år) i oktober 2003. Planen var å pørve aktivt fra april 2004, og siden jeg hadde hørt det samme som deg - at det kunne ta lang tid fra man slutta til man ble gravid - ville jeg "normalisere" kroppen litt først. Men det gikk fortere enn jeg trodde. På grunn av sykehusopphold og sykdom for mannen hadde vi ikke sex før en gang rundt juletider og en gang i januar. Mer enn det skulle ikke til for vips, der var jeg gravid.

Konklusjonen jeg trekker er at dette må være veldig individuelt. Noen får kanskje stoffene raskere ut av kroppen? Ikke sikkert du ble noe klokere av dette, men mitt tilfelle kan sikkert motbevise at det tar lang tid, selv om andre nok opplever det helt motsatte.

Tror bare du får prøve deg fram :wink:

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt individuelt - det kan ta alt fra 1 mnd til flere år! Kommer helt an på :-)

Etter å ha lest masse av andres erfaringer her inne virker det ikke som om langvarig (eller kortvarig) p-pillebruk har særlig mye å si.

Lykke til! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta i januar og ikke blitt gravid ennå. :veldigsur:

Kroppen ble fort normal igjenn med regelmessig mens, menssmerter,vond rygg,osv-osv-osv. Hater mensen.

Håper ikke mensen kommer neste gang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste min siste pille 11. mars iår. (Etter å ha gått på p-piller sammenhengende i 8 år). EL kom etter 2 uker. Ble gravid på første forsøk, og idag er jeg 5+5 :P

Målte ikke EL, men tok ting som det kom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det varierer ja!

Jeg slutten for over 2 år siden og er ennå ikke gravid! Kom ikke i "normalt gjenge" mht mensen før etter ca 1 år. Ei venninne av meg mener at det tok over 3 år (!!) før hun følte at alt var i vanlig rute etter at hun sluttet med p-pillen (hadde brukt de i 7-8 år)....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke troen på at bruken har noe å si, individuelle forskjeller som er avgjørende. Jeg har selv brukt p piller i perioder, utfra når jeg har trengt prevensjon og ikke, og EL/mens har vært i gang igjen med en gang igjen. Kjenner andre som ikke har fått igang kroppen på flere mnd. Er i PP 2 nå og da jeg hadde brukt pillen i 3 år sammenhengene før jeg sluttet. Alt ca 2 uker etter siste pille-mens kjente jeg EL smertene. Kroppen er et underfundig maskineri, og psyken er et farlig tannhjul som kan sette oss helt ut av spill :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke troen på at bruken har noe å si' date= individuelle forskjeller som er avgjørende. Jeg har selv brukt p piller i perioder, utfra når jeg har trengt prevensjon og ikke, og EL/mens har vært i gang igjen med en gang igjen. Kjenner andre som ikke har fått igang kroppen på flere mnd. Er i PP 2 nå og da jeg hadde brukt pillen i 3 år sammenhengene før jeg sluttet. Alt ca 2 uker etter siste pille-mens kjente jeg EL smertene. Kroppen er et underfundig maskineri, og psyken er et farlig tannhjul som kan sette oss helt ut av spill :ler:

:enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa at det faktisk er lettere å bli gravid etter p-pille slutt enn ellers. Siden kroppen ikke er helt i gjenge slipper den ofte flere egg i løpet av syklusen. Det kommer et lite ras, på en måten... :ler:

Skal slutte med pilla selv, om 2 md.... Gleder-gruer meg... :-) Gleder meg mest.

Lykke til, uansett, gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...