Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er ikke det å være død akkurat som ikke å være født tro?hvor "var" du og din bevissthet hen før du ble født? akkurat slik tror jeg det er å være død

Anonymous poster hash: 59d7f...e5c

Romerne tenkte på døden som en drømmeløs søvn. Hvor er du når du sover og ikke drømmer? Ingen steder og ingen ting. Du er ikke bevisst, og er ikke. Jeg syns det er ganske plausibelt.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke rart at vi leve når da? Jeg kan ikke forstå hva som er så logisk med det annet enn at vi jo opplever det.

Alle sjeler går videre etter døden, vi møtes igjen, hvorfor vet jeg ikke, det bare er sånn. Enten så er jeg kokko eller så er det fakta at jeg har god kontakt med den åndelige verden som det kalles, hva som er fakta eller ikke(hva nå enn fakta er....) spiller ingen rolle for meg så lenge jeg har et ståsted som føles riktig for min del. Alt har en hensikt tror jeg og vi skal hele tiden møtes igjen på veien mot et rikere liv med mer lærdom om hvordan vi egentlig skal leve for å ha det godt.

Dyrene har også en sjel og vender tilbake. Jeg ser ingen hensikt i å forsøke å forstå hva andre tenker og mener om sitt åndelige liv. Forsøk heller å finn din egen greie ts som er ok for deg. Det at vi har et åndelig behov tror jeg på og jeg mener vi bør ta det litt på alvor. Det betyr så absolutt ikke at du skal gude, gå i kirken el, bare søke det som gir deg det beste!

Skrevet

Alt som er levende har sjel

Anonymous poster hash: d2346...a7c

Virus og bakterier er også levende. Om de har en sjel hver, får du et problem med med plassen etterhvert. Det er beregnet at det til nå har levd noe over 100 milliarder mennesker. I en milliliter med helt vanlig ferskvann finner du ca en million bakterier. En milliliter! Hvis du skal ta med alle bakteriene på hele jorda, og alle forfedrene deres 4 milliarder år tilbake i tid får du svimlende tall, og da har vi ikke engang begynt på viruser.

Jeg tror vi bare glemmer den sjeleteorien, det der med å gradere utdeling av sjeler er det vel bare dypt religiøse som faktisk tror på

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal vente til den gang jeg dør med å finne ut av dette. Orker ikke bruke energi på å diskutere med folk som tror ditt og datt. Jeg tror ingenting, jeg akkurat nå. Men vi er alle forskjellige, og vi er jo mennesker, og dermed nysgjerrige, men på ulike nivåer. :)

Skrevet (endret)

Jeg skal vente til den gang jeg dør med å finne ut av dette. Orker ikke bruke energi på å diskutere med folk som tror ditt og datt. Jeg tror ingenting, jeg akkurat nå. Men vi er alle forskjellige, og vi er jo mennesker, og dermed nysgjerrige, men på ulike nivåer. :)

Det eneste kjipe med dette er at det antagelig er for sent å tenke på døden når du er død. For når du er død er det ikke lenger noe deg der som kan finne ut av noe som helst. Så lenge du kan tenke på døden lever du faktisk, i det øyeblikk du er død vet du hverken at du er død eller at du noensinne har levd, du er bare ikke der lenger. Like lite som det eksisterer et deg på andre siden av jordkloden i dette øyeblikk eller like lite som du eksisterte før du ble unnfanget.

På den annen side betyr jo dette som Epikur påpekte 300 år før Kristus at det heller ikke er grunn til å frykte døden, siden døden aldri er der vi er (i hvert fall ikke vår egen død): Der jeg er, der er ikke døden, og der døden er, der er ikke jeg.

Endret av Cuckold
Skrevet

Det eneste kjipe med dette er at det antagelig er for sent å tenke på døden når du er død. For når du er død er det ikke lenger noe deg der som kan finne ut av noe som helst. Så lenge du kan tenke på døden lever du faktisk, i det øyeblikk du er død vet du hverken at du er død eller at du noensinne har levd, du er bare ikke der lenger. Like lite som det eksisterer et deg på andre siden av jordkloden i dette øyeblikk eller like lite som du eksisterte før du ble unnfanget.

På den annen side betyr jo dette som Epikur påpekte 300 år før Kristus at det heller ikke er grunn til å frykte døden, siden døden aldri er der vi er (i hvert fall ikke vår egen død): Der jeg er, der er ikke døden, og der døden er, der er ikke jeg.

I det hele tatt, døden er en opplevelse, men aldri selvopplevd.

Skrevet

Alle har sin unike personlighet, som er skapt av oppvekst og erfaringer. Alt dette er lagret i hjernen, og forsvinner dermed når hjertet stopper.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Kunne ønske det fantes liv etter døden, men tviler.. vil ikke tvile! men jo.. jeg tviler sterkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...