MarianneE Skrevet 21. april 2004 #1 Skrevet 21. april 2004 Dette bør være en stor ære for dere og motta oppskriften på sjokoladekaka mi. Den imponerer alle og holder seg saftig og god i dager! Devils Face 4 ss. smør 2,5 kopp sukker 3 egg 4 kopper mel 6 ss. kakao 4 ts. natron 2 ts. vanilje sukker 7,5 dl. kefir Rør smør og sukker godt, tilsett eggene og rør dem godt inn. Sikt så i de tørre ingrediensene, og ha tilslutt i melka. Ha bakepapir i ei langpanne og stek kaka på 180grader i ca. 30 minutter. Til glasur pleier jeg og bruke de ferdig på pose som man smelter. Ekstra god blir den om den deles og fylles med romkrem. Nyt den, folkens!
Gjest Embla s Skrevet 21. april 2004 #3 Skrevet 21. april 2004 MarianneE, nå ble jeg skuffet, jeg trodde nå at jeg faktisk skulle få en sjokoladekake av deg... *går i gang med å bake* (høres utrolig godt ut, spes med romkrem varianten)
MarianneE Skrevet 22. april 2004 Forfatter #5 Skrevet 22. april 2004 MarianneE, nå ble jeg skuffet, jeg trodde nå at jeg faktisk skulle få en sjokoladekake av deg... *går i gang med å bake* (høres utrolig godt ut, spes med romkrem varianten) snøft..... du kan da ikke forlange alt heller da! Fisk... det var da så lite....
Gjest Embla s Skrevet 22. april 2004 #6 Skrevet 22. april 2004 snøft..... du kan da ikke forlange alt heller da! Jammen, jammen, jeg bare så for meg at du kom til å dele ut sjokoladekake her inne (du kan da ikke bebreide meg å tro det med den lovende overskriften ) Så da jeg skjønte at jeg faktisk måtte bake (!!) den selv.. ja, du kan jo selv tenke deg skuffelsen
MarianneE Skrevet 22. april 2004 Forfatter #7 Skrevet 22. april 2004 Jammen, jammen, jeg bare så for meg at du kom til å dele ut sjokoladekake her inne (du kan da ikke bebreide meg å tro det med den lovende overskriften ) Så da jeg skjønte at jeg faktisk måtte bake (!!) den selv.. ja, du kan jo selv tenke deg skuffelsen :trøste: Dakkar...... Fra spøk til alvor: Fikk du bakt den?
Gjest Embla s Skrevet 23. april 2004 #8 Skrevet 23. april 2004 [ Fra spøk til alvor: Fikk du bakt den? Nei, har ikke gjort det enda, men skal snart. (tenker å overraske mamma og tante som har bursdagsfest i morgen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå