AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Hvor mye fikk du innvilget å ha i husleie? Anonymous poster hash: 2bda7...fa1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Hva har husleie med boliglån å gjøre? Anonymous poster hash: 1375a...ef9
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Hva har husleie med boliglån å gjøre? Anonymous poster hash: 1375a...ef9 Har mye å si, de ser jo på de totale kostnadene. TS: Den gangen jeg hadde startlån så fikk vi beskjed om at husleie måtte ligge på maks x kroner, hvis den var høyere ville lånesummen gå ned. Dette ble fortalt i møtet og sto i vedtak. Husker dessverre ikke summen, men så er det 10 år siden nå... Anonymous poster hash: 3146c...03e
TrickyCicci Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Regner med det her er snakk om husleie som i fellskostnader i f.eks. borettslag, og da har det jo en betydning. Vil tro at du kan ha høyere felleskostnader hvis det koster mindre enn det du har fått gjennomslag for. Men tror det lureste for deg er å ta kontakt med saksbehandler og få det skikkelig avklart i ditt tilfelle.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Har mye å si, de ser jo på de totale kostnadene. Anonymous poster hash: 3146c...03e Men det kommer da an på hvor mye man låner, og mye annet. Anonymous poster hash: 1375a...ef9
Pringle Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 (endret) Jeg husker ikke tallene, men jeg fikk innvilget ett beløp i lån, og grense for husleie, samt tilskudd. I tillegg hadde jeg oppspart egenkapital. Leiligheten jeg fikk kjøpt, hadde høyere pris, men husleien var lavere enn grensen, derfor fikk jeg godkjennelse. I tillegg fikk jeg litt ekstra tilskudd. Snille kommunen (Ja, dette er også med på å drive opp boligprisene, jeg er klar over det.) (Jeg husker jo hva det ble til: Leiligheten kostet 1 900 000 og husleien var på 1600.) (Hva man får, avhenger av mange ting; hvor man bor, hvor mange som er i husstanden, hva slags inntekt man har osv. Jeg er enslig, bor i Oslo og har 100% uføretrygd med ung ufør.) Endret 10. august 2013 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #7 Skrevet 11. august 2013 15% kommunen 85% banken Max 2000 i fellesutgifter. Banken sa at hvis vi kjøpte en bolig til maksprisen vår, og det var 200 000 i felleslån, så regnet de ikke med de pengene fordi det var så lite. Samme sa kommunen, de kunne godt være fleksible, men felleutgiftene kunne da ikke være så veldig mye høyere enn 2000. Anonymous poster hash: cf10c...b50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå