Gå til innhold

Mormor har lagt av penger til brudekjole, men jeg skal ikke gifte meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ble født, bestemte mormoren min seg for å sette av penger til brudekjole til meg, noe mamma syns var greit.

Årene gikk, og fortsatt venter mormor på at jeg skal gifte meg. Jeg er 33 og kommer nok aldri til å gifte meg.

Jeg har aldri vært opptatt av å gifte meg, og har heller aldri hatt kjæreste. Blir sett på som en pen jente, så det er ikke utseendet som det er galt med.

Jeg er bare ikke der at det er så viktig å gifte meg og få barn...

Om jeg hadde møtt den rette, så hadde kanskje saken vært annerledes, men jeg har rett og slett ikke møtt noen.

Nå ønsker jeg ikke på død og liv å møte noen heller, og tror heller at skjer det så skjer det.

Jeg føler jo et visst press og en viss forventning. Mine eldre kusiner har giftet seg, og min mormor spanderte brudekjole på de.

Anonymous poster hash: 28cbe...777
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alle har behov for å gifte seg og det er helt greit. Kanskje du skal si det til mormor? Hun mener det jo godt. Maser hun da? Siden du føler press og forventning.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo bare en hyggelig gest, ikke for å presse deg.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har behov for å gifte seg og det er helt greit. Kanskje du skal si det til mormor? Hun mener det jo godt. Maser hun da? Siden du føler press og forventning.

Om jeg hadde møtt noen, så kanskje ønske om å gifte seg hadde meldt seg, men jeg har ikke møtt noen enda, så derfor tenker jeg ikke noe på dette med bryllup og barn.

Føler jo et press og at jeg ikke lever opp til forventningene siden jeg har passert 30 og har snart gått ut på dato...

Nei, det er ingen som maser. Var mye mas i 20-årene, men etter at jeg nærmet meg 30 ble det mindre og mindre mas. Deilig egentilg!

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare en hyggelig gest, ikke for å presse deg.

Ja, det skjønner jeg jo, men syns det er litt dumt at de bare gikk ut ifra at jeg skulle bli normal...

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel mormoren din er, men kanskje du kunne snakket med henne og forklart det du skriver her? Og så foreslått at hun kunne gi deg en bunad eller noe sånt? Den får man jo også større nytte av enn en brudekjole:-)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjønner jeg jo, men syns det er litt dumt at de bare gikk ut ifra at jeg skulle bli normal... Anonymous poster hash: 28cbe...777

Du høres jo ikke unormal ut. Men ellers går de fleste foreldre og besteforeldre ut fra at barna blir normale. Jeg synes du burde slutte å legge så mye i det, og heller ta det for hva det er, en mormors måte å ville gi noe spesielt til barnebarna.

Anonymous poster hash: 3816f...161

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel mormoren din er, men kanskje du kunne snakket med henne og forklart det du skriver her? Og så foreslått at hun kunne gi deg en bunad eller noe sånt? Den får man jo også større nytte av enn en brudekjole:-)

Jeg har bunad...men jeg får la det surre og gå litt til, også kommer nok mamma til å prate med mormor.

Skrevet

Må du si noe da?

• Liker 2
Skrevet

må du si noe da?

mormoren din mener det godt, det er jo hennes måte å kunne gi noe spesielt til deg :)

aldri si aldri, kanskje det dukker opp en som tar deg med storm når du minst venter det?

• Liker 2
Gjest Adriane
Skrevet

Så lenge mormoren din ikke maser ustanselig om pengene hun har satt av til brudekjole til deg, så tenker jeg at det beste er å ikke si noe om dette. Det er godt ment fra hennes side, og det betyr tydeligvis mye for henne. Så hvorfor frata henne denne gleden? Enten blir du gift i hennes levetid, eller du blir det ikke - men så lenge hun ikke plager deg med at disse brudekjole-pengene står på konto og venter, så skader det jo ingen å la ting være som de er.

Skrevet

Kan du ikke bare finne deg en hyggelig, rik mann og gifte deg med han da? Vinn-vinn-situasjon siden du ikke føler trang for ekteskap uansett.

Anonymous poster hash: 3ad71...bb4
Skrevet

Aldri si aldri! Jeg var nesten førti når jeg traff drømmemannen. Hadde aldri lyst å gifte meg før jeg traff han! Men han vil jeg ha, jeg ønsker virkelig å gifte meg med han. Være hans for evig og alltid! Ikke noe stor bryllupsfest og lignende, men jeg skal ha brudekjole og gifte meg på skikkelig. :)

Anonymous poster hash: b5418...ff2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...