AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Når det for eksempel er barneselskap, og foreldrene sier "nå skal dere få is og brus", så jubler alle barna, unntatt én. Har dere hørt om barn som ikke liker is og brus? Eller er det helt uvanlig? Hva pleier dere å servere i barneselskap? Noe sjokomelk i reserve i tilfelle noen ikke liker brus? Anonymous poster hash: 7e1e2...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Hvor gamle er barna? Kjenner flere mindre barn som ikke liker brus, de synes kullsyra blir for sterk tror jeg? Og jeg kjenner et par barn som foretrekker salt eller godt krydra mat/godteri framfor søtt, som heller vil ha stekte chorizos enn is til kos f.eks. Barn er forskjellige Anonymous poster hash: bbbd4...c65 1
Flekk Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 (endret) Ja har hørt om 1 og hun likte ikke brus resten av livet heller, på grunn av kullsyren. Kanskje de liker saft bedre :blåse: Jeg foretrekker sjokomelk og iste fremfor brus Endret 9. august 2013 av Flekk
Flekk Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Ja har hørt om 1 og hun likte ikke brus resten av livet heller, på grunn av kullsyren. Kanskje de liker saft bedre :blåse: Jeg foretrekker sjokomelk og iste fremfor brus Ingen smiley 1
Sophia Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Vet om flere. Og, det er jo egentlig en fin ting da? Is og brus er jo ikke akkurat det sunneste du får tak i. Like greit å ikke like det 5
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Normalt og normalt. De fleste barn liker det, men det er da ingenting i veien med å ikke like det. Har en venn som aldri har taklet brus, og selv har jeg aldri likt is noe særlig. Vi fungerer begge sånn noenlunde i det daglige tross handikapet.Anonymous poster hash: 8db9f...aa4 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 jentungen min er litt sånn. hun liker ikke godterier bare popcorn. og når jeg var liten likte jeg ikke brus,ville bare ha vann. Anonymous poster hash: fb302...993
Meridian Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Ja, det er normalt. Kjenner til noen som ikke likte brus som barn pga det var så søtt, så hun ble kvalm. Selv likte ikke jeg kaker som barn, og fikk heller servert grove rundstykker med ost.
vimsefrøken Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Ingen av mine to barn liker brus. De sier kullsyren brenner på tunga. Helt greit for meg. Syns det er fint.
Meridian Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Ingen av mine to barn liker brus. De sier kullsyren brenner på tunga. Helt greit for meg. Syns det er fint. Enig, det er ikke farlig å ikke like brus og is og kaker og godt ... det er bare bra for helsen, det
Gjest Mandalas Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Min sønn på ti år velger alltid vann fremfor både brus og saft. Is liker han derimot da, men da jeg var liten spiste jeg heller ingen is enn feks krokanis. Vi er/ var kresne barn både meg og sønnen, og da gjelder det kresen på både mat, drikke og godteri.
Gjest Belle âme Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Er 14 og har aldri likt F.eks brus og pølser, d liker jo alle!
Rainbow Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Jeg likte ikke brus før jeg var rundt ni år. Syntes at kullsyra var ekkel. Fikk da ofte rød saft i barnebursdager.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Datteren min liker ikke brus. is spiser hun, men aldri en hel ispinne. Når jeg var liten spiste jeg ikke sånn tricolor is eller krokanis (type 2literboks) likte de ikke. Men var veeeldig glad i ren vaniljeis Var ekstremt kresen, likte bare akkurat det jeg likte, annet smakte jeg ikke. Anonymous poster hash: a216a...61e
makkapakka Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Når det for eksempel er barneselskap, og foreldrene sier "nå skal dere få is og brus", så jubler alle barna, unntatt én. Har dere hørt om barn som ikke liker is og brus? Eller er det helt uvanlig? Hva pleier dere å servere i barneselskap? Noe sjokomelk i reserve i tilfelle noen ikke liker brus? Anonymous poster hash: 7e1e2...3b5 Min er 8 han liker ikke godteri utenom is og en og annen sjokolade. Aldri brus eller alt det andre snopet. Han er ikke unormal for det.
Enyya Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Sønnen min som skal begynne i 1.klasse liker ikke brus, kaker, kjeks, sjokoladepålegg eller boller. Han er veldig glad i is og sjokolade da. Han drikker helt vann hvis han kan velge;-) Men er noen foreldre som ser litt rart på han i bursdag når han spør om et glass vann når det tilbys brus;-)
Gjest Arch Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Det er et av barna vi inviterer i bursdag som ikke liker brus, så hun får melk.
Harlekin Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Min jenter er glad i brus, men er ikke så glad i kaker, muffins og snop. Hun spiser litt sånn av og til, men aldri mye. Hun liker popcorn og ostepop. Fruktis liker hun, stort sett, men spiser sjelden opp alt. Den største forskjellen på henne og andre barn jeg har sett, er at hun ikke er så interessert i verken mat og godteri. I bursdager jubler alle barna og "løper" til bords når maten og kakene er servert, mens hun sitter for seg selv i et hjørne og leker og vil ikke komme, for hun "er opptatt" Men det blir nok folk av henne også! Barn er forskjellige og liker forskjellige ting, selv om de fleste går for det som er søtt, som bruk og is.
Marthe75 Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Jeg har en som ikke liker sjokolade og en som ikke liker brus. Og så blir de mer og mer kresne inne sitt område etter hvert som de vokser til... De får det de vil ha, men velger selv å avstå. (Her i huset er det nok foreldrene som har spist mest usunt i deres oppvekst....) Saft er et fint alternativ til brus Jeg drikker hverken kaffe eller te, og det verste jeg vet er når noen begynner å foreslå alle mulige erstatninger, for jeg MÅ jo ha noe liksom! Da ber jeg om vann, for å slippe den negative oppmerksomheten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Min venninne likte ikke kaker da hun var liten, har vist seg at det var pga matallergier.Anonymous poster hash: ba1ab...04f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå