Gå til innhold

Ingen av mine venninner er gift - hvor normalt er det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av mine venninner eller kjente er gift - bortsett fra et par som jeg bare kjenner til.

Har altså ikke vært i noen venninne-bryllup.

Eneste bryllupene jeg har vært i er til søsken, søskenbarn, tanter og onkler. Har ikke vært i så mange heller der..

Men er det ikke rart at ingen av mine venninner eller nærmeste kjente ikke er gift når vi er rundt 32 år alle sammen?

På meg så virker det som om alle gifter seg i hytt og pine, og jeg hører stadig om folk som skal i bryllup til venner, kolleger og kjenninger.

Er det kanskje ikke så vanlig å gifte seg lenger?

Anonymous poster hash: 55562...03f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rart ja.

Anonymous poster hash: 3c4b2...a81
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten 40 og ingen av mine venninner er heller gift - kanskje fordi jeg ikke har så fryktelig mange, men likevel er det jo litt sært.Har hengt mye med " gutta" både som barn og voksenog bare et par av dem har giftet seg. Jeg er forresten ikke gift selv, så jeg har vel egentlig ingenting å klage over.

Anonymous poster hash: 4bfc0...9d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS HER!

De som er sammen med noen er samboere - ellers er det mange single. Alle har utdannelse, eller er nylig ferdig med utdannelse.

Anonymous poster hash: 55562...03f
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har en kompis som giftet seg i 2008, men ellers så har de fleste av vennene mine ikke giftet seg ennå, noen gifter seg i år og et par neste år. De fleste er på min alder, 32 år.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 og har flest venner som er eldre enn meg. Er kun 1 venn som har giftet seg foreløpig. Jeg har heller ikke planer om det med det første. Trives veldig godt som singel :)

Anonymous poster hash: 98c5d...e55
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er 27 år, og ingen av mine venninner er gift heller. En av dem har vært forlovet i mange år, og kommer nok til å være forlovet i hundre år til uten å ta det neste steget. De andre er evig single. Bortsett fra en som "akkurat" har fått seg type, men da jeg fikk vite det først et halvt år etter at de ble sammen så har hun nå blitt bekjent i stedet for venn.

Anonymous poster hash: 67a19...913
Skrevet

Er vell vanlig at mange venter til de er nærmere 35-40? Likt som mange venter med å få unger

Skrevet

Tror sånt blir vanligere og vanligere, jeg. Det henger nok sammen med at samboerskap har blitt rimelig standard - da er det nok mange som ikke føler det samme behovet for å gifte seg fullt så fort. Eller i det hele tatt. :)

Det vil nok variere endel mellom ulike sosiale grupper også. Det har f.eks. slått meg at færre av vennene mine fra studietiden (jeg er 30 nå) er gift enn de som ikke tok høyere utdannelse og gjerne ble boende i hjembygda. Det er jo ikke så rart, de færreste har spesielt god råd når de er studenter, og fokus ligger gjerne på utdanning og karriere - så får alt det andre som giftermål og barn bare vente litt. Det er jo ikke helt kategorisk selvfølgelig, men folk er nok i mye større grad opptatt av karriere, selvrealisering og slikt nå enn før.

• Liker 4
Skrevet

Den eneste av jentene som har gifta seg er også skilt ;) Who cares, så lenge folk er lykkelig!

Anonymous poster hash: c5c64...50e
  • Liker 2
Skrevet

Den eneste av jentene som har gifta seg er også skilt ;) Who cares, så lenge folk er lykkelig!

Anonymous poster hash: c5c64...50e

Enig.

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg er vel den eneste som er gift og venter barn/planlegger konkret barn i nærmeste fremtid.

Men så har vi vært sammen i hundre år uten å gå fra hverandre.

De andre venninnene mine er enten single generelt, eller har gått ut av langvarige forhold. Eller har såpass ferske forhold at det ikke er naturlig å gifte seg.

Summa summarum så ville vel alle sikkert på en eller annen måte etablert seg(samboerskap/ekteskap/barn eller ikke) om man fant en livspartner, men det er såpass lavt på skalaen for hva vi snakker om og interesserer oss for at det vel ikke føles som noe man "bør" gjøre eller ikke.

Anonymous poster hash: 85181...437
Skrevet

Jeg er på din alder og er gift selv. Av venner på samme alder har jeg faktisk kun ei venninne som er gift.. resten er samboere eller single. Det er vel like vanlig å være samboer nå som å være gift.

Jeg var nesten 26 da jeg giftet meg og mange syntes jeg var ung til å gifte meg da. Tidene forandrer seg!

Anonymous poster hash: b0c6b...4eb
Skrevet

Det er fordi vi menn er blitt for smarte til å la oss lure inn i et fengsel for resten av livet.

ball-and-chain-cake-topper01.jpeg

Anonymous poster hash: 05f69...264
Skrevet

Nei, det er ikke så rart synes jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har to litt perifere venninner som har giftet seg. Den ene er skilt for lenge siden og den andre ble skilt og giftet seg på nytt. Ellers er alle vennene mine enten single eller samboere. Jeg er også bare samboer og tviler på jeg kommer til å gifte meg med det første. Vi er i midten av 30-årene.

Anonymous poster hash: ea7b9...a24
Skrevet

De fleste av mine venninner er, eller har vært, gift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...