AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Del Skrevet 9. august 2013 Har dere oppskrift på enkel smuldrepai? Med smør, mel og sukker, uten havregryn. Hva slags bær/frukt-kombinasjoner er gode? Er ikke så glad i varme epler. Usikker på om jeg ville likt pærer i pai også.. Fersken er kanskje godt? Og bringebær? Andre tips? Hvis paien blir vellykket, vil jeg lage mer og fryse ned (før steking). Hvordan er det da best å håndtere den når/før den skal stekes? Anonymous poster hash: 28079...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 10. august 2013 #2 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg lager ofte denne http://www.detsoteliv.no/print.php?id=1913 . Kjempegod! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avalon Skrevet 10. august 2013 #3 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg lager ofte denne http://www.detsoteliv.no/print.php?id=1913 . Kjempegod! Vil den bli god uten mandler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Del Skrevet 10. august 2013 Vil den bli god uten mandler? Det ser jeg for meg at den blir! Hvordan gjør man det med nedfrysing? Når bør den tas opp før den skal stekes, kan den stå et sted å tine, eller bør den rett i ovn på svak varme, så sterkere varme i "en evighet"? Vil gjøre det på en måte som ikke tar så lang tid. Så jeg kan ta den opp straks jeg får uventet besøk, og så blir den ferdig innen ca en halvtime f.eks... Anonymous poster hash: 28079...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 10. august 2013 #5 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg har ikke prøvd å fryse ned. Men jeg ville nok isåfall frosset ned bærene og smuldredeigen hver for seg. Vet ikke hvordan det er å fryse vaniljekrem.. Men det tar jo ikke lange tiden å ha i formen om du har alt stående Vil den bli god uten mandler? Jeg har ikke prøvd helt uten mandler, men jeg bruker ofte å bytte ut halvparten av mandlene med havregryn og det er kjempegodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Del Skrevet 10. august 2013 Jeg tenker at mandlene er der for å lage marsipansmak, uten dem blir det litt annnen, men sikkert helt kurant smak:) Kan jeg lage deigen i dag, og lage paien i morgen? Bare la det stå i kjøleskapet? Anonymous poster hash: 28079...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 11. august 2013 #7 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg tenker at mandlene er der for å lage marsipansmak, uten dem blir det litt annnen, men sikkert helt kurant smak:) Kan jeg lage deigen i dag, og lage paien i morgen? Bare la det stå i kjøleskapet? Anonymous poster hash: 28079...721 Jeg vet ikke. Hva endte du opp med å gjøre? Det enkleste ville sikkert vært å blande sammen alt det tørre og bare smelte smøret og blande i det neste dag. Å legge det i formen er jo kjemperaskt, så da er den nok klar til steking på ca 5 min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #8 Del Skrevet 11. august 2013 Det ble så jeg lagde paien i går. I dag ble restene oppvarmet og spist opp.. Nam! Det er jo så fort gjort at jeg ikke gidder å fryse ned ustekt pai.. Like greit å blande sammen ny deig samme dag som man skal spise. Anonymous poster hash: 28079...721 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 11. august 2013 #9 Del Skrevet 11. august 2013 Ja, det er veldig enkel og rask å lage. Verste er å kverne mandlene synes jeg (med mindre man kjøper ferdig malte) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 12. august 2013 #10 Del Skrevet 12. august 2013 Elsker rarbabra i pai. Kutt 500 g rarbabra i biter, strø over litt sukker. 100 g smør, 80 g sukker, 200 g hvetemel. Lag smuldrer. Noen mandelflak oppå. Spises med vaniljesaus, is eller vaniljekesam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2013 #11 Del Skrevet 1. september 2013 blåbær og bringebær i samme pai - nydelig Anonymous poster hash: 7513c...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå