Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg oppdaget for snart 2 uker siden at jeg er gravid. Har ikke kommet så langt. Første dag i siste mens var 08.07, så det betyr at jeg er 4+4 nå.

Den første uken etter at jeg oppdaget at jeg var gravid hadde jeg en del symptomer: tidvis veldig ømme pupper (spesielt om morgenen), murringer i magen, tissetrengt stort sett hele tiden.

De siste 5 dagene har jeg opplevd at symptomene ikke er like sterke. Jeg har fortsatt litt ømme pupper, men ikke på langt nær sånn som de var, tidvis lette murringer, og i dag var første dagen jeg følte at jeg var ganske kvalm om morgenen. I tillegg til dette så er jeg veldig trøtt, og har stort sett hatt behov for å ta meg en liten "power nap" etter middag denne uken.

Ut fra hva jeg leser så er det jo normalt å ha symptomer som kommer og går, og føler meg foreløpig passe rolig i forhold til det, men i bakhodet surrer det litt at jeg tidligere har opplevd å miste i SA.

Tok en Clearblue digital med ukeindikator i går som viste 3 + og det stemmer bra med hvor langt jeg har regnet ut at jeg har kommet. Hadde eggløsning 18.08, og det er jo nå 3 uker siden.

Lurer litt på hvordan den første tiden har vært for andre i forhold til symptomer; hvilke symptomer har dere hatt, har de kommet og gått eller vært der stabilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og ikke minst så har jeg vært veldig oppblåst helt fra starten av.

Skrevet

Jeg kjente omtrent ingen ting de første ukene. Eneste jeg har kjent hele tiden er at jeg er oppblåst og at jeg har ømme pupper. De var forresten ikke spesielt ømme i starten, men nå må jeg holde på de når jeg går ned trapper :fnise: Det er helt normalt å ha få eller svake symptomer, men jeg var litt engstlig i begynnelsen jeg også. Nå har vi imidlertid sett en liten klump med et bankende hjerte, og alt ser bra ut.

Om du vil ha noen å skravle med så er vi en hyggelig gjeng i mars/april 2014-terminklubben :)

Skrevet

Den gangen jeg hadde en SA hadde jeg mange flere og sterkere symptomer enn denne gangen hvor jeg ikke hadde så mye symptomer. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan jeg hadde det de første ukene denne gangen men husker at oppblåst mage og hodepine plaget meg mest, og at dagene varierte.

Ikke tenk på en SA, for de fleste skjer det bare en gang. Nyt heller at du er gravid, gratulerer! Dette går sikkert kjempe bra ;)

Skrevet

Takk for svar! Dere har helt rett i at det ikke nytter å gå og være redd for SA igjen. Våket forresten med veldig ømme bryst i dag igjen så det er tydelig noe som er på vei tilbake her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...