Avalon Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Har lyst til å begynne på en ny bok, men klarer ikke helt å finne ut hvilken. Type sjanger jeg er ute etter er bøker som "Stormenes tid" og "Avalon". Er ute etter litt dramatikk, intriger, romanse og en dæsj provokasjon (les: ikke kvinner som mangler ryggrad og gjør hva de blir fortalt, da kan jeg likesågodt bare begynne å lese 50 shades ). Skal raide min mors bokhyller også, men alltid fint med tips! Kan gjerne også slenge med hva bøken går i, trenger ikke være redd for å avsløre for mye. Det ødlegger ikke noe for meg.
BMUL Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 En bok jeg MÅ anbefale er Indias datter, vet ikke om den passer for deg men er bare utrolig bra (samme som alle andre jeg kjenner som har lest den synes) Vi får se gjennom øynene til flere personer, boka begynner med at den indiske kvinnen Kavita føder sitt andre barn, hun er livredd for at dette barnet også skal bli en jente (på den indiske landsbygda er jentebabyer lite verdt, de kan ikke hjelpe på åkrene og for å gifte dem bort må man betale rundt 20 000 rupier, derfor blir mange drept) den forrige jenta ble drept av mannen hennes Jasu. Denne gangen blir det også en jente men hun trygler Jasu om å få en natt med henne som hun tilbringer med å dra til bombay med søsteren sin for å legge datteren sin inn på barnehjem. Vi får også se et ektepar i USA der hun er amerikansk og han indisk, de drar til India for å adoptere et barn, og det blir da Kavita og Jasu's datter. Vi får da se livet til Kavita og Jasu, det amerikanske ekteparet, datteren deres som drar tilbake til india og bestemmer seg for å finne familien sin og folk som har med disse å gjøre hahah Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare, men den er utrolig bra! Vi får se flere ulike sider med India, mye om fattigdommen og det jævlige der. Jeg elsker også bøkene til Robert Wilson, men han har da krim/spenning. Men helt fantastisk! 1
tunaen Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Tusen strålende soler, Drageløperen, På hjørnet av bitter og søt, Er du der ute? Vet ikke om det var akkurat det du var ute etter, men...du kan jo sjekke de ut
Pearl2.0 Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Dersom du har lest og likte Khaled Hosseinis bøker har han kommet med en ny: And The Mountains Echoed. Den skal jeg lese etter å ha lest ferdig A Song of Ica and Fire-serien og Born to Run. Så kanskje om et par år
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Øya av victoria hislop kan passe beskrivelsen din. Lettlest men drivende Anonymous poster hash: 118b4...fca
Andrelinoge Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 http://www.youtube.com/watch?v=cO95wX_IBWA Black magicians guild trilogien. Digget den. Av Trudi Canevan. Hoved karakteren er ei jente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå