Gå til innhold

Hvor treffer man kjekke karer i Oslo?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 30 år og skal ut med noen venninner på byen, men hvor går vi?

Vi er glade i brune puber, evt med livemusikk/irsk pub, ikke typiske nattklubber/ se og bli-sett steder. Men ikke metal/hardrock heller.

Håper noen har forslag - til steder der kjekke mannfolk i 28-40 årsalderen pleier å være, og der man lett kommer i kontakt med folk.

Jeg har egentlig likt meg på Johns Bar og Dubliner (hva synes dere om disse?), men vil gjerne ha flere alternativer også :-)

Håper på svar!

Anonymous poster hash: 1766e...6d1
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker veldig godt Dubliner.

Eller så er det en god del brune barer på Grønland, Ivars kro f.eks.

Også har jo Løkka noen ålreite steder.

Fyret eller politikern som ligger på Youngstorget.

Den gamle Major på Majorstuen er et annet alternativ.

Herr Nilsen, som ligger i byen, ved tinghuset.

Ja, det var noen, hukomelsen sviktet litt nå :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk skal du ha! Hvilke av disse tror du er det beste sjekkestedet?

Ivars kro, er ikke det litt harry med "gamlinger" og samme med Herr Nilsen? Eller tar jeg feil da?

Mange gode forslag her, takker, de på Youngstorget må prøves, har bare vært såvidt innom Politikeren en gang, synes stemningen virker bra - men er det et utested også, eller mer et mat/lunsjsted der man stopper for å ta seg litt mat og bare 1 øl?

AnonymBruker
Skrevet

Politikeren er mer som en cafe/bar syns jeg. Men helt ok :) Dubliner er min favoritt i Oslo! Live irsk musikk fredager/lørdager, møter alltid hyggelige menn der. Johns - NEI! Meat market!

Rebell på Grünerløkka er også bra, der spiller de 80-tallsmusikk, veldig bra!

Anonymous poster hash: aeea9...44e
Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg liker ikke plassen særlig godt, men mange liker Bar Vulkan i Maridalsveien og den passer din aldersgruppe, da aldersgrensen er 28 år.

Ryes er en litt morsom plass på Grunerløkka. Gjennomført 50-talls konsept, men det er trangt om plassen.

Dr Jekylls er en grei brun pub. Ligger nær Nationaltheatret. Noe dyrt.

Selv har jeg blitt veldig glad i Internasjonalen på Youngstorget. Fin plass om dere liker gode drinker. Damene er trivelige og stort sett lette på tråden.

Når jeg tenker meg om er kanskje Mono (også på Youngstorget) en bra plass for dere. Brun pub som spiller rock. Hver lørdag er det live musikk, i hvert fall tidlig på kvelden. Men køen er brutal på lørdager, så vær tidlig ute.

:cool:

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hvilke av disse tror du er det beste sjekkestedet?

Er det en one night stand som er målet? Eller din livs kjærlighet?

:)

Skrevet

Takk skal du ha! Hvilke av disse tror du er det beste sjekkestedet?

Ivars kro, er ikke det litt harry med "gamlinger" og samme med Herr Nilsen? Eller tar jeg feil da?

Mange gode forslag her, takker, de på Youngstorget må prøves, har bare vært såvidt innom Politikeren en gang, synes stemningen virker bra - men er det et utested også, eller mer et mat/lunsjsted der man stopper for å ta seg litt mat og bare 1 øl?

Ville droppet Ivars kro ja! Der er det vel for det meste gamle alkiser. Dattera til hagen på grønland er hyggelig. Litt usikker på aldergruppen, mulig det er litt yngre klientell? Men tror det skal være litt av alle aldersgrupper der :) Veldig hyggelig bakgård.

Skrevet

Ville droppet Ivars kro ja! Der er det vel for det meste gamle alkiser. Dattera til hagen på grønland er hyggelig. Litt usikker på aldergruppen, mulig det er litt yngre klientell? Men tror det skal være litt av alle aldersgrupper der :) Veldig hyggelig bakgård.

Ja kan være enig i det, men det er et artig sted. Pleier å dra dit med jentegjengen innimellom bare for å moroskyld!

Dattera er også veldig ålreit, men ofte mye folk, og kanskje litt yngre en det du tenkte.

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg var på dubliner i går, vet ikke om jeg tels som kjekk, også var jeg der tidlig, ikke på kvelden,

• Liker 1
Skrevet

Jeg må være inderlig gammel for når jeg hører noen prate om "kjekke mannfolk" så tenker jeg med en gang hyggelige, greie, snille karer. En "kjekk kar" er for meg en hyggelig, trivelig fyr.

Er man veldig opptatt av utseende og vil ha en som har en flott kropp så får man begynne på spinning eller annen trening der man møter veltrente menn. Så gjenstår bare det å finne noen som har riktig lengde på håret, riktig øyenfarge, riktig høyde, tjener riktig mengde penger, har riktig størrelse på utstyr, med mye mer.

Anonymous poster hash: 921db...0f4
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Tror kanskje jeg skal foreslå Dubliner jeg!

Rebell (elsker 80-tallsmusikk, og vil da tro at endel "uhøytidelige" mennesker kommer dit) og Ryes virket morsomt! Men det er av og til jeg ikke liker Grunerløkka så godt. Masse trendy og litt overlegne mennesker, ikke en plass der man snakker med fremmede liksom,har jeg rett..?
Bar Vulkan liker jeg ikke så godt, stort, stappfullt og litt upersonlig. Tror ikke det heller er stedet der man skravler med fremmede..?

Vi er forholdsvis pene jenter vil jeg tro altså;) men ikke den typisk trendy type jente, vil jeg si, heller ikke vestkantsjenter, om dere skjønner hva jeg mener :) Liker jordnære gutter, helst litt kjekke men ikke snobbete eller altfor hard-rocka, ikke mc. Helst 30-40 årsalderen.

Takk for Youngstorget-tips!

Jeg håper absolutt ikke på en one night-stand eller "kjøttmarked". Jeg drømmer egentlig om å treffe den store kjærligheten, men har innsett at man kanskje ikke finner denne på byen... Men å slå av en prat eller flørte litt hadde vært fint :)

Flott kropp og penger er ikke viktig for meg...

Hvordan var det på Dubliner i går, Gunfreak? Er dette et sted der folk kommer i snakk med hverandre? Drømmescenarioet er at gutta skal komme bort til bordet der jeg og venninna mi sitter, hehe!

Mono tror jeg er bra, men kanskje det heller ikke er stedet der man kommer i snakk med folk, og kanskje er folk flest der i 20-årene helst?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Tusen takk for mange gode tips! Tror kanskje jeg skal foreslå Dubliner jeg!

Rebell (elsker 80-tallsmusikk, og vil da tro at endel "uhøytidelige" mennesker kommer dit) og Ryes virket morsomt! Men det er av og til jeg ikke liker Grunerløkka så godt. Masse trendy og litt overlegne mennesker, ikke en plass der man snakker med fremmede liksom,har jeg rett..?

Bar Vulkan liker jeg ikke så godt, stort, stappfullt og litt upersonlig. Tror ikke det heller er stedet der man skravler med fremmede..?

Vi er forholdsvis pene jenter vil jeg tro altså ;) men ikke den typisk trendy type jente, vil jeg si, heller ikke vestkantsjenter, om dere skjønner hva jeg mener :) Liker jordnære gutter, helst litt kjekke men ikke snobbete eller altfor hard-rocka, ikke mc. Helst 30-40 årsalderen.

Takk for Youngstorget-tips!

Jeg håper absolutt ikke på en one night-stand eller "kjøttmarked". Jeg drømmer egentlig om å treffe den store kjærligheten, men har innsett at man kanskje ikke finner denne på byen... Men å slå av en prat eller flørte litt hadde vært fint :)

Flott kropp og penger er ikke viktig for meg...

Hvordan var det på Dubliner i går, Gunfreak? Er dette et sted der folk kommer i snakk med hverandre? Drømmescenarioet er at gutta skal komme bort til bordet der jeg og venninna mi sitter, hehe!

Mono tror jeg er bra, men kanskje det heller ikke er stedet der man kommer i snakk med folk, og kanskje er folk flest der i 20-årene helst?

Jeg var på date der, og det var tidlig på kvelden, men virket som et hyggelig sted.

Men må advare deg, er skummelt å gå bort til et bor fullt med damer. Så kanskje spre dere litt ut?

Skrevet

Jeg var på date der, og det var tidlig på kvelden, men virket som et hyggelig sted.

Men må advare deg, er skummelt å gå bort til et bor fullt med damer. Så kanskje spre dere litt ut?

Takk for svar! Hvordan gikk daten din?

Vi er bare 2 jenter som skal ut ;) Så det kan kanskje være en fordel, kanskje lettere for folk å slå av en prat når vi ikke er så mange?

Hvordan var klientellet der, alder og stiltyper osv.?

Gjest Gunfreak
Skrevet

Takk for svar! Hvordan gikk daten din?

Vi er bare 2 jenter som skal ut ;) Så det kan kanskje være en fordel, kanskje lettere for folk å slå av en prat når vi ikke er så mange?

Hvordan var klientellet der, alder og stiltyper osv.?

Usikker på hvordan daten gikk, ikke noe gikk direkte galt, men føler ikke hun ble så super begeistra, kanskje jeg skulle dra ned til Dubliner og sjekke opp deg :fnise:

2 damer bør gå greit, men hadde dere vært 3-4++ ville få menn være modige nok til å bare vandre opp og sjekke en av dere(eller kanskje bare jeg som er pysete)

Klientellet var ganske bra, virka som slutten av 20 tidlig 30 når jeg var der, kan hende alderen synker litt på kvelden, Men selger sprit der så er vel minst 20 års grense. Var hyggelig når jeg var der, ganske tomt så tidlig, var en gruppe veninner der som koste seg med mat, så var det en eldre kar i baren, en av de som jobbet der snakket bare engelsk, Det er et ganske stort lokale, så plass til en del.

Men virket ikke som sjekke sted nr. 1, men det kan vel være en fordel også, da sjangen er at hvis det blir sjekking, er det kanskje mer seriøst.

Vanskelig å si noe om stil typen, så ikke ut som det var noe typisk stil der, ganske nøytralt som går mot flere typer mennesker.

De hadde en god Skotsk øl der da.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Hvorfor kan ikke du møte den store kjærligheten på byen? Mange har gjort det før deg.

Den plassen jeg synes det er enklest å komme i kontakt med jenter er kanskje Internasjonalen, så jeg anbefaler dere å prøve det. Har inntrykk av at klientellet er i deres aldersgruppe også.

Husk at om dere ønsker å komme i kontakt med menn, er det viktig å ikke stå isolert og med et lukket kroppsspråk. Stå gjerne ved siden av hverandre og vær glade og kontaktsøkende, så skal dere se at dere får problem med å holde menn unna, uansett hvor dere går.

Om dere er søte og snille, kan dere bli med meg på fest når jeg er tilbake i Oslo. Jeg har kanskje noen kamerater som hadde passet for dere.

Skrevet

Jeg var på dubliner i går, vet ikke om jeg tels som kjekk, også var jeg der tidlig, ikke på kvelden,

Jeg så deg!!!!

Anonymous poster hash: 7b39c...1b5

Skrevet

Usikker på hvordan daten gikk, ikke noe gikk direkte galt, men føler ikke hun ble så super begeistra, kanskje jeg skulle dra ned til Dubliner og sjekke opp deg :fnise:

2 damer bør gå greit, men hadde dere vært 3-4++ ville få menn være modige nok til å bare vandre opp og sjekke en av dere(eller kanskje bare jeg som er pysete)

Klientellet var ganske bra, virka som slutten av 20 tidlig 30 når jeg var der, kan hende alderen synker litt på kvelden, Men selger sprit der så er vel minst 20 års grense. Var hyggelig når jeg var der, ganske tomt så tidlig, var en gruppe veninner der som koste seg med mat, så var det en eldre kar i baren, en av de som jobbet der snakket bare engelsk, Det er et ganske stort lokale, så plass til en del.

Men virket ikke som sjekke sted nr. 1, men det kan vel være en fordel også, da sjangen er at hvis det blir sjekking, er det kanskje mer seriøst.

Vanskelig å si noe om stil typen, så ikke ut som det var noe typisk stil der, ganske nøytralt som går mot flere typer mennesker.

De hadde en god Skotsk øl der da.

Takk for at du fortalte om dine erfaringer! Lykke til videre med datingen :)

Dating er noe jeg synes er vanskelig - men jeg synes det er lettere hvis jeg har blitt litt kjent med personen / snakket med på byen etc. først, ikke når jeg møter dem på nettet. (noe jeg bare har vært på 1 nettdate, men jeg synes det ble en kunstig setting).

Hvordan er Dubliner på en vanlig kveld, f.eks. mandag? Lurer på om jeg skal gå dit da, mest for en hyggelig kveld med en venninne selvsagt, men man vet jo aldri;) Er det et koselig sted utenom helger også? Ser på nettsiden at de ikke har livemusikk mandager, men de har kanskje god musikk på cd-spilleren også, noen som vet?

Hvorfor kan ikke du møte den store kjærligheten på byen? Mange har gjort det før deg.

Den plassen jeg synes det er enklest å komme i kontakt med jenter er kanskje Internasjonalen, så jeg anbefaler dere å prøve det. Har inntrykk av at klientellet er i deres aldersgruppe også.

Husk at om dere ønsker å komme i kontakt med menn, er det viktig å ikke stå isolert og med et lukket kroppsspråk. Stå gjerne ved siden av hverandre og vær glade og kontaktsøkende, så skal dere se at dere får problem med å holde menn unna, uansett hvor dere går.

Om dere er søte og snille, kan dere bli med meg på fest når jeg er tilbake i Oslo. Jeg har kanskje noen kamerater som hadde passet for dere.

Det er sant, veldig mange har møtt kjærligheten på byen :) Internasjonalen skal absolutt prøves ved en annen anledning! Hvordan er musikken der?

Takk for tipset - jeg har altfor ofte et lukket kroppsspråk tror jeg, må prøve å forandre på det.

Hehe, ja hvorfor ikke?! En alternativ form for nettmøte :-D Selv er du kanskje opptatt? Hehe.

Vi var på byen i går, og her kommer referat :) Vi møtte noen av hennes venner, så det gjorde jo at vi ble sittende og prate med dem, hadde nok vært en bedre "bet" å bare være 2 venninner. Ble litt sjekket opp, men ikke noe som var av interesse. Det var mer av typen klokka 2-sjekking med halvfulle menn som sier "du, sett deg ned her a, pene jenter altså". Ikke så sjarmerende...

Vi var på en annen pub først, deretter Beer Palace på Aker brygge. Jeg fikk inntrykk av at det er ålreit sted å treffe folk på, med klientell i vår aldersgruppe, men vi fikk bare vært der en times tid. Kvelden gikk fort :)

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg så deg!!!!

Anonymous poster hash: 7b39c...1b5

Og hvem er du da? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...