Selma_ Skrevet 12. august 2013 #21 Skrevet 12. august 2013 Anbefaler også badekar ara! Det er ikke smertefritt, men for meg var vannet befriende og beroligende. Skrek jeg også, og syntes det var intenst (hadde sterke rier, og gikk i vannet ved 7 cm. 8-10 cm var vonde, men det er det vel for alle..?). Men tror det hadde vært værre om jeg var "på land". Og jeg likte følelsen av å være "til stede" uten annen smertelindring enn vannet. Men det er ikke alle jordmødre som kan ta imot ved vannfødsel. Jeg var heldig og fikk en egnet jordmor - midt i fellesferien hvis du ønsker vannfødsel, vær klar på det - så prøver nok sykehuset så godt de kan å oppfylle ønsket ditt (hvis fødselen forløper normalt selvfølgelig). Og lykke til uansett hva det blir! Koselig at du skal få en til!
ara Skrevet 12. august 2013 Forfatter #22 Skrevet 12. august 2013 TUSEN TAKK! Så fint å høre så mye positivt om vannfødsel!! Gleder meg til å snakke med jordmor om det i morgen Jeg også tenker at det er verre å være på "land" med så store smerter...Jeg kan liksom forestille meg at vannet hjelper veldig, selv om det er dritvondt uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå