AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Jeg er så lei av de som sier det til meg! Altså slektninger, når jeg skal besøke noen andre slektninger osv. Om man faktisk ønsker å hilse til noen osv, hvor vanskelig er det å ta opp mobilen og ringe, sende en sms, eller noe sånt?? Av prinsipp sier jeg alltid "jada" til slike forespørsler, og så gjør jeg det aldri i praksis. Anonymous poster hash: cb3ae...104 3
navnet Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Ok? Jeg synes det er helt greit, har en svær slekt å mange skikkelige gamle grandtanter å besteforeldre osv som blir kjempeglad for å få hilsener, pluss at vi da kan prate litt om dette. Skulle hilse fra Olav, sønnen til Trond, åja den karen ja? Hvordan går det med han? Osv. 5
Missy1 Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Jeg syns også det er helt greit, aldri plaget meg iallefall når folk ber om det Men hvis f.eks mamma spør "kan du ikke legge ut et bilde av xxxx (barnet mitt), det er så lenge siden jeg har sett han", da blir jeg ganske så irritert for hu kan jo faktisk besøke oss og møte han, noe hu aldri gidder. 2
Miss_Sunshine* Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 (endret) Jaha? Det var jo og noe irritere seg over Altså, jeg ser på det å hilse som en pen gest, jeg, uten at jeg legger spesielt mye mer i det! Selv om jeg hilser, så betyr ikke det at jeg har et enormt behov for å starte lange samtaler med vedkommende heller. I tillegg synes jeg det er litt mer naturlig å hilse enn å sende melding hver gang "Hei, hørte at Kari skulle besøke deg i dag, tenkte derfor å sende deg en liten hilsen, jeg!" Dette gjelder særlig personer som jeg møter jevnlig. F.eks. om mamma skal besøke bestemor, som jeg har snakket med dagen før, så ber jeg jo mamma om å hilse for det om. Gidder ikke å sende melding for hver gang det skjer, det hadde vært både tungvindt og litt merkelig for min del. Og om du ikke viderebringer hilsenen heller, så skjønner jeg ihvertfall ikke hvorfor du gidder å irritere deg over det. Hadde det nå enda vært at det hadde slitt på samvittigheten fordi du hadde følt at du måtte ha gitt den hilsningen videre, og... Endret 10. august 2013 av Miss_Sunshine*
skruf Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Mye rart en skal irritere seg over.... Det er jo helt vanlig, og en koselig skikk og hilse til noen! F.eks hvis svigermor ringer meg så sier hun alltid at jeg skal hilse sønnen og barnebarn fra henne. Eller; hvis jeg får besøk av faren min så sier han alltid at han skal hilse fra brødrene mine, selv om jeg har regelmessig kontakt med de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå