Flekk Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Før var det så ille at jeg fysisk ikke klarte å tisse på offentlige toalett. Det kom rett å slett ingenting ut. Det skjer ofte nå også på båstoalett. Da må vasken stå på, eller noen må bruke den blåse-håndtørkeren. Om en idiot skrur av vasken for de tror noen har glemt å ta den av så får jeg ikke tisse! Jeg vet at det lager lyd og jeg er ikke flau for tisselyden, så jeg vet ikke hva problemet mitt er. Jeg prøver i opp til 2 minutt da, og kommer det ingeting så trekker jeg i snoren og går ut. Så prøver jeg litt senere. Jeg hater hvertfall når noen går på doen rett ved siden av meg om det er mange andre ledige. Det med å drite på offentlig toalett kommer hvertfall ikke på tale! Det klarer jeg ikke, og hater det problemet når jeg er på lange flyturer. Klarer du det på fly? Jeg tåler ikke presset av at det bare er 3 toalett og køen er alltid lang. Så alle venter på at du skal bli ferdig, spesielt om du går på den fremste doen. Og alle ser hvem som kommer ut fra doen og om man da har brukt en evighet (5-10 minutt) så tenker jo folk at du har hatt litt magetrøbbel. Da kan det hende noen banker på døren(?), men det har aldri skjedd med meg siden jeg kjapper meg sånn. Helt ærlig, har dere ingen problemer med å gjøre det og gjerne bruke 10 minutter på do på flyet? Eller andre offentlige toalett? 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Jeg har kun problemer med å gjøre nummer 2, men urinere har aldri vært et problem. Når jeg setter meg ned bruker jeg 3 sekund på å slappe av før jeg later. Hjemme går det med en gang. Anonymous poster hash: ff21d...279
Gjest Sakone Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Jeg har hatt en form for do-angst før. Og det skjedde da jeg ble låst inne på et toalett i en halvtime fordi låsen gikk i vranga. Etter det skjedde klarte jeg aldri å gå på steder hvor jeg måtte låse døra, det var ganske kjipt på f.eks lange flyturer hvor jeg endte opp med å nesten svime av på toalettet i angst Men har heldigvis kommet meg 99% forbi det nå
bebisss Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Jeg hadde doangst når jeg var mindre, jeg var livredd for å låse meg inne, og jeg låste meg ofte inne for jeg stressa sånn med å få opp døra, men det er vell normalt når man er ung. Har litt problemer med offentlige doer, jeg er redd for å slippe en due så alle hører det, jeg må alltid fise når jeg er på do Og det er så flaut! Jeg måtte engang overse doskrekken å gå på do med dårlig mage, jeg hadde så vondt i magen at jeg satt i 30 minutter på do mens svigerfamilien venta på meg utenfor, da hadde jeg så skikkelig diare at jeg ga full F... i hvem som hørte på. Når jeg er på vennetur eller på hyttetur med mannen og kompisen og det er en liten hytte og doen er omtrent i stua der alle sitter og du kjenner at du må gå nr 2, da er det flaut. Da setter jeg diskre på musikk og skrur opp lyden og sniker meg inn på do. Men det aller aller verste! Er når jeg er på firedagerstur i fjellheimen med en hau med folk jeg både kjenner og ikke kjenner, og du må skifte tampong og gjøre nr 2 samtidig og det ikke er verken busk eller stein eller toalett for den sakt skyld i nærheten.. 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Må faktisk innrømme det at jeg har do angst ja. Kun for å gjøre nr. 2. Den var faktisk så ille før at den stoppet livet mitt og jeg har gått mange år i terapi pga frykten av at jeg må på do. Liker fortsatt ikke å gjøre nr.2, men er blitt mye bedre nå så jeg klarer å jobbe og leve livet litt mer "normalt" Verste jeg vet er offentlig transport og å gå/sykle/kjøre lange strekninger uten tilgang til do. Skjønner ikke hvordan folk klarer det! Tenk om du må akutt på do også er det ikke noe do i nærheten!? Anonym her ja.. Anonymous poster hash: 4742d...487
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Jeg har også doangst. Bæsjer aldri andre steder enn hjemme. Holder meg heller slik at jeg får vondt i magen :/ Nr en går helt fint. MEN det rareste med meg er at jeg er at jeg faktisk er REDD for visse doer. Altså ikke angst for å fysisk gå på do og at noen kan høre, men jeg er redd for selve dorommet. Da jeg var liten var det skikkelig ille, men kjenner fortsatt at jeg er litt redd hvis jeg skal gå på doer jeg ikke har gått på før. Altså at jeg ikke vet hvordan det ser ut der. Er det svart dosete blir jeg kjemperedd. Flyplasser i utlandet og generelt doer i utlandet er det aller verste JA jeg er veldig rar på det området der. Anonym på denne ja Anonymous poster hash: 70285...cf4 4
Gjest Gjest_Snerk Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Haha, godt å høre at det finnes flere. Eksen kalte meg Shitbreak.. Kan for øvrig trekke mange paralleller mellom meg og Paul Finch på akkurat det området. :<
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Hater når det er folk i rommet og det er likevel veldig stille. Står noen ved siden av meg ved urinalet klarer jeg ikke å gå, blir for stresset og får "prestasjonsangst" som bygger seg opp fordi ingenting kommer ut. Anonymous poster hash: bc98c...0a3 1
Flekk Skrevet 9. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 9. august 2013 Hvor går egentlig tisset når man går på do på et fly? Er det folk som må fjerne alt sånn etter hver flytur med rør? Nå blir det enda vanskligere å gå på do på fly når jeg tenker på at folk faktisk skal fjerne det selv.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Jeg har hatt masse doangst. Ikke bare fordi jeg ikke får fred, men fordi jeg synes doene er ekle. Hater båtdoer, flydoer, båtdoer og diverse hyttedoer så jævlig. Føler de er så nasty. Jeg husker fra da jeg var liten og familien var på tur med båten; selv om jeg fikk privatliv så var jeg "redd" for selve doen på en måte. Hatet det. Jeg får "psykisk forstoppelse" og må rett og slett ikke på do når jeg ikke kan få privatliv eller doene er ekle. For eksempel om vi er en hel vennegjeng på besøk hos noen eller det er snakk om offentlig toalett. Jeg og en venninne var på "campingtur" i en uke, og jeg var ikke på nr 2 en eneste gang. Men herregud så jeg måtte på do da vi begynte å nærme oss hjemme. Helt vanvtittig. Men det har hendt at jeg rett og slett har vært dårlig i magen og hatt sprutbæsj, og da har jeg ikke kunnet la være å gå på det toalettet som har vært tilgjengelig der jeg er. Men det har skjedd et par ganger i løpet av mitt 30 år lange liv. Sliter også med å spy i do (blir jævlig fyllesyk) så jeg føler ofte jeg må klore ned hele doen før jeg skal spy, tenker bare på å stå å bøye seg over en dass med alle bakteriene og størknet bæsj og dritt oppunder kanten. Jeg har en ren do altså, men har bare sånne tanker. Anonymous poster hash: 53657...40e 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 jeg tisser aldri uten at vasken renner eller at den der tørke hendene greia står på.men de varer så kort av gangen så foretrekker at vasken er på. vis det lukter bæsj på do . så må jeg gå ut med engang fordi jeg vil ikke at noen skal tro det er min dritt lukt. bæsjer bare hjemme og på jobb. men på jobb er det jo greit når jeg er alene liksom. aldri i verden om det hadde vært folk der. jeg hater doer med bås .føler meg ikke alene på do. jeg liker helst at den er avlukket så jeg i allefall er litt alene. Anonymous poster hash: aa146...f08 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Hvor går egentlig tisset når man går på do på et fly? Er det folk som må fjerne alt sånn etter hver flytur med rør? Nå blir det enda vanskligere å gå på do på fly når jeg tenker på at folk faktisk skal fjerne det selv. Det er jo selvsagt en slags tømming, men akkurat hvordan de gjør det vet jeg ikke. Men vet du hva, jeg tror jeg faktisk har lest i avisa om gule fallende isblokker. Det er flyene som slipper ut tisset og så fryser det til is på vei ned. Føler jeg har lest noe om at noen har fått den i hodet og blitt drept, men jeg tror ikke det kan være rett Anonymous poster hash: 53657...40e
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 Tja, jeg syns det er litt flaut å drite og fise på sånne båstoalett. Da venter jeg til den som muligens kan ha hørt det har gått ut. Er det kø så gjør jeg det kun hvis absolutt må. Hater å gjøre det på flyplasser. Det er det alltid den køa og du blir møtt av et surt tryne som må inn i din skitlukt Stort sett går jeg hvis jeg må. Klarer ikke å sitte lenge og holde meg. Klarer ikke å slappe av da, men går ikke på sånne ekle langs veien utedo som stinker død. Noen ganger er det ikke lys en gang så da går jeg heller bak en busk.Anonymous poster hash: 4d49a...f0c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #14 Skrevet 9. august 2013 Hadde doangst, men så dro jeg på bilferie gjennom Europa. Etter noen jævlig smertefulle timer gav jeg opp og pissa på et av de grønnjævlige offentlige doene langs autobahn, og etter det var jeg visst kurert. Anonymous poster hash: f43c8...8e7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #15 Skrevet 9. august 2013 Jeg takler ikke å gå på do hjemme hos andre folk. Det er så tynne vegger i norske hus at alle i huset kan høre og lukte hva jeg driver med. Så hvis jeg må på hyttetur eller overnatte hos noen holder jeg meg, også tar jeg meg en luftetur eller drar i butikken og finner et offentlig toalett istedet. Merkelig nok gjør det meg ingenting å bruke et offentlig toalett. Hvis det er folk i kø så pleier jeg å bruke lang tid selv etter at jeg er ferdig sånn at det er kommet nye folk i køen som ikke vet når jeg gikk inn, eller så krøller jeg litt papir og tar med ut og kaster mens jeg justerer litt på buksen. Det er så teit! Anonymous poster hash: ba8c2...16b
Flekk Skrevet 9. august 2013 Forfatter #16 Skrevet 9. august 2013 Jeg takler ikke å gå på do hjemme hos andre folk. Det er så tynne vegger i norske hus at alle i huset kan høre og lukte hva jeg driver med. Så hvis jeg må på hyttetur eller overnatte hos noen holder jeg meg, også tar jeg meg en luftetur eller drar i butikken og finner et offentlig toalett istedet. Merkelig nok gjør det meg ingenting å bruke et offentlig toalett. Hvis det er folk i kø så pleier jeg å bruke lang tid selv etter at jeg er ferdig sånn at det er kommet nye folk i køen som ikke vet når jeg gikk inn, eller så krøller jeg litt papir og tar med ut og kaster mens jeg justerer litt på buksen. Det er så teit!Anonymous poster hash: ba8c2...16b Hvorfor krøller du papir og kaster det? Er det sånn at det skal se ut som du har pusset nesen eller noe? 1
pinar Skrevet 9. august 2013 #17 Skrevet 9. august 2013 Vel ja litt. Tisset i en papokopp stående en gang på et tog i Vietnam fordi der var urin over alt.. (Hoppende tog), og på fly må jeg alltid flushe på vei ut av do fordi jeg er livredd den høye lyden kombinert med trangt rom..
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #18 Skrevet 9. august 2013 Hvorfor krøller du papir og kaster det? Er det sånn at det skal se ut som du har pusset nesen eller noe? Nei, for at det skal se ut som om jeg har mensen og at det er derfor jeg har brukt lang tid... Følte meg super teit nå.......Anonymous poster hash: ba8c2...16b
Lucid Skrevet 9. august 2013 #19 Skrevet 9. august 2013 Har ekstrem do-angst egentlig. Det var så ille en periode at min egen mor ikke kunne være i nærheten. Jeg kastet henne nesten ut av leiligheten når jeg bodde der.. Nå bor jeg med kjæresten, og han MÅ være bak minst to dører før jeg kan gå på do, og hvis jeg rekker det så skrur jeg helst opp lyden på TV'en eller ev setter på noe. Hvis det ikke står på noe med lyd så spør jeg ofte om han kan skru på lyd, det samme gjelder med venner. Og de har heldigvis god forståelse for det, og siden ingen gjør noe stort nummer ut av det så har jeg såvidt begynt å komme litt over det. Var værst på jobb fordi jeg hadde en stressende jobb OG en kronisk tarmsykdom (diaré), så det å gå på do der når det satt 20 - 50 mennesker rett utenfor døra var et helvete. Nå har jeg begynt å utfordre meg selv litt med å gå på do på offentlige steder.. Fortsatt jævlig, men det går bedre. Alt det der basert på et par tankeløse kommentarer fra noen stygge mennesker.. 1
kubrak Skrevet 9. august 2013 #20 Skrevet 9. august 2013 når jeg stresser med å drite bruker det stort sett å gå en god del lenger tid av en eller annen grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå