Gå til innhold

Hvor kjøper du garn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På nettet? I butikk?



Anonymous poster hash: 0944a...87a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler :)

Har god tilgang til alle norske garnmerker her i byen, så de kjøper jeg i butikk. (bestiller en på nett kommer jo porto i tillegg) Åja, bortsett fra nøstebarn-garn da, det har jeg kjøpt på nett noen ganger.

Bestiller også litt garn fra utlandet innimellom, da handler jeg på nett. Da gjerne dansk, tynt ullgarn av nøstebarn-type.



Anonymous poster hash: e64fb...99c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler :)

Har god tilgang til alle norske garnmerker her i byen, så de kjøper jeg i butikk. (bestiller en på nett kommer jo porto i tillegg) Åja, bortsett fra nøstebarn-garn da, det har jeg kjøpt på nett noen ganger.

Bestiller også litt garn fra utlandet innimellom, da handler jeg på nett. Da gjerne dansk, tynt ullgarn av nøstebarn-type.

Anonymous poster hash: e64fb...99c

Hvilke nettbutikker bruker du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det meste i butikk, men fra nettet blir det som regel to damer, malsen og mor, loop og holst garm.



Anonymous poster hash: 7e77a...98e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123knit.com, garnudsalg.dk og holstgarn.dk :)

Alle fører garn som er tilsvarende nøstebarn-garn, 600 meter per 100 gram, bare rimeligere.

Fra 123knit liker jeg også sokkegarnet arwetta godt.



Anonymous poster hash: e64fb...99c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søgni

Spørs hva jeg skal ha det til. Jeg føler meg ikke erfaren nok til å eksperimentere med så mange ulike garntyper til en gitt oppskrift, så jeg liker best å bruke garnet som er i oppskriften jeg skal bruke, eller noe veldig likt. Da kjøper jeg oftest i garnbutikk fremfor på nett, hvis det er merker som selges i butikk,da. F.eks. sokker og kluter er jeg ikke så nøye med, så da kjøper jeg gjerne noe billig jeg finner. Er ikke så ofte jeg strikker sånt.

Av nettbutikker bruker jeg Pickles en del, fordi jeg synes de har en del enkle og fine oppskrifter, og fordi jeg generelt liker garnet deres godt, spesielt fargene. Når det er sagt, så synes jeg det er litt vanskelig å få et skikkelig inntrykk av fargene på garn når jeg kjøper på nett. Jeg liker egentlig også best å kjenne på garnet før jeg kjøper det, hvis det er et garn jeg aldri har brukt før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg handler mest her; http://www.strikkenett.no/

og her; http://www.todamer.no/

Idag handlet jeg faktisk her; http://www.garnhandleriet.no/ Syns ikke de har så stort utvalg, men akkurat idag passet det meg.

Ellers vet jeg at mange handler her; http://www.iceyarns.com/#home Jeg har ikke handlet noe her enda, men vet at mange er veldig fornøyde med både garnet og servicen her. Kommer nok til å legge inn en bestilling her å etterhvert ;)

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, jeg klarte visst å komme borti anonymknappen da jeg postet, og så har jeg glemt av hele tråden. :P Men takk for så mange fine svar! :)

Kan jo si at jeg selv handler en del på iceyarns.com og er veldig fornøyd! Billig, men bra garn og ekstremt rask levering, type 2 dager!

Ellers handler jeg mye på sparkjøp. Der har de mye utvalg til en billig penge. :jepp:

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg handler bare på strikkenett.no - mest fordi de har så rask levering, og godt utvalg i farger i garnet Drops Paris, som jeg bruker til amigurumi-bamsene jeg har fått helt dilla på å hekle :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...
AnonymBruker skrev (På 9.8.2013 den 20.15):

Begge deler :)

 

Har god tilgang til alle norske garnmerker her i byen, så de kjøper jeg i butikk. (bestiller en på nett kommer jo porto i tillegg) Åja, bortsett fra nøstebarn-garn da, det har jeg kjøpt på nett noen ganger.

 

Bestiller også litt garn fra utlandet innimellom, da handler jeg på nett. Da gjerne dansk, tynt ullgarn av nøstebarn-type.

 


Anonymous poster hash: e64fb...99c

 

Interessant :) Kan du si navn på butikk? Blir det mye i porto, toll og evt andre gebyrer?

Anonymkode: 0ebc4...a57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...