AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Jeg har selv en sønn. Nå har jeg blitt tante til ei lita jente. Hvordan er det rent praktisk med bleieskift på jente? Vasker man når hun bare har tissa? Noen tips?Anonymous poster hash: 4742a...9d7
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Bleia blir vel ikke bløtere av at det en jentebaby enn en guttebaby? Bare husk å vaske forfra og bakover, på samme måte som når en tørker seg, når det er bæsj og behov for vask. Sånn at bakterier ikke spres fra rumpa til tissen. Anonymous poster hash: f2461...8c6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 og så er det greit å huske på at av og til legger det seg bæsj innimellom kjønnsleppene, så her må det sjekkes, spesiellt om bæsjen er littt bløt. Føles som et lite overgrep dessverre, men må gjøres. Jenta mi er ekstrem på dette, det legger seg langt innimellom så en må separere litt for å komme til å vaske forsiktig bort. (Husker fra jeg jobbet i barnehage at dette er stor forskjell på jente til jente, på noen legger det seg ikke inni, mens andre legger seg mye. Men all bæsj må bort, sånn er det bare) Har hun bare tisset pleier jeg ikke vaske, så sant ikke det er første morgenbleia, eller jeg vet hun har gått litt for lenge med samme bleia Anonymous poster hash: ad54c...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Så man skifter bare bleie uten å vaske om det er kun tiss? Anonymous poster hash: 9a0ad...021
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Så man skifter bare bleie uten å vaske om det er kun tiss?Anonymous poster hash: 9a0ad...021 Vi gjør det med gutten, med mindre han har (som nevnt over) gått med den lenge eller det er nattbleien som skal av. Ville gjort det samme om han var en hun. Bæsj hos jenter er viktig å ta forfra og bakover og å få bort alt. Det er jo viktig å få bort alt på gutter og, så er vel bare den forfra og bakover-regelen som er anderledes. Ikke noe å stresse med ts :-)Anonymous poster hash: 12b13...0b4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Man behøver ikke å vaske om det bare er tissebleie man skal bytte. Det fikk jeg beskjed av av helsesøster da min var baby. Anonymous poster hash: bc9c3...6a2
Thinkerbelle Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Man behøver ikke å vaske om det bare er tissebleie man skal bytte. Det fikk jeg beskjed av av helsesøster da min var baby.Anonymous poster hash: bc9c3...6a2 Da lærte jeg noe nytt, jeg har alltid vasket uansett:)
Harlekin Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Jeg vasker morgen og kveld, selv om det bare er tiss. Det synes jeg er selvsagt. Men om dagen skal det ikke være nødvendig.
Teriyaki Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Vasker også morgen og kveld, pluss hvis han har gått litt for lenge med samme bleie. Da er han gjerne litt klam. 1
Piri Formis Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Jeg vasker med vann etter tissebleier uansett. Urin/amoniakk kan være sterkt for huden. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Jeg vasker alltid uansett, ja, har vel stressa og glemt noen få ganger da. Men tiss kan være sterkt for huden altså. Skifter nok bleie litt oftere enn andre også kan det virke som. Har hun tissa, får hun ny bleie og vask. Man vasker som sagt forfra og bakover, mellom valker og kjønnslepper. Særlig når det er bæsj i bleia. Anonymous poster hash: 8ea0d...f6a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Skifter dere om det er kun tiss på natta? Anonymous poster hash: 9a0ad...021
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Jeg skifter om det er tiss på natta. Selvom mange sikkert mener det kan stresse opp ungen, men jeg vet selv hvor ekkelt det er å være møkkete og at tiss kan svi.Anonymous poster hash: 8ea0d...f6a
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Tisset er jo ganske sterkt mot huden så å gå over med en klut etter å ha skiftet en tissebleie er å anbefalle. Anonymous poster hash: 280d2...eed
^^Belle^^ Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Skifte tissebleie på en sovende unge? Ikke her i huset ihvertfall. Antisovebabyene mine trenger den søvnen de får. Men jeg vasker morgen og kveld uansett, og ellers om bleia er veldig full og huden er klam. 3
Harlekin Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Skifte tissebleie på en sovende unge? Ikke her i huset ihvertfall. Antisovebabyene mine trenger den søvnen de får. Men jeg vasker morgen og kveld uansett, og ellers om bleia er veldig full og huden er klam. Enig. Min jente har aldri blitt plaget av det om natten, og hun har våknet lett, så her ble det ikke skiftet om det ikke var absolutt nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Skifte tissebleie på en sovende unge? Ikke her i huset ihvertfall. Antisovebabyene mine trenger den søvnen de får. Men jeg vasker morgen og kveld uansett, og ellers om bleia er veldig full og huden er klam.på sovende unge??? Man vekker vel ikke en sovende baby. Tenkte mer hvis ungen våkner og skal ete Så har den tisset på seg og må ha bleie.Anonymous poster hash: 8ea0d...f6a 2
Harlekin Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 på sovende unge??? Man vekker vel ikke en sovende baby. Tenkte mer hvis ungen våkner og skal ete Så har den tisset på seg og må ha bleie.Anonymous poster hash: 8ea0d...f6a For min del så var jeg så opptatt av å vekke babyen minst mulig, fordi hun sov så lite og våknet så lett. Hun våknet til hvis vi skiftet bleie, så jeg unngikk å gjøre det hvis det ikke var nødvendig. Og ved tissebleie var det ikke nødvendig, huden hennes var helt fin. 1
kaffegjest Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 Så man skifter bare bleie uten å vaske om det er kun tiss?Anonymous poster hash: 9a0ad...021 Nei, vil ikke si det! Man bruker en våtserviett og tørker etter hver tissebleie. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Ikke bruk for mye våtservietter. Anonymous poster hash: 82d21...59a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå