Gå til innhold

har aldri vært i bryllup før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i bryllup for første gang. jeg kjenner ingen andre som skal, og er bedt uten følge. gruer meg litt! er det noe jeg bør vite?

Anonymous poster hash: 09c6b...39b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skal gå helt fint :) Følg kleskodene paret eventuelt har satt, hold deg unna sort, rødt og hvitt. Smil og ha det gøy!

Skrevet

Kleskoden er vel det viktigste. Går fint å bruke sort og rødt!

Skrevet

Ikkeno problem å ikke kjenne noen. Var i bryllup i fjor og endte med å være mer med brudgommens venner enn egne :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Ikkeno problem å ikke kjenne noen. Var i bryllup i fjor og endte med å være mer med brudgommens venner enn egne :fnise:

Tror nesten alle har kjærester, så gruer meg litt ift å være alene.

Ellers er det bare å sitte ved bordet spise når de andre spiser, følge med på taler, le når de andre ler osv? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Tror nesten alle har kjærester, så gruer meg litt ift å være alene.

Ellers er det bare å sitte ved bordet spise når de andre spiser, følge med på taler, le når de andre ler osv? :fnise:

Er vel gjerne litt sosialt etter middagen, før kaker og sånt. Ellers er det veldig forskjell på bryllup da, noen avslutter tidlig og har lite alkohol mens andre holder på hele natta :-P

Skrevet

Brudeparet pleier (tror jeg, vi gjorde det) å legge endel tanker i bordplasseringene, at folk settes sammen med folk de kan prate med. Forhåpentligvis har de gjort det her og. Om kjønnsfordelingen er noenlunde 50/50 får du gjerne da en slags borddame/kavaler som det er naturlig å snakke litt med. Kjenner han/hun noen rundt bordet så går fort samtalen av seg selv.

Ellers er det toastmaster typisk som "kjører" bryllupet og sier ifra når man skal spise, når det passer å gå på do/røyke, når talene kommer osv.

Men skjønner det er skremmende. Hvor kjekk kveld du får kommer mye an på hvor inkluderende de andre gjestene er, og hvis ikke finnes det helt sikkert en gammel tante eller onkel som er glad for alle som vil sitte og snakke med dem :-). Gjerne ikke supergøy, men man sitter ihvertfall ikke alene.

Gjest Eurodice
Skrevet

Kleskoden er vel det viktigste. Går fint å bruke sort og rødt!

At det går fint å være sortkledd i et bryllup, er en unødvendig risiko å ta for en som aldri har vært i bryllup før. For folk flest er sort begravelsesfarge, tegn på sorg, respekt for de etterlatte.

Rødt synes jeg kan gå an, i en dempet farge.

TS, hvis du bruker kort kjole, skal den være ikke kortere enn knelang. Lårkort tar seg ikke ut i bryllup. Heller ikke må den være altfor utringet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At det går fint å være sortkledd i et bryllup, er en unødvendig risiko å ta for en som aldri har vært i bryllup før. For folk flest er sort begravelsesfarge, tegn på sorg, respekt for de etterlatte.

TS, hvis du bruker kort kjole, skal den være ikke kortere enn knelang. Lårkort tar seg ikke ut i bryllup. Heller ikke må den være altfor utringet.

kjolen går til rett over knærne, så det går bra. heller ikke utrigning. heller ikke svart, rød eller hvit:)

er mer nervøs for selve bryllupsfesten. ikke kan jeg danse, og ikke kjenner jeg noen.

AnonymBruker
Skrevet

Brudeparet pleier (tror jeg, vi gjorde det) å legge endel tanker i bordplasseringene, at folk settes sammen med folk de kan prate med.

Det hadde ihvertfall ikke min stesønn og dama gjort til sitt bryllup. Jeg og min datter ble satt på enden av et bord, og de 4 neste var veldig bekjente og ikke inkluderende. Det ble til at min datter å jeg satt og snakket under hele middagen da de nærmest oss ikke innbød til samtale.

Det var verdens lengste bryllupsmiddag for vår del. Selv om det var kjempekoselig å sitte med min datter var det igrunnen bare kleint og ekkelt ellers. Datteren var da 14 år.

Anonymous poster hash: 3c4de...44d

Skrevet

Ja, det er sikkert ulikt hvor mye energi folk legger i denne biten, men vi brukte mye tid på det. Men det er mange faktorer. Slik tenkte vi:

-De nærmeste bør sitte nærmest. Selvfølgelig foreldre og forlovere, deretter gjerne besteforeldre og søsken.

-Alle bør settes med noen de kan snakke med. Man bør feks ha omtrent samme alder.

-Dersom det er flere som ikke kjenner noen andre kan gjerne disse sitte nær hverandre. Vi hadde feks 2 par som ikke kjente andre enn partneren sin. Vi satt disse 4 sammen.

-Hvis folk generelt kjenner hverandre godt kan man gjerne få en annen bordame/kavaler enn den man kom med, men må selvsagt være noen man kjenner. Feks byttet vi gjerne damene til kameratene mine litt om inad og mine fettere og kusiner sine samboere litt om inad, disse kjente jo hverandre godt, men samtidig slik at man satt innen snakkerekkevidde med sin partner, gjerne rett ovenfor.

Men i noen tilfeller er det en veldig vanskelig, om ikke umulig kabal å gjøre alle til lags.

Skrevet

For folk flest er sort en helt vanlig hverdagsfarge, ellers helt enig i at sort og rødt er unødvendig risiko.
Gjest Eurodice
Skrevet

For folk flest er sort en helt vanlig hverdagsfarge, ellers helt enig i at sort og rødt er unødvendig risiko.

Hverdagsfarge, ja. Jeg har vel flere plagg i sort enn i andre farger, men jeg ville ikke bruke sort som bryllupsgjest :).

• Liker 1
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i har det vært en stor andel svarte kjoler uten at noen har uttrykt undring over dette. Det er nok kun på forum man faktisk lar seg engasjere over kjolefarger.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I alle bryllup jeg har vært i har det vært en stor andel svarte kjoler uten at noen har uttrykt undring over dette. Det er nok kun på forum man faktisk lar seg engasjere over kjolefarger.

...eller så er det en STOR forskjell på å stå i et bryllup og snakke dritt om de andre gjestene, og å være i et forum og uttale seg om tradisjoner/skikk og bruk/kleskoder på generell basis.

Anonymous poster hash: 86598...a7e

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...