Gå til innhold

Skadet due i hagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Akkurat nå har jeg en skadet due i hagen. Det ser ut til at vingen er vond.

Jeg har lyst til å hjelpe den, men vet ikke helt hvem jeg skal kontakte. Kan jeg kontakte Dyrebeskyttelsen?

Synes så synd på den.

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

du kan nok det ja :) å om de ikke vil hjelpe så veit de kanskje om noen som vil :)

får så vondt for sånne stakkars små. passer du på så den ikke blir tatt av katt?

Skrevet

Hei!

Ja, huff. Helt enig! Får virkelig vondt av dyr som ikke har det bra.

Ja, nå sitter jeg på hverandaen. Skal se etter katter! Har prøvd å måte den med litt brød, men den spiste ikke stort.

Men er det best å ringe?

AnonymBruker
Skrevet

åå stakkar liten.

fortell oss hvordan det gikk:)

Anonymous poster hash: 67e79...130
Skrevet

Ta den med til dyrlege. Hvis det er mulig, så hjelper de den. Hvis ikke blir den avlivet humant. Så fyller du ut et skjema fra mattilsynet, Du betaler ingenting

Skrevet

Hei!

Ringte Dyrebeskyttelsen og fikk nr til 2 organisasjoner/foreninger som hjalp skadete fugler. Ringte en av dem, og kom i kontakt med noen som ønsket og hjelpe.

Fikk fanget fuglen og la den i en pappeske. Deretter dro jeg og møtte vedkommende, som undersøkte den. Vingene var ikke skadet, men den var så mager at den ikke klarte å fly. Men den skulle få medisin og mat, også får vi håpe den klarer seg! :)

Fikk også beskjed at den mest sannsynlig ville bli avlivet, hvis jeg tok den med til dyrelegen. (De hadde ikke nok ressurser til å ta vare på den).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...