Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest en del om denne nå, og har kjent etter både rundt menstruasjon og eggløsning. Jeg kjenner kanskje litt forskjell på konsistensen, men åpningen er lik uansett; dvs at jeg alltid får lirket inn en fingertupp (har født før).

Er det en universell fasit på dette?

Anonymous poster hash: caeb2...c5c

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

nei :) det er forskjellig fra menneske til menneske akkurat som ørene, høyde osv ^^

Skrevet

Man skal aldri putte en finger inn (!). Det utgjør en infeksjonsfare, og kan gjøre skade. Man skal bare kjenne forsiktig med fingertuppen på åpningen.

Form, åpning og så videre kan variere mye. Man må kjenne på tappen og bli kjent med egen kropp over lang tid før man kan si noe om eggløsning osv.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har prøvd, men har ikke sjangs i havet om å nå tak i livmortappen, og jeg har ikke sååå korte fingre? Er det fordi tappen er noe bakovervendt? Har det i så fall noe å si om jeg prøver å l gravid noen gang?

Skrevet

At den er lavt plassert tolket jeg som at den er lett å kjenne. Tar jeg feil?

Jeg er en dag over ikm og jeg må virkelig jobbe for å kjenne den...

Skrevet

Min livmortapp er høy hele tiden nå - pleier å variere høyden.....Vi er prøvere - men fikk mens, livmortappen er fortsatt høy....har vært det siden EL...kjenner så vidt tappen....Har fått mens - men korte mensdager...

:vetikke:

Anonymous poster hash: 51c81...1ef
Skrevet

Jeg bare slenger meg inn på denne tråden - beklager hvis dette er en total avsporing - TS. Dette er kanskje feil forum for meg siden jeg ikke ønsker å bli gravid, men dere gravide/tidligere gravide har jo STOR kunnskap om kvinnekroppen så... Mitt spørsmål er:

Hvor mange cm inn er det normalt at den tappen skal kunne kjennes (jeg vet at den kan endre plassering i løpet av en menssyklus, men når den sitter på det laveste - er 2,5-3 cm inn unormalt lavt?

Jeg er voksen og 100% utvokst i kroppen, har aldri hatt sex og jeg har bare brukt tampong noen få ganger (den minst størrelsen tampong og det fungerte dårlig på meg fordi jeg er for trang og jeg følte at tampongen "støter" bort i noe hardt, sannsynligvis livmortappen). Jeg kan se jomfruhinnen når jeg ser i et speil der nede..og hinnen har en liten åpning så jeg kan få så vidt pekefingeren inn. Ca 3 cm inn kjenner jeg en hard "ting" og jeg er vel 99,9% sikker på at dette er livmortappen (teksturen stemmer helt med beskrivelsen på Wikipedia)... Men er jeg ekstremt unormal eller bare "litt unormal" siden livmortappen sitter såpass lavt som 3 cm inn..? Jeg er jo teknisk sett jomfru og har aldri født barn så merkelig hvis jeg har fremfallen livmortapp...? :sjokkert: Kan nevne at jeg er lav (160 cm) og spedt bygd hvis det har noen betydning for skjedens lengde... Dette plager meg ikke, og jeg har ingen planer om å ha penetrerings-sex, men det hadde likevel vært greit å vite om jeg er farlig unormal down there...? Ok, dette var kanskje en avsporing, og et flaut spørsmål :rodme: , men jeg har lurt på dette i noen år nå... :fnise:

Anonymous poster hash: 14e01...2b0
Skrevet

Jeg er ingen ekspert, men synes det høres ut som du har en livmortapp som er ekstremt lav i så fall. Jeg pleier å bruke hele pekefingerlengden for å kjenne den. Og du har vel ikke jomfruhinne dersom du har brukt tamponger..? Har du aldri vært hos gynekolog? Kanskje du burde ta deg en tur, så får du sikkert bedre svar enn her inne. :)

Anonymous poster hash: aa246...920
Skrevet

Min livmortapp er så høy hele tiden (sjekket i 3 uker) ble bekymret - er det noe grunn for å være det?

Trodde det er vanlig å ha lav? Jeg hadde variasjoner , men da vi ble prøvere ble den høy..... selvom testen viste negativ over tid + har hatt mens... men fortsatt høy....... bør jeg ta kontakt med legen eller er det vel normalt noen har høy hele tiden?

Bekymret

Anonymous poster hash: 51c81...1ef
  • 2 uker senere...
Skrevet

Min er åpen hele tiden. Har født før, og den sprekken er der konstant.

Kjenner jeg blir smått gal etter at jeg ble gjort oppmerksom på livmortappen.

• 2 måneder senere...
Skrevet

En annen ting... Kan livmortappen kjennes forskjellig ut fra svangerskap til svangerskap?

Altså om den var hard som stein sist, kan den føles annerledes neste gang til samme tid i svangerskapet?

Skrevet

En annen ting... Kan livmortappen kjennes forskjellig ut fra svangerskap til svangerskap?

Altså om den var hard som stein sist, kan den føles annerledes neste gang til samme tid i svangerskapet?Anonymous poster hash: caeb2...c5c

Ja.

Anonymous poster hash: 10ff9...55d

Skrevet

Ble aldri klok av livmortappen i forhold til eggløsning. Funka best for meg å se etter EL slim da.

Skrevet

Min er åpen hele tiden. Har født før, og den sprekken er der konstant.

Kjenner jeg blir smått gal etter at jeg ble gjort oppmerksom på livmortappen.

Det er min også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...