Gjest Gresshoppesang Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Hva er forskjellen på proteinkur og fuktighetskur? Når skal jeg bruke hva? Og hvordan vet jeg hva som er hva? Hilsen novise
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Hva er forskjellen på proteinkur og fuktighetskur? Når skal jeg bruke hva? Og hvordan vet jeg hva som er hva? Hilsen novise Sånn enkelt forklart: Fuktighetskur tilfører fuktighet til tørt hår. Protein tilfører pleie til behandlet hår. Dersom håret er farget/stripet/behandlet mye ville jeg gått for proteinkur. I tillegg har alle merker sine ting de fokuserer på. SP f.eks er en fuktighetsserie, derfor kan en hårkur fra et merke føles helt feil til ditt hår, mens samme type hårkur fra et annet merke være innertier.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Sånn enkelt forklart: Fuktighetskur tilfører fuktighet til tørt hår. Protein tilfører pleie til behandlet hår. Dersom håret er farget/stripet/behandlet mye ville jeg gått for proteinkur. I tillegg har alle merker sine ting de fokuserer på. SP f.eks er en fuktighetsserie, derfor kan en hårkur fra et merke føles helt feil til ditt hår, mens samme type hårkur fra et annet merke være innertier. Takk for svar! Jeg bruker Moroccanoil sin hårkur. Den er fuktighetsgivende? Når jeg aldri farger eller striper håret, trenger jeg ingen proteinkur?
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Takk for svar! Jeg bruker Moroccanoil sin hårkur. Den er fuktighetsgivende? Når jeg aldri farger eller striper håret, trenger jeg ingen proteinkur? Nei, den mener jeg er reparerende. Nei, når du ikke farger eller striper håret trenger du neppe noen proteinkur.
Gjest Gresshoppesang Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Takk igjen! Da fortsetter jeg med fuktighetskurer.
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Takk igjen! Da fortsetter jeg med fuktighetskurer. http://www.wella.com/en-NO/system-professional-care.aspx#Hydrate
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Moroccanoil har tre hårkurer. Den med brunt lokk er fuktighetsgivende, den med hvitt lokk er også fuktighetsgivende - bare til finere hårtyper så håret ikke blir så tungt, og så er det en med oransje lokk, som er mer dyptgående reparerende, med en kombinasjon av fukt og proteiner. Den med oransje lokk er ihvertfall den sterkeste for veldig slitt hår. De andre har mest fukt. Jeg har alle tre hjemme Anonymous poster hash: 03fb5...09f
LilleSnupp Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Moroccanoil har tre hårkurer. Den med brunt lokk er fuktighetsgivende, den med hvitt lokk er også fuktighetsgivende - bare til finere hårtyper så håret ikke blir så tungt, og så er det en med oransje lokk, som er mer dyptgående reparerende, med en kombinasjon av fukt og proteiner. Den med oransje lokk er ihvertfall den sterkeste for veldig slitt hår. De andre har mest fukt. Jeg har alle tre hjemme Anonymous poster hash: 03fb5...09f Ååå.. takk og beklager. Jeg har den med oransje lokk og var ikke klar over at det var flere typer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå