AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Skal gifte meg til neste år og synes det er vanskelig å velge seg forlover. Har flere alternativ, og jeg synes det er vanskelig å vite hva jeg skal/bør vektlegge; hun som kjenner meg best, hun som er en god taler eller hun som vil være med på alle forberedelser. Hun som jeg EGENTLIG ønsker har tatt på seg rollen som toastmaster, og det er nok ingen som kan gjøre en bedre jobb enn henne akkurat der. Så å være toastmaster OG forlover blir jo litt heftig. Alternativ b er ei venninne jeg har kjent i 5 år. Hun er fantastisk snill og hjelpsom, stiller alltid opp og gleder seg virkelig med meg med tanke på bryllupet. Hun har dessverre ganske dårlig økonomi, og jeg er redd en forloveroppgave vil medføre kostnader som gjør det vanskelig for henne. Ikke at jeg skal pålegge henne noe, men etter det jeg har hørt så går det jo fort penger med utdrikningslag, kjole, frisør etc. Alternativ c er ei venninne fra barneskolen av. Vi er i samme gjeng, og jeg kjenner ikke henne så mye bedre enn de andre, egentlig, men hun kjenner meg nok godt som person fra 1990 og til nå.. Hun får sikkert panikk med tanke på tale.. Så, hva gjør jeg?? Anonymous poster hash: 33612...5b1
Ella1981 Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Så dersom hun som har dårlig råd hadde hatt mer penger så hadde du valgt henne? Isåfall ville jeg valgt henne uansett, for det høres ut som det er det som er mest riktig for deg. Utgifter er hva man legger opp til selv, og tale bør strengt talt ikke være et krav dersom hun ikke fikser det 3
panic-attack Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 Hun som har dårlig råd, hva med å sponse frisør (vanlig at brudeparet gjør det her vi bor,) gå i dialog om utdrikningslaget billige løsninger kan bli like bra som et til 3000 pr hode. Økonomi bør ikke gjør at hun ikke blir valgt! Å en enkel kjole gjerne en hun har i skapet bør kunne brukes. Utgiftene er ikke mer enn hva man gjør det til selv. Vi har nettopp hatt bryllup hele festen klær blomster etc kort å godt alt av utgifter landet på i underkant av 50000 vi hadde 45gjester på 3retters med fri drikke under maten å 35kaffegjester lokalet var et hotell. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 Det som er med hun som har dårlig økonomi er vel at hun ikke har kjent meg like lenge og godt som de andre to, men, hun har bedre tid til å være med på ting.. TS. Anonymous poster hash: 33612...5b1
Frøken Smilla Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Personlig ville jeg funnet en annen toastmaster og heller valgt hun du virkelig helst vil ha som forlover. 1
våren14 Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 Har ingen gode råd, men kanskje som de andre sier, hun du virkelig VIL ha er kanskje veien å gå. Annen toastmaster Har liknende problem selv - det var ikke så opplagt å velge som jeg hadde trodd. Det kjipe er at jeg kanskje er i ferd med å innse at det jeg har ansett som min beste venninne kanskje egentlig ikke er det når alt kommer til alt... At jeg har andre venninner som faktisk er mer oppriktig interesserte og som på mange måter kjenner meg bedre, og som også kjenner forloveden min bedre og vår historikk. Ei av de bor i utlandet, og allikevel besøker hun oss oftere enn min "bestevenninne" som bare bor i en annen by, tre timer unna... Hun finner nemlig aldri anledning som passer. Det er slikt man plutselig oppdager når det skjer noe så viktig som det bryllup jo er i livene våres. Jeg har ikke bestemt meg enda, jeg tror jeg skal snakke litt ut med min "bestevenninne" om ting generelt før jeg bestemmer meg. Så får vi se. Vil ikke ha henne som forlover hvis jeg har rett i at vennskapet vårt ikke lenger er det jeg trodde det var. Heller mot hun som faktisk bryr seg, er engasjert og som prioriterer meg på lik linje som jeg prioriterer henne, selv om vi bor i hvert vårt land
Arkivskap Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Det går fint an å være både toastmaster og forlover. Det spørs hva du forventer av henne. Avklarer du det på forhånd så er jo ikke det noe problem. En annen venninne kan fint arrangere utdrikkingslag uten at hun trenger å være forlover. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå