AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Hei, Vi holder på å bygge hus. Og stue, gang, kjøkken"krok" og loftstue skal males i samme farge. Dette siden det er ganske åpent, og det vil bli unaturlig med flere farger. Jeg har hele tiden tenkt at "sand" er en flott farge. Men så er det å få alt til å passe sammen. Vi har en grå/brun sofa. Lys grå kjøkkenbenk i stein, natursteinsmur bak ovnen (den blir vel grå) Sofaen oppe er mørkebrun/svart. Og vi har en del eike møbler. Vi har ikke mye møbler. For det blir et ganske stort hus. Men hvilke farge kan vi ha på veggene. Listene blir i bomull. Og kjøkkenet er hvitt. Vi ønsker at fargen skal være lys, nesten hvit. Men man skal se forskjell på lister og vegg. + at den gjerne kan helle litt mot brunt / beige. Grått tenker jeg blir for kaldt mot natursteinsmuren og benkeplata. Har dere noen tips til farge? Som ikke er for lys og ikke for mørk. Den må passe til alt, siden fargen blir i forskjellige rom. Anonymous poster hash: 041d9...df0
ladyluna Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Dette var vanskelig. Jeg er ikke flink til å se hvilke farger som passer sammen, men har fått litt sansen for "greige": http://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/farge-gra-beige-greige/ Kunne en av de nyasene vært noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå