AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #1 Skrevet 9. august 2013 Hei http://www.nrk.no/ostafjells/telemark/_-foler-hunden-min-ble-voldtatt-1.11171285 Hvem tror dere har rett i denne saken? Anonymous poster hash: 5f50b...230
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #2 Skrevet 9. august 2013 Hei http://www.nrk.no/ostafjells/telemark/_-foler-hunden-min-ble-voldtatt-1.11171285 Hvem tror dere har rett i denne saken?Anonymous poster hash: 5f50b...230 jenta såklart. derfor hater jeg menn som driver med dyr som forårsaker sånt. skulle likt å gjøre det samme med han.Anonymous poster hash: f2ee7...b43
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #3 Skrevet 9. august 2013 jenta såklart. derfor hater jeg menn som driver med dyr som forårsaker sånt. skulle likt å gjøre det samme med han.Anonymous poster hash: f2ee7...b43 jenta såklart. derfor hater jeg menn som driver med dyr som forårsaker sånt. skulle likt å gjøre det samme med han.Anonymous poster hash: f2ee7...b43 Du hater menn som driver med sånt? Er du en mannehater eller noe? – Jeg blir helt dårlig når jeg tenker på at vedkommende kan gjøre dette mot flere dyr. Jeg vil at alle skal vite om dette, slik at de ikke bruker denne kennelen, sier hun. Hun forteller at kenneleieren spurte om hunden var forsikret. – Da jeg sa at hun selvfølgelig var det, så sa hun at jeg bare kunne kjøpe meg en ny hund for forsikringspengene. At det går an å si noe sånt. Det er det verste jeg har hørt. Mayiu var bestevennen min. Det var jenta mi, sier 19-åringen. Anonymous poster hash: 5f50b...230 1
Antheia Skrevet 9. august 2013 #4 Skrevet 9. august 2013 jenta såklart. derfor hater jeg menn som driver med dyr som forårsaker sånt. skulle likt å gjøre det samme med han.Anonymous poster hash: f2ee7...b43 Unnskyld meg, men menn? Spesifikt menn, enda kenneleieren i dette tilfellet var en kvinne? For øvrig er det jo klart at det er hundeeieren som har rett her, og kenneleieren som har skitt seg på leggen. 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #5 Skrevet 9. august 2013 Dette høres ekstremt useriøst ut fra kennelens side. Man kan selvfølgelig si at jenta kunne grepet inn, men jeg forstår veldig godt at det er vanskelig for en ung jente å gjøre det når hun blir fortalt at alt er som det skal være. Stakkars hund. Jenta må leve med en skyldfølelse resten av livet og bildene fra drapet har nok brent seg fast i hodet hennes..Anonymous poster hash: d42fb...04d 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #6 Skrevet 9. august 2013 saken er jo veldig vinklet mot at hundeeier har rett, og kenneleieren vil ikke uttale seg til media. Vi vet altså ikke begge sidene av saken. Derimot synes jeg det er merkelig at hun som hundeeier ikke har satt seg mer inn i rasen og parring, og bedt om referanser på kenneleieren, spesielt med tanke på hvor populær rasen er. Det er også ganske naivt å ta ordet til den ene kenneleieren, og ikke rådføre seg med veterinær o.l. i forkant av parringen. Dog kan man jo fra bildene se at dette kanskje ikke er den skarpeste kniven i skuffen... (ja, jeg tok den - jeg er ganske lei av fjortissbimboer som skal ha motehunder og ikke har peiling på hund, og faktisk gjør mer skade enn godt. Det er ganske tydelig at hun ikke kan nok om hunder når hun ikke vet hva som er greit å avle på og ikke, og lar noen holde hunden din nede i nærmest kvelertak). Derimot må ikke dette forstås som at jeg synes eieren her har skyld i saken, bare at hun er ekstremt naiv. Slik det fremkommer av saken så har kenneleieren faktisk drept hunden hennes, og det bør hun straffes for - selvom straffer i denne typen saker generelt er lav (desverre), og jeg har selvfølgelig medfølelse for eieren som har mistet hunden sin. Anonymous poster hash: 414c4...ef1 5
Chloe- Skrevet 9. august 2013 #7 Skrevet 9. august 2013 Syns det er bekymringsverdig at hunden ble parret i det hele tatt, når det bare er ett år siden forrige kull valper. 4
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #8 Skrevet 9. august 2013 Syns det er bekymringsverdig at hunden ble parret i det hele tatt, når det bare er ett år siden forrige kull valper. Dessverre så er det fullt lovlig og regler satt av NKK. En skal ikke parre på følgende løpetid, men har tispa løpetid to ganger i året så går det fint i følge reglene. Anonymous poster hash: fd6ae...7e3
Skywise Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Denne saken er idiotisk. Tydelig at både eier og kenneleier var ute etter å tjene penger, og de kan umulig ha hatt noe særlig omtanke for hundene. Dessuten, om du ikke kan nok om oppdrett til å vite hvordan en parring foregår eller mener at tvangsparring er rimelig horribelt så burde du kanskje holde deg unna avl. 3
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Holy shit! Først; dumme jente, hvordan er det mulig å ikke gripe inn når noen utøver vold mot hunden din?! Og hvorfor fikk hun en egen pommeranian i en alder av 14 år? Og så; Håper kenneleieren mister retten til å drive kennel og parre hunder noen sinne igjen. Navnet bør komme frem. Anonymous poster hash: ca3fd...f72 4
bebisss Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Altså... Jenta er ung og ville ha valper på hunden. Det er ikke lett når du står midt i en situasjon og en kvinne som kaller seg "profesjonell" står deg og lovpriser seg selv til himmelen og helt tydeligvis snakket jenta helt rundt om hvor flink hun er, da er det ikke lett. Hun er ung og uerfaren, hun kaller seg selv erfaren, da er det ikke alltid like "lett" å gripe inn. Dama har mest sannsynlig kvelt hunden eller brukket nakken på den med tanke på hvordan hun har holdt fast i hunden. Jeg tror enhver person som ser hunden tydeligvis har det vondt ville stoppet dette og spurt kenneleieren hva i pokkers navn hun drev med! Jenta virker veldig usikker på seg selv og kenneleieren virker veldig full av seg selv. Håper dama aldri får drive kennel eller parring eller beholde dyr. Hun er tydeligvis totalt blåst i toppen, det er innavl uansett om det er mor eller far eller bestemor eller bestefar i samme stamtavle. Har selv hatt en innavlet hund som ble dødssyk og måtte avlives! 5
Gjest Belle âme Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Begynte å gråte av dette eg :,( Syns d va rart at jenta ikkje tok vekk hunden da den skreik men ok
markj Skrevet 9. august 2013 #13 Skrevet 9. august 2013 (endret) Dama som tok knekken på hunden har naturligvis hovedansvaret her, men eieren av tispa har også mye skyld mtp at hun ikke grep inn, at hun aksepterte at hundene skulle parres osv. Virker grådig og lite gjennomtenkt av alle parter. Ville ikke gått til NRK om jeg var eieren av hunden. Endret 9. august 2013 av markj 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #14 Skrevet 15. august 2013 syns vi bør vente på obduksjonsrapporten før man tar noens parti! de hadde jo ikke startet t parringen engang i følge fakta! kenneleieren er nok ganske så seriøs da dette ikke er noe media sak.. det er min mening=) tror dette er svindel fra jenta på 19.. Anonymous poster hash: 4b3a2...1b0
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #15 Skrevet 16. august 2013 syns vi bør vente på obduksjonsrapporten før man tar noens parti! de hadde jo ikke startet t parringen engang i følge fakta! kenneleieren er nok ganske så seriøs da dette ikke er noe media sak.. det er min mening=) tror dette er svindel fra jenta på 19.. Anonymous poster hash: 4b3a2...1b0 Fakta: denne oppdretteren er ikke så seriøs. Litt kjennskap til oppdrettermiljøet, og man vet dette. Og ja - jeg har det. Det er derfor jeg skriver dette under AB. Anonymous poster hash: fd6ae...7e3
fjellstreif Skrevet 16. august 2013 #16 Skrevet 16. august 2013 (endret) syns vi bør vente på obduksjonsrapporten før man tar noens parti! de hadde jo ikke startet t parringen engang i følge fakta! kenneleieren er nok ganske så seriøs da dette ikke er noe media sak.. det er min mening=) tror dette er svindel fra jenta på 19.. Anonymous poster hash: 4b3a2...1b0 Jeg vet hvilken kennel dette gjelder, og kenneleier kan trygt kalles en storoppdretter. Uten å ta stilling til spørsmålet om tvangsparring er det helt horribelt at en såkalt "seriøs" oppdretter forsøker å gjennomføre en parring mellom halvsøsken. Så dårlige forundersøkelser er utilgivelig (av begge hundeeierene, men jeg blir mest skeptisk til storoppdretteren som spyr ut flere valpekull i året). Så dette kan absolutt ikke kalles en seriøs oppdretter, og jeg håper valpekjøpere gjør gode nok forundersøkelser til å holde seg unna! Endret 16. august 2013 av fjellstreif 1
flight Skrevet 16. august 2013 #17 Skrevet 16. august 2013 I tillegg til veldig dårlig behandling av hunden var nå dette en alarmerende høy innavlsgrad å avle på... Akkurat om man skal stole på oppdretter eller ikke er et sjansespill når man ikke vet all verdens mye om hund fra før av, iallefall om oppdretter oppfører seg overlegent slik at du ikke tør å stille spørsmål eller virke dum. Jeg har heldigvis bare vært borti seriøse oppdrettere, men grunnet ganske lite kunnskap om oppdrett så kunne sikkert jeg også gått lett i fella. Men sunn fornuft er det lov å ha. 3
1x1xruneline Skrevet 16. august 2013 #18 Skrevet 16. august 2013 Dere får helt feil info fra media! Vent til kennel oppdrettern kommer ut i media når obduksjons rapporten foreligger.
1x1xruneline Skrevet 16. august 2013 #19 Skrevet 16. august 2013 Dere henger ut en kennel her.. Med navn.. Det er dumt for dere.. Lest reglene for å være medlem her??
1x1xruneline Skrevet 16. august 2013 #20 Skrevet 16. august 2013 Dere henger ut en kennel her.. Med navn.. Det er dumt for dere.. Lest reglene for å være medlem her??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå