Gjest Estrela Skrevet 21. april 2004 #1 Skrevet 21. april 2004 Er det noen her som faktisk får til å trene jevnlig hjemme? (Jevnlig = minst 2 ganger per uke) Hva trener du, i så fall? Og hvor lenge? Til musikk, eller foran tv? Ta gjerne med gåturer/jogging/sykling, for selv om det foregår utendørs, er det gratis. Jeg lurer på om det er hardere å motivere seg selv til å trene hjemme, enn det er på f.eks treningsstudio? (-som jeg ikke har råd til i lengden) Hva er dine tips for å få dette til? Jeg er i en tidsklemme , og har i tillegg ikke verdens høyeste lønnsutbetalinger, så må være kreativ når jeg vil komme i form. Har et barn, samboer og full jobb. Har ikke eget rom å trene i, men kan trene i stua hvis samboeren og ungen ikke er der.
Gjest Moonshadow Skrevet 21. april 2004 #2 Skrevet 21. april 2004 Jeg trener hver dag hjemme, utenom helgene. winsor Pilates video.
Gjest 1111 Skrevet 21. april 2004 #3 Skrevet 21. april 2004 Jeg trener hver dag. Enten går jeg meg en lang tur, eller så bruker jeg treningsvideoene Windsor Pilates. Ligger også foran tv'en og tar sit-ups :-)
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #4 Skrevet 21. april 2004 Vi har en sånn ro-maskinsak stående i leiligheten, og den bruker jeg minst et par ganger i uken, i tillegg til SATS. Fungerer fint for meg, men nå er jeg da svært motivert fra før, for ikke å snakke om avhengig av å trene.. Du må nesten veie litt for og i mot-hvor avhengig er du av andres selskap når du trener? Hvis du ser mye på tv er et apparat foran tvn ofte en god investering, for da går det "av seg selv", og du bruker ikke engang noe ekstra tid på å trene. For meg funker en kombinasjon best, også fordi treningen da blir mer allsidig. Forresten, en del pratsomme venninnner og en trådløs telefon fungerer utmerket som hjemmetrening-jeg går sikkert flere km inne i leiligheta hver eneste dag
Lizzie Skrevet 21. april 2004 #5 Skrevet 21. april 2004 Ja! Windsor Pilates 2-3 ganger i uka, forutsatt at jeg er alene hjemme! Syns ikke det er noe vanskelig å motivere meg egentlig, men det kan kanskje komme på et senere tidspunkt, når jeg begynner å bli lei.... Absolutt verdt et forsøk!
minniepus Skrevet 21. april 2004 #6 Skrevet 21. april 2004 Syns det var vanskeligere å trene da jeg var støttemedlem i et treningssenter, for da måtte det passe. Det går mye tid i reising, og da er det lett å komme på unnskyldninger. Nå sykler jeg foran favorittseriene mine, eller jeg bruker Winsor Pilates cd. Motivasjonen er ikke alltid på topp, men det er ikke så vanskelig å sette seg på sykkelen i stedet for i sofaen faktisk.
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2004 #7 Skrevet 21. april 2004 Trener ergometer en time hver morgen hele uka før frokost. Mye lettere å hoppe rett fra senga(nesten) og opp på sykkelen (etter inntak av to kopper kaffe og 1/2 liter vann) enn å dra seg helt ned til byen på treningsstudio.
Doo Wop Skrevet 21. april 2004 #8 Skrevet 21. april 2004 Jepp Windsor Pilates, hvis jeg er alene hjemme. Ellers jogger jeg tre ganger i uka. Har helgardert meg med flere venninner slik at jeg sjelden jogger alene for det synes jeg er dørrganes kjedelig De dagene jeg jogger er faste dager til faste tider, så sant det lar seg gjøre, for da er det ikke så lett å utsette det med dumme unnskyldninger som regn etc..!
Gjest Klips. Skrevet 22. april 2004 #9 Skrevet 22. april 2004 Jøss, har alle denne Windsor Pilates videoen? Hva er det for noe, har hørt om pilates, men hvor sliten blir man egentlig av treningen? Og hvor får man kjøpt den? Klips meldte seg nemlig ut av sats i går :-(
Gjest Moonshadow Skrevet 22. april 2004 #10 Skrevet 22. april 2004 Får kjøpt en bra pakke på tvshop. Det funker rå bra, man blir god å sliten. Det er styrketrning meg behagelige øvelser som passer for de fleste.
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2004 #11 Skrevet 22. april 2004 Man blir ikke veldig sliten av W.Pilates, men Pilates er en treningsmetode som får med både de de små støtte musklene i tillegg til de store musklene. Annbefalt av mange fysioterapauter.
Gjest Moonshadow Skrevet 22. april 2004 #12 Skrevet 22. april 2004 Man blir nok ganske så sliten av den videoen som er på en time jo.. Jeg blir i alle fall det.
Gjest Estrela Skrevet 22. april 2004 #13 Skrevet 22. april 2004 Hva koster disse DVD`ene med pilates?
Gjest Moonshadow Skrevet 22. april 2004 #14 Skrevet 22. april 2004 Rundt 500. De er verdt hver en krone. Da jeg kjøpte de syntes jeg det var litt dyrt men så tenkte jeg sånn at en mnd på helsestudio koster det samme mens denne har jeg resten av livet,
Gjest Turi Skrevet 22. april 2004 #15 Skrevet 22. april 2004 Trenger man stor treningsplass? TVstua mi er ganske liten...
Gjest Moonshadow Skrevet 22. april 2004 #16 Skrevet 22. april 2004 Bare nok plass til at du kan ligge på gulvet.. Har ikke store plassen selv jeg.
Windy Skrevet 22. april 2004 #17 Skrevet 22. april 2004 Prøvde meg på dette programmet i dag, merket det godt i musklene Ble sliten/svett også, så dette skal jeg fortsette med! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223934
*Kaisa* Skrevet 22. april 2004 #18 Skrevet 22. april 2004 Nå har jeg nettopp bestilt meg disse berømte treningsvideoene fra TV-Shop. Gleder meg til de kommer. Hvor mye trener dere? Hvor lang tid tar det før du merker resultater?
Andrine22 Skrevet 22. april 2004 #19 Skrevet 22. april 2004 Jeg jogger 3-4 ganger i uken, og prøver å gå iallfall en liten tur i raskt tempo de dagene jeg ikke trener. I tillegg tar jeg styrkeøvelser til ryggen på grunn av svake muskler i rygg/nakke/skuldre. Funker bra det, selv om det ofte er et ork å ta steget til dørstokken... Spør om noen vil være med å trene, da er det vanskeligere å sluntre unna!
*lyseblå* Skrevet 23. april 2004 #20 Skrevet 23. april 2004 Hei! Jeg går med staver. Det gir kjempefin trening for rygg, nakke og rumpe mm + at du får mye frisk luft. Men en 1/2 time før jeg går trener jeg styrke trening på stuegulvet. Da bruker jeg å ta utfall, en fots knebøy og sit ups. Billig å fin trening Du kan jo se på denne: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=223668 Uansett; lykke til med treningen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå