Gå til innhold

fryse juice

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

om jeg lager juice på juicemaskin og fryser ned noen flasker, vil juicen holde seg godt da?

skal på juice diett og sliter litt med å finne ut hvordan jeg skal klare å få tid til å lage juice hele tiden, så hadde vært praktisk å kunne lage i litt større porsjoner om gangen..

tips?

Anonymous poster hash: 4cc3c...cc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil anta det går helt fint:)

mulig den blir litt utvannet når den tiner, men ikke noe stort problem!

Jeg pleier å fryse juice i isformer, det er nydelig saftis i varmen, og mye sunnere enn kjøpeis.

Men jeg ble litt nyskjerrig på denne dietten du skal begynne på.... Lyst å si litt mer om det??

Anonymous poster hash: 38fdd...aad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 30 dager på kun juice, ikke alkohol, ikke nikotin eller koffein. Vann, juicer (bestående av det man vil, mye grønnsaker, rødbete, spinat, etc) og evt supplere med koffeinfri te, og en lett salat om sulten virkelig skulle melde seg, aner ikke om det er noe for meg, men mange som har gode effekter på diverse "helse-problemer" etter å ha gått på å en slik "kur". Vekttap, depresjoner, søvnmangel, allergier, hår og hud etc. Så jeg tenker jeg skal gi det en sjangse, merker vel ganske raskt om det er noe for meg.

ble spesielt inspirert av denne;http://gettinjuicy.tumblr.com/

og har også sett en av dokumentarene hun nevner der, som også viser at det kan ha noe for seg..

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snørev

Q Can you freeze juices and use them later?

A You can freeze the juice and drink it later, but freezing destroys much of the goodness contained in fresh juice. The minerals are still there, some of the vitamins, but only about 30% of the enzymes. I personally would juice only enough to be consumed that day and preferably within minutes.

All foods are best consumed as fresh from the source as possible. Fruits are best right of the tree or vine. Greens are best right from the plant. Most people are not able to eat their food this fresh, but once a food has been processed, such as through a juicer it starts to degrade right away. Fresh is best!

http://www.raw-foods-diet-center.com/can-you-freeze-juices-and-use-them-later.html

Hvor lenge holder juicen seg om man ikke fryser, men bare legger den på glass og passer på at det ikke er noe luft i glasset(fyller helt fult)?

Går selv på diett, men min går ut på å IKKE drikke juice, det er jo ganske mange kalorier i juice samtidig som det ikke gir samme metthetsfølelse som f.eks frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lest om jeg oppbevarer det på glass (lufttette) så er det 24 timers holdbarhet, så jeg må vel belage meg på å lage juice hver dag:)

juicefaste går ut på at du konsumerer ca. 63-96 oz (husker ikke hva det er i norske måleenheter) per dag i en valgt periode (30 dager 60 dager etc). Kroppen går i hvilemodus da den ikke får i seg nok kalorier, men grunnet det høye næringsinnholdet i juice vil kroppen klare seg. Næringen fra juicen taes bedre opp enn når det kommer med fast føde. Kroppen vennes også av med sukker, koffein, etc. så de fleste opplever at sukkersug er helt borte etter en slik kur. En frisk start.

Her er det selvfølgelig kun snakk om ferskpresset juice av mest mulig grønnsaker (selleri, rødbeter, grønnkål, gulerøtter etc) og frukt også, men det skal i hovedsak bestå av 80 %grønt og 20 % frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...