Gå til innhold

Flere som liker smooth, deilig hip hop?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noe bra, ny hip hop å dele? :)

Jeg har begynt å like det jeg kaller for smooth hip hop, altså ikke veldig "pimp and hoes"-aktig MTV-hip hop, men smartere hip hop som gjerne har elementer av elektronika og sånt i seg. Jeg liker artister som Kendrick Lamar, Killer Mike, Elzhi.. og vil gjerne ha tips til flere greier å sjekke ut! Gjerne relativt nye ting hvis dere vet om noe.

Og forresten: jeg hørte noen biter av en ekstremt kul kvinnelig hip hop-artist på et sted jeg var nylig. Eller, det var ihvertfall en dame som rappet. Fikk ikke skrevet ned noe av teksten eller noe, men jeg tror det var noe ganske nytt. Så om noen vet om noe nytt med kvinnelig vokal, så link her! :)

Anonymous poster hash: db227...a99
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=MJCHeEQV454

Anonymous poster hash: bc574...e4d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

The Roots er fantastisk, men jeg synes personlig de (som mange andre) har blitt sære med åra. Liker best de tidligere albumene deres.

Hvis du vil ha en rapper med respekt for kvinner og som er opptatt av sosiale forhold og politikk, men samtidig gjør det på en musikalsk god måte, så vil jeg anbefale Lupe Fiasco.

Anonymous poster hash: f3f4f...b14
Skrevet

Er det så flaut å like smoooth hiphop at man må skjule det :D Sry kan ikke hjelpe, nyere hiphop som er bra virker å være en rimelig skjelden vare.....

:vetikke: dynnnnastiet :vetikke:

AnonymBruker
Skrevet

For min del er jeg mer anonym fordi musikksmaken lett kan avsløre meg, sammen med en del andre ting jeg har skrevet her inne med bruker, og jeg vil helst forbli anonym på KG :P

Jeg har tro på at det finnes mye god, nyere hiphop, men den spilles overhodet ikke på radio eller MTV :laugh:

Anonymous poster hash: f3f4f...b14
Skrevet (endret)

http://www.youtube.com/watch?v=jvr84nRdz48

:danse::fnise:

Endret av poindexter
Skrevet (endret)

Ikke flaut! Jeg synes Wu-Tang Clan, A Tribe Called Quest og Dj Shadow har mye digg musikk. Ikke noe nytt med andre ord da ;)

Enig med AB#5, det finnes mye bra hip-hop, men den spilles nok ikke på MTV, p3 eller vg-lista :)

edit: Hva med James Blake? Det er kanskje litt mer soul/jazz/R&B da, men

Endret av Kusmi
Skrevet

Jeg vil følge med! Liker også clever hip hop. Sjekket ut samarbeidet mellom Killer Mike og El-P (Run the Jewels)?

Ellers har jeg skikkelig dilla på denne Shlohmo-remixen av Fuck You All The Time (Jeremih), altså ikke heeelt hip-to-the-hop, men innafor nok om du liker elektronika. Mmm!

http://www.youtube.com/watch?v=XbCpt41G0o8

Gjest RihannaNavy
Skrevet

Og den kvinnelige var kanskje iggy azalea eller azalea banks? De er ganske "nye" da... Hører ikke på noen av dem selv, men kan jo hende :)

Skrevet

Vet egentlig ikke hva du mener med "smooth hiphop" med siden jeg har fikset min gamle MD er litt på hiphop pakka selv akkurat nå så deler jeg gjerne noen av låtene... Desverre for deg er det gammelt og en del "bitches & ho`s"...

Denne tenker hverfall er "smooth".

Skrevet (endret)

Vet ikke helt om det går under sjangeren, men jeg liker Iggy Azalea og M.I.A.

Endret av Armitage
Gjest NerdMedSverd
Skrevet
Og forresten: jeg hørte noen biter av en ekstremt kul kvinnelig hip hop-artist på et sted jeg var nylig. Eller, det var ihvertfall en dame som rappet. Fikk ikke skrevet ned noe av teksten eller noe, men jeg tror det var noe ganske nytt. Så om noen vet om noe nytt med kvinnelig vokal, så link her! :)

Anonymous poster hash: db227...a99

Kan være uendelig mye, men kaaanskje Gavlyn?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes denne er ganske smooth.

http://www.youtube.com/watch?v=H89B4sL6Vhc

Skrevet

«National Rap Show», det eneste programmet som har gått på NRK P3 helt siden kanalen startet i 1993.

Jeg var da 13 år gammel og er ennå skikkelig fan. Min første cd var

ice cube kill at will det året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...