Gå til innhold

Ufattelig slitsom kollega som mangler sosiale antenner fullstendig.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kortversjonen: hun lider av munndiaré, gjør ikke det som forventes av henne, surfer på nettet i steden for å passe på å levere inn innen tidsfristen (noe som resulterer i ekstra jobbing for andre), forlater arbeidet på en "uprofesjonell" måte (gjør jobben halvveis ferdig for så å gå fra arbeidet for å prate f.eks.) og er generelt lite flink til å oppfatte når omgivelsene, dvs: kollegaene, sier "det er nok nå" og "gjør jobben din" o.l.

Jeg har høy terskel for å "sladre" til sjefen om "uting" og da spesielt dersom det handler om kolleger, ettersom jeg mener at det ligger for mye barnehagementalitet i å blande inn sjefen når det kommer til forholdet mellom kolleger - og på jobben så er vi profesjonelle og holder unna ikke-jobb-relaterte-ting unna jobben. Dessuten kan ikke sjefene løse alle problemer man måtte ha med kolleger, de har nok med sitt. Man må lære seg å håndtere ting selv (med mindre det er snakk om helt spesielle tilfeller som krever sjefens tilstedeværelse/ innblanding osv..)

Men nå, for første gang, så vurderer jeg helt seriøst å koble inn sjefen og "sladre" om denne kollegaen.

Men sitter fortsatt på gjerdet og vurderer litt...

Så til dere som er sjef/ leder...er dette noe dere vil vite om? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

Takker på forhånd for svar.

Anonymous poster hash: 9d4e6...c9d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

F-ing snitch

Anonymous poster hash: ecb48...15c
Skrevet

Det hadde vært best om du kunne advart henne først.

Skrevet

Snakk med kollegaen din først og gjør det på en ordentlig måte. Fortell hvordan du selv opplever dette og la kollegaen din få muligheter til å svare. Sørg for blikkontakt.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært best om du kunne advart henne først.

Snakk med kollegaen din først og gjør det på en ordentlig måte. Fortell hvordan du selv opplever dette og la kollegaen din få muligheter til å svare. Sørg for blikkontakt.

Jeg er enig, men samtidig er det visse omstendigheter som gjør at jeg vurderer å "hoppe" over vedkommende og gå direkte til sjefen.

Av flere grunner. Jeg ønsker å ikke bli gjenkjent pga detaljene, men kan si noe overfladisk: det har vært et par episoder der sluttresultatene på jobben har blitt negativt påvirket som følge av kollegaens oversosiale engasjement - og det går på noens bekostning.

Og en annen ting, vi pleier å ha sosiale arrangementer og nå skal vi ha en teambuilding-helg snart - veldig mange har sagt nei, noe som har overrasket sjefen, for hun er vant med at alle sier ja til å delta på utenom-jobben-arrangementer. For første gang er det veldig mange som sier nei.

Nå er det også snakk om å ansette flere, og der er den aktuelle kollegaen en av kandidatene.

Det var med disse faktorene jeg hadde i tankene som gjør at jeg tenker om jeg skal gå til sjefen med informasjon om arbeidet/ innstillingen til kollegaen og hvordan denne påvirker avdelingen.

Uansett så har jeg allerede sagt fra en gang til vedkommende uten at det endret noe som helst. Kan prøve en gang til. Det som er klart, er at dette ikke kan fortsette.

AnonymBruker
Skrevet

Kortversjonen: hun lider av munndiaré, gjør ikke det som forventes av henne, surfer på nettet i steden for å passe på å levere inn innen tidsfristen (noe som resulterer i ekstra jobbing for andre), forlater arbeidet på en "uprofesjonell" måte (gjør jobben halvveis ferdig for så å gå fra arbeidet for å prate f.eks.) og er generelt lite flink til å oppfatte når omgivelsene, dvs: kollegaene, sier "det er nok nå" og "gjør jobben din" o.l.

Jeg har høy terskel for å "sladre" til sjefen om "uting" og da spesielt dersom det handler om kolleger, ettersom jeg mener at det ligger for mye barnehagementalitet i å blande inn sjefen når det kommer til forholdet mellom kolleger - og på jobben så er vi profesjonelle og holder unna ikke-jobb-relaterte-ting unna jobben. Dessuten kan ikke sjefene løse alle problemer man måtte ha med kolleger, de har nok med sitt. Man må lære seg å håndtere ting selv (med mindre det er snakk om helt spesielle tilfeller som krever sjefens tilstedeværelse/ innblanding osv..)

Men nå, for første gang, så vurderer jeg helt seriøst å koble inn sjefen og "sladre" om denne kollegaen.

Men sitter fortsatt på gjerdet og vurderer litt...

Så til dere som er sjef/ leder...er dette noe dere vil vite om? Hvis ja, hvorfor? Hvis nei, hvorfor?

Takker på forhånd for svar.

Jeg vet om en sjef som måtte ha "klager" på bordet fra ansatte først, før h*n kunne gjøre noe med saken. Når det omsider kom en klage på bordet, var veien til skravlebøtta sitt kontor kort, og hun fikk tydelig beskjed om å begynne å konsentrere seg om det hun fikk betalt for. Greit nok at hun var snill og blid, men å la arbeidet bli akterutseilt for seg selv og andre var ikke akseptabelt.

Det hjalp en del, og resultatene har bedret seg betraktelig.

Anonymous poster hash: b1ffe...d82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...