Gjest Gjest Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Det blir snart en del nye ansatte på jobben, der i blant venninna mi "dorra" .. Og v lunchen snakket vi om dette.. Da kommer fra "mari": "jeg har hørt fra "linda" at "dorra" er sååå energislukende" "Linda" var en som undre studiet byttet til dorras skole, men kom aldri helt inn i miljøet, de ble aldri godt kjent Jeg opplever derimot Linda som den mest energislukende personen i hele verden.. Uheldigvis deler jeg kontor med henne.. Nå som Linda er borte, er hverdagen så effektiv og hyggelig...til tross for at vi er færre på jobb... Både Linda og dorra er veldig utadvendte personer.. Burde jeg på noen måte "advare" dorra om at Linda baktaler og er ekstremt falsk? ( en helt annen person om sjefen er tilstede eller ikke osv) ?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 herlighet, dette høres ut som et typisk kvinnemiljø på sitt verste Anonymous poster hash: 5ab9f...209 6
Gjest g Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært "dorra" ville jeg gjerne blitt varslet på forhånd.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Ikke si noe som gjør at de nyansatte er negative til Linda. Hun har ikke baksnakket så mye!?! Anonymous poster hash: c6d86...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Hva slags arbeidsplass er dette? Barnehage? Sykehjem? Anonymous poster hash: 93418...086 2
globalagogo Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dorra hadde jeg bytta navn :S 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dorra hadde jeg bytta navn :S Samt byttet venninne til en som gadd bruke stor forbokstav i navnet mitt Anonymous poster hash: c6d86...6e8 1
Gjest Ts Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Hadde jeg vært dorra hadde jeg bytta navn :S Skal tipse henne om det
Gjest Ts Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Samt byttet venninne til en som gadd bruke stor forbokstav i navnet mitt Anonymous poster hash: c6d86...6e8 Som du forstår så er "dorra" en litt større person en deg, hun svikter meg ikke selv etter å ha begått denne brøleren i et vennskapsforhold... Er derfor jeg blir så frustrert over "Linda " baktaler henne...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Ikke si det. Ville du startet i en jobb der du visste at noen allerede hadde fortalt kollegene dine at du var foreferdelig på en eller annen måte? Du kan heller si at miljøet er litt spleiset/tøft, så det blir viktig for Dorra å være blid, fleksibel og på tilbudssiden når hun starter. Slik ser de andre kollegene at Linda snakker bullshit, og du trenger ikke spre enda mer galle slik Linda driver med Anonymous poster hash: cb493...11f 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Voks opp og slutt med intrigemaking. Hvis Mari eller Linda baktaler noen til deg, så må du stanse det der og da. Hvorfor såre Dorra og bidra til å skape konflikt? Anonymous poster hash: 2eaea...99d 2
Gjest Ts Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Hva har dorra gjort? Tror hun klikket godt med sjefen og er en utadvendt hyggelig person... Linda liker å være midtpunktet, føler seg vel truet...
Gjest Ts Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Ikke si noe som gjør at de nyansatte er negative til Linda. Hun har ikke baksnakket så mye!?! Anonymous poster hash: c6d86...6e8 Vet ikke .. Hun baksnakker ikke venninna mi til meg.. Visste ikke at folk baksnakket hverandre på jobb før nå...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #16 Skrevet 8. august 2013 herlighet, dette høres ut som et typisk kvinnemiljø på sitt verste Anonymous poster hash: 5ab9f...209 Så sant....! Derfor jeg foretrekker å jobbe med en majoritet av mannlige kollegaer enn kvinnelige...grøss. Anonymous poster hash: 70f21...971 1
Alina X Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Høres ut som noe tatt fra ungdomsskolen der sjefen er læreren som man sladrer til.....
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #18 Skrevet 8. august 2013 Det blir snart en del nye ansatte på jobben, der i blant venninna mi "dorra" .. Og v lunchen snakket vi om dette.. Da kommer fra "mari": "jeg har hørt fra "linda" at "dorra" er sååå energislukende" "Linda" var en som undre studiet byttet til dorras skole, men kom aldri helt inn i miljøet, de ble aldri godt kjent Jeg opplever derimot Linda som den mest energislukende personen i hele verden.. Uheldigvis deler jeg kontor med henne.. Nå som Linda er borte, er hverdagen så effektiv og hyggelig...til tross for at vi er færre på jobb... Både Linda og dorra er veldig utadvendte personer.. Burde jeg på noen måte "advare" dorra om at Linda baktaler og er ekstremt falsk? ( en helt annen person om sjefen er tilstede eller ikke osv) ? Ja, gjør det,så kan du lage drama og intriger og litt liv på arbeidsplassen, også sørge for at baksnakking ikke tar slutt, istedenfor å håndtere det som en voksen person og ikke gi oppmerksomhet til fjortisoppførsel med rykter og baksnakking. (ironi) Anonymous poster hash: 70f21...971 2
Sweet77 Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 Du står vel ikke og hører på at noen snakker dritt om venninna di uten å si imot? Baksnakking i det hele er en nedrig handling, men å baksnakke en ny kollega før vedkommende en gang har fått begynt er bånn av dårlighet. Stå opp for venninna di jente og si der og da hva du mener om den slags oppførsel med en gang, du kan også si at du på ingen måte opplever henne sånn, men tvert imot som en positiv person som de andre bør glede seg til å bli kjent med. Det er det du gjør hvis du er en god venn, og ikke minst lojal. Noe hun kan se ut til å trenge hvis hun skal inn i det arbedsmiljøet der.
Foreveryoung Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Trodde slike barnsligheter slutta etter ungdomskolen, jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå