AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 ja, hva trenger gutten? type sko f.eks? Støvler? Varmere støvler etter hvert som cherox? Hvor mange vår/høst-dresser og vinterdresser? Anonymous poster hash: 30704...87c
Lemming Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 I barnehagen trenger man alt som barn trenger ellers. Klær etter vær, som vi sier! Regntøy og støvler når det er vått ute, joggesko når det er tørt, vintersko og vinterklær på vinteren! Noen barnehager ønsker at ungene bruker innesko/tøfler. ettåringer sover vel gjerne en lur iløpet av dagen, så vogn er jo lurt å ta med. Men dette får du vel informasjon om fra barnehagen når barnet skal begynne?
Orchideae Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 (endret) Hadde ikke kjøpt cherox. De er ikke varme (tenk deg en gummistøvel med ullsokk..). Vi kommer til å ha dette til frøkna: 2-3 skift. Innesko Ulldress Lue Solhatt Votter Hals Ullsokker Sko Utedress (tykk til vinter tynnere til våren) Regntøy Vårjakke Teppe Vogn Bleier Solkrem, kuldekrem ( og en salve til sår stump?) En sekk å ha skiftetøy i (kjøper en skikkelig med en gang, må jo ha det etterhvert uansett) Smokk Koseklut Avhenger selvfølgelig av årstiden hva somer i barnehagen til en hver tid. Men dette er det jeg så de fleste hadde der jeg jobbet. I tilegg trenger man jo matboks og drikkeflaske/tutekopp. . Endret 8. august 2013 av Orchideae
Amys Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Jeg har kjøpt skoposer til min 1-åring, støvler bare faller av. Av andre essensielle ting har vi joggesko, en uforet parkdress og regnbukse + vogn og sovepose, og et par klesskift. Tror ikke man trenger så mye mer enda egentlig?
Miss moneypenny Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 (endret) Når det gjelder antall dresser, så trenger du ikke mer enn et sett regntøy, en parkdress, og en vinterdress. Kan være greit å ha ekstra hjemme, men vi har klart oss fint med å ta med hjem. Andre ting vi har vært glade for å ha i bhg er: (vinter:) - tykk ulldress og Tykke ullsokker til å ha i vogna ved soving -ullteppe til å ha over vognposen - tynn ulldress til å ha inni dresser - ekstra skift ulltøy - ekstra genser/ bukser/sokker - cherrox (ja de har blitt brukt, og ja det har funka fint) - skinntøfler - vintersko - støvler - regndress, parkdress, vinterdress - kuldekrem - luer, votter, hals, regnvotter Det var det jeg kom på i farta.. Edit: skrivefeil Endret 8. august 2013 av Miss moneypenny
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Jeg ville ikke gått for cherrox til en 1-2 åring. Anonymous poster hash: 3bdf7...b07
Miss moneypenny Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Jeg ville ikke gått for cherrox til en 1-2 åring. Anonymous poster hash: 3bdf7...b07 Jenta mi var 1 år og 9 mnd da hun fikk cherrox. De ble ikke brukt veldig mye, men fungerte utmerket på de dagene med skikkelig slapsevær. Heller det enn gummistøvler, og søkkvåte vintersko. Men det er bare min erfaring og mening, folk må få gjøre som de vil 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Det jeg gjorde, var å supplere etterhvert som jeg fikk høre hva de savnet. Passet på å være i dialog med de ansvarlige hver dag den første uken, slik at jeg handlet inn hvis det var noe spesielt. Men det var bare småting. Ved oppstart brukte barnet det som var relevant: Skifteklær, yttertøy for årstiden og fottøy. Anonymous poster hash: d72ef...14e
fruBeist Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Drikkeflaske og matboks trenger du sannsynligvis ikke om barnehagen har full matordning. Og en ting, merk absolutt alt du tar med av utstyr i barnehagen! Sokker, votter, smokker.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Et litt dumt spm fra en mamma som skal ha barn (14 mnd) i barnhage for første gang..... Man kan vel bruke støvler og gore-tex-skoene hjemme også så lenge man husker å ta de med frem og tilbake? eller må man ha dobbelt opp av alt slik at man har både i barnehagen og hjemme? blir fryktelig dyrt i så fall... Anonymous poster hash: 5fa5a...b09
fruBeist Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Det er du som eier utstyret, ikke barnehagen Så lenge nødvendig utstyr er i barnehagen når barnet er der, så kan du gjøre akkurat hva du føler for med det utenom
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Du kan ta med frem og tilbake ja, men hva gjør du da om goretex skoene har blitt våte i barnehagen? Støvler får en til 99 kroner så der er nok greit å ha begge steder, men jeg ville i hvert fall hatt et par cherrox hjemme om du ikke har råd til 2 par goretex, eller gått for et billigere par som du hadde hjemme. Smårollingene blir fort våte, for de setter seg like gjerne midt i søledammene og da holder ingenting tett når det renner over kanten Husk å ha med bleier, våtservietter/kluter og salve til sår stump. Barnehager foretrekker å ikke ha up & go bleier, for da slipper man å ta helt av bukse og strømpebukse og bleieskiftene blir mer effektive. Noen barnehager krever matboks og drikkeflaske, andre ikke, dette får du info om tidsnok til å kunne kjøpe inn om du trenger IKKE kjøp de store sekkene med Disney/barnemotiv på som man får på nille og bensinstasjoner.... Kjøp en LITEN sekk som er tilpasset de minste barna. For om de skal på tur, og skal bære nista si i egen sekk er det ikke mye de store sekkene sitter i ro på en liten rygg. (Bergans sine 12 l er fantastiske der ) Sekken MÅ ha brystrem over brystkassa for at de skal sitte godt på de minste. Ellers signerer jeg MERKING av ALT! sokker, votter, og truser også! De ansatte i barnehagen har ikke tjangs å holde styr på hvem som eier hva om et umerket plagg kommer på avveie Merk spesielt godt de dyre plaggene, og gjør det gjerne med merketusj rett i fôret på tøyet, så kan ikke noen bare klippe av merkelappen og navnet er borte... (JA, der fins foreldre som stjeler andre sitt tøy dessverre Noen med vilje direkte fra barnehagen, andre er bare late og gidder ikke returnere det barnet demmes har fått hjem ved en feil) Noen barnehager vil ha med et bilde av barnet til å ha på hylleplassen sin, andre barnehager knipser dette selv de første dagene. Dette får du beskjed om i din barnehage om du skal ta med Anonymous poster hash: 6a74a...4af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå