AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Heisann! Jeg har vært av og på 50 og 100% sykemeldt siden mai i år pågrunn av en skade i ryggen. Jeg har forstått at jeg ikke fungerer i min jobb lengre da det er mye tung løft, og søker derfor etter ny jobb. Men jeg er nå gravid ( ), og må tenke litt i forhold til dette. Min arbeidsgiver sa jeg kanskje burde sykemelde meg 100% til svangerskapspermisjonen begynte, eventuelt søke om AAP.. Men jeg ønsker jo ikke å gå på AAP før svangerskapspermisjonen, da det er kun 66% av inntekten, og har mye å si for foreldrepengene.. Er det noen regler for hvor lenge man må være sykemeldt for å motta AAP? Jeg vil heller være 50% eller 100% sykemeldt til svangerskapspermisjonen enn begynne på AAP... Anonymous poster hash: 033fd...c2b
C-girl Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Du må være sykemeldt i ett år før du går over på AAP.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Når skal du ut i permisjon da?? Ut i fra det du skriver her, mister du retten på sykepenger i mars.... Så skal du ut i permisjon før det, fortsetter du med sykepenger frem til permisjon. Er termin etter dette, må du nok over på AAP før permisjonen. Anonymous poster hash: 9008a...a1a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Som det skrives vil du ikke få AAP før sykepengerettighetene dine er brukt opp. Hvis første sykemeldingsdag var i mai i år, så vil du ha maksdato i mai neste år. Altså godt etter når du eventuelt skal ut i permisjon Det din arbeidsgiver kan ha ment er at dere/du burde starte med tiltak? Det kan man også så lenge man går på sykepenger om man ser at man ikke fungerer i den jobben man har pga sykdom eller skade. Det kan være omplassering, endring av arbeidsoppgaver eller omskolering. Om du nå ser at du ikke kan fortsette i jobben din etter at permisjonen er slutt, så bør du kanskje allerede nå sjekke mulighetene for hjelp av NAV til evt omskolering eller arbeidsutprøving. Du vil da beholde dine fulle sykepenger. Be om en time med veileder på NAV og forhør deg om hva dere kan gjøre Bedre å starte tidlig enn sent Anonymous poster hash: 8b7c7...d83
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå