Gå til innhold

Safari i serengeti?!

Philli82

Anbefalte innlegg

Vi er et par som skal til zanzibar 20.8.. Vi har tenkt å være der en uke, for så å fly til Arusha og ta 4 dager på safari.. Så mitt spørsmål er: Har noen vært på safari i serengeti, og har tips til noen bra guider/firmaer som har dette? og som ikke er alt for dyrt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste dit med kenor safari. Kanskje ikke spesielt billig, men vi hadde en kjempetur! Jeg og min kjære i en egen bil med egen guide en uke. Helt fantastisk. Det er jo mulig å kontakte dem å høre hva de tar for 4 dager fra Arusha.

Det koster fort litt å dra på safari uansett, fordi hotellene man bor på blir dyre (liten konkurranse inne i parkene) og man må nesten ha en guide. Men det er helt sikkert billigere løsninger enn det vi valgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Og takk for svar.. Planen vår er at vi har lyst å ligge i telt.. men uansett så er det veldig dyrt, 1300 dollar per pers for 3 netter i telt med guide og 2 måltider....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på telttur i Serengeti for et par år siden sist. Det er dyrt uansett, fordi det er mange avgifter som skal betales (og som holder parken i gang fremfor å bygges om til boliger og motorvei, så bra er det) - også teltturene. Vi kjøpte ikke tur før vi kom ned dit, vi fant et anbefalt firma i reiseboka vår som vi tok kontakt med i Arusha. Det gikk fin-fint. Husker dessverre ikke navnet men..

Legg heller litt penger i det og dra med et respektabelt firma, det er tross alt de som skal gi deg husly,mat, transport, guiding og sikkerhet i fire døgn;)

Telt er forresten det mest autentiske...hjertet banker et par hakk fortere når du hører hyenene eller løvene hyle om natta og du ikke er beskyttet av gjerder og vegger:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Maman på alle punkter. Gå for et firma med godt rykte, men det går selvsagt an å sammenligne priser litt også. Vil tro at de ligger på omtrent det samme uansett da, alle vi møtte hadde ca likt opplegg med guide/bil/osv.

Telt er fantastisk. Alle hotellovernattinger, uansett hvor fine de er, var en nedtur sammenlignet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, alle arrangørene telter på samme sted og har like biler og likt alt mulig, og alle turistene spiser ved samme bord (inni et bur:)). Det eneste var at det var litt forskjell i maten som ble servert, og noen av de råkjørte. Men sånt kan man jo ikke vite på forhånd.

Og jammen er det gøy å våkne opp med gressende sebraer utenfor teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jammen er det gøy å våkne opp med gressende sebraer utenfor teltet.

Eller hylende gnuer (god vekkerklokke? Jepp!). :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Wild at heart safaris, de er helt fantastiske :-) pluss at de jobber for et bedre Tanzania!

Anonymous poster hash: a0807...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte Sunny Safaris og var veldig fornøyd med guiden vår. Siden dere skal være på safari såpass kort ville jeg funnet en safari der dere flyr inn i Serengeti, det er langt å kjøre fra Arusha. Anbefaler å ta en dag nede i Ngorogoro også, der så vi utrolig mye selv om vi bare var der noen timer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for alle svar... Nå har vi booket med et firma som heret ilya tours, og der er det en norsk dame ved navn Ellen som driver, så da satser jeg på at det blir bra! :) Og det lover godt at telt er en opptur, føles ikke helt som safari om man skulle ligget på 5* hotell..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...