kiri Skrevet 21. april 2004 #1 Skrevet 21. april 2004 Har noen tips til øvelser eller annet man kan gjøre for å forhindre musearm eller senebetennelse i hånden? Jeg er ikke vant til å skrive så mye som jeg gjør nå og merker en gryende følelse av senebetennelse oppå hånden Det er mye som skal skrives innen hovedprosjektet er i boks, så dette er ikke bra. Noen tips til hva som kan gjøres?
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2004 #2 Skrevet 21. april 2004 Håndleddstøtte, har hjulpet meg mye. Har håndleddstøtte både foran tastaturet og på musematta. De har noen gode med "gele" på chlas ohlsson. Det er og viktig å stille inn bord og stol sånn at du sitter riktig, med 90 grader i knær og albue.
Gjest 1111 Skrevet 21. april 2004 #3 Skrevet 21. april 2004 Hvert femtende minutt løsriver du deg fra skjermen og beveger håndledd og armer litt før du går tilbake til arbeidet igjen.
Grooo Skrevet 21. april 2004 #4 Skrevet 21. april 2004 Bruker håndleddstøtte på tastaturet jeg også, det er ett bra tips. Jeg her høyrehendt, men har musa nesten på venstre side av tastaturet... Hmm... Liksom slik at armen omtrent ligger inntil kroppen forran meg når jeg sitter inntil skrivebordet, og musa er forran venstre del av det. Litt vanskelig å forklare, men kanskje du forstår? Det har i alle fall hjulpet meg masse, hadde skikkelig vondt i armen før men det har gått over etter at jeg flyttet musa framfor tastaturet.
la_luz Skrevet 21. april 2004 #5 Skrevet 21. april 2004 Du får kjøpt et bånd til å sette på nedenfor albuen, det flytter belastningen på senefestet. Er til bruk for tennis eller golf albue som det heter dersom du har det senbetennelse i albuen. Funker ikke hvis betennelsen sitter i skulder da. Dette båndet får du kjøpt hos badagist, bruker det alltid når jeg skal skrive mye.
Gjest Turi Skrevet 21. april 2004 #7 Skrevet 21. april 2004 Slutt å bruke mus - eller bruk den minst mulig. Nesten alle ting kan gjøres med tastaturet - og iallefall alle ting du gjør når du skriver hovedoppgave :-) Eksempler Word engelsk: Åpne dokument: ctrl+o Lagre: ctrl+s Lage fet skrift: ctrl+b Merke skrift som skal være fet: Hold nede skift og bruk piltast osv. Alle kommandoene står ved siden av menyene du bruker musen på... Til syvende og sist det eneste som hjelper...
Grooo Skrevet 22. april 2004 #8 Skrevet 22. april 2004 Slutt å bruke mus - eller bruk den minst mulig. Nesten alle ting kan gjøres med tastaturet - og iallefall alle ting du gjør når du skriver hovedoppgave :-) ... Til syvende og sist det eneste som hjelper... Jepp, støtter den! Jeg bruker egentlig musa ganske lite, det meste kan styres via tastaturet. Nettleseren Opera er bedre enn Explorer da synes jeg... Det finnes ett hefte å få kjøpt som omhandler hurtigtaster/tastekombinsjoner i Windows, og det finnes helt sikkert masse info om det på nettet også.
Midnattsol Skrevet 23. april 2004 #10 Skrevet 23. april 2004 Jeg har en MouseTrapper på jobb, så jeg slipper å bevege hånda mi ut for å få flytta på piltasten. http://www.offitec.no/ Jeg har den som det er bilde av på forsiden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå