Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal straks søke på en stilling som ekstrahjelp i en blomsterbutikk, så i den forbindelse lurer jeg på en ting. Kan man som ekstrahjelp få beskjed om å sette sammen buketter osv? Eller er det bare de som har en spesiell utdannelse som kan gjøre det?

Noen som vet om andre negative ting med å jobbe i blomsterbutikk?

Anonymous poster hash: 8aacd...a1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var selv ekstrahjelp i blomsterbutikk i mange år i min ungdomstid.

Jeg synes det var en aldeles utmerket ekstrajobb. Det varierer sikkert, men ekstrahjelpene satt også sammen buketter og andre dekorasjoner. Vi fikk et par blomsterbinderikurs.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil bare komme med et lite tips. Det er egentlig ikke et svar på det du spør om, men en gang da jeg var kunde hos en blomsterbutikk spurte jeg den ansatte om hun visste fargekodene for de ulike fargene som finnes på roser. Hun visste det på den røde, men alle farger på roser har jo sin "betydning". Antall roser har også noe å si. Om den ansatte er klar over dette så får vedkommende et pluss fra meg som kunde i alle fall. Vil anbefale deg å lese dette:

http://www.sendeblomster.no/hva-betyr-roser/

Lykke til på intervjuet! :)

Anonymous poster hash: 6247f...f4b
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to :)

Jeg var selv ekstrahjelp i blomsterbutikk i mange år i min ungdomstid.

Jeg synes det var en aldeles utmerket ekstrajobb. Det varierer sikkert, men ekstrahjelpene satt også sammen buketter og andre dekorasjoner. Vi fikk et par blomsterbinderikurs.

Hvor lang tid tok det før du måtte binde egne buketter? Jeg er redd for at jeg ikke er flink nok til det, har ikke peiling på hvilke blomster som passer sammen osv. Hehe! Prestasjonsangst delux!

Jeg vil bare komme med et lite tips. Det er egentlig ikke et svar på det du spør om, men en gang da jeg var kunde hos en blomsterbutikk spurte jeg den ansatte om hun visste fargekodene for de ulike fargene som finnes på roser. Hun visste det på den røde, men alle farger på roser har jo sin "betydning". Antall roser har også noe å si. Om den ansatte er klar over dette så får vedkommende et pluss fra meg som kunde i alle fall. Vil anbefale deg å lese dette:

http://www.sendeblomster.no/hva-betyr-roser/

Lykke til på intervjuet! :)

Anonymous poster hash: 6247f...f4b

Tusen takk! Da skal jeg lære meg det :)

Skrevet

Hvor lang tid tok det før du måtte binde egne buketter? Jeg er redd for at jeg ikke er flink nok til det, har ikke peiling på hvilke blomster som passer sammen osv. Hehe! Prestasjonsangst delux!

Husker dessverre ikke nøyaktig tid, men var rimelig snart. Hadde opplæring på et par vakter, men var ikke alene på jobb før jeg hadde hatt kurs. Jeg kunne absolutt ingenting om blomster, farger eller kreativitet før jeg begynte i den jobben. Jeg lærte masse og synes det var kjempegøy. Klarte jeg å lære meg, så klarer du også! Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...