AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Jeg trenger et program, eller en website for å slippe å kode websidene selv. Og for å få resultatet bedre enn det Word kan. Men det finnes et hav av muligheter ifølge Google - og alle lover gull og grønne skoger. Det bør være intuitivt i bruk, men må ikke være på dummies-nivå. Det trenger ikke ha avanserte funksjoner, da websidene vil være relativt statiske. Anonymous poster hash: ea9ef...463
pressplay Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Spørsmålet er hva du trenger. CRM-systemet Wordpress dekker i mange tilfeller behovet til dem som ikke trenger noe stort og avansert. Dette er et ferdig laget webside-system med mange muligheter for endringer. Her koder man ikke og bare velger de funksjoner som skal være med. De fleste blogger kjører på Wordpress eller lignende systemer.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #4 Skrevet 8. august 2013 Adobe Dreamweaver? Nei, jeg sa jeg ikke trengte noe avansert. Dreamweaver er langt over det som er nødvendig for dette lille prosjektet. Anonymous poster hash: ea9ef...463
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 Selv WordPress virker i overkant avansert, med behov både for PHP og SQL. Det er snakk om 30 websider med statisk informasjon på 28 av dem - det trengs vel ikke PHP og SQL til det? Anonymous poster hash: ea9ef...463
Gjest gjest17 Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Nei, jeg sa jeg ikke trengte noe avansert. Dreamweaver er langt over det som er nødvendig for dette lille prosjektet. Anonymous poster hash: ea9ef...463 Da anbefaler jeg at du bare tar å koder for hånd.
pressplay Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Selv WordPress virker i overkant avansert, med behov både for PHP og SQL. Det er snakk om 30 websider med statisk informasjon på 28 av dem - det trengs vel ikke PHP og SQL til det? Anonymous poster hash: ea9ef...463 Og hva skal du bruke de to siste sidene til? Wordpress er ganske enkelt å bruke, du slipper å ha kunnskaper i PHP og SQL. Bare sørg for at webhotellet støtter dette og installer på server.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Hva har du behov for som du ikke kan fikse med å bare skrive koden i Notepad? Anonymous poster hash: 14215...b94
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #9 Skrevet 9. august 2013 Hva har du behov for som du ikke kan fikse med å bare skrive koden i Notepad? Anonymous poster hash: 14215...b94 Hva har du behov for som du ikke kan fikse med å bare skrive koden i Notepad? Muligens maler (telefonnummer el) som enkelt kan endres på alle sider samtidig. Og det faktum at jeg vil at de skal se noe mer fancy ut enn mine html-kunnskaper tilsier. p, br a href og img er litt tynt, selv om Google vil kunne hjelpe til med mye mer. Google tar tid og tid er mangelvare. Jeg trodde det fantes mange klikk-klikk-ferdig-løsninger, men der ser jeg ut til og ta feil?! Og hva skal du bruke de to siste sidene til? Wordpress er ganske enkelt å bruke, du slipper å ha kunnskaper i PHP og SQL. Bare sørg for at webhotellet støtter dette og installer på server. Vi har ikke webhotell, men egen server. Foreløpig har jeg ikke sett denne serveren og jeg vil helst fikle minst mulig med den siden jeg bare har tre-fire timer i uka avsatt til dette. Hva koster Dreamweaver? Har Adobe noe annet å lage websider i? Har Microsoft noe (brukbart) alternativ? Anonymous poster hash: ea9ef...463
Horge Skrevet 9. august 2013 #10 Skrevet 9. august 2013 Vi har ikke webhotell, men egen server. I så fall er det ganske avgjørende å ha kontroll på om den kjører LAMP eller IIS. Av nysgjerrighet... hvem har ansvaret for sikkerheten på denne boksen? Har Microsoft noe (brukbart) alternativ? Absolutt, og det er helt gratis hvis du driver non profit. Microsoft tilbyr så godt som hele utviklerplattformen sin gratis, i form av Visual Studio Express, hvor du også får med SQL Express. Hvis du skal bruke programmet til noe mer enn som en drag-and-drop editor (altså lage rene html-sider), så blir fort kompleksiteten litt mer enn hva du antyder at du ønsker. I så fall blir det gjerne c# som er språket, og da er det en forutsetning at serveren kjører IIS.http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/products/visual-studio-express-Products PS: Tror det også skal være mulig å få tak i VS2013E Preview.
pressplay Skrevet 9. august 2013 #11 Skrevet 9. august 2013 Vi har ikke webhotell, men egen server. Foreløpig har jeg ikke sett denne serveren og jeg vil helst fikle minst mulig med den siden jeg bare har tre-fire timer i uka avsatt til dette. Har den som har ansvaret for serveren erfaring med server-arbeid? Hvis ikke er det rett og slett dumskap å ikke benytte seg av et webhotell om det ikke foreligger veldig gode grunner for å drive det selv. Man får helt kurante løsninger til 10 kr måneden som holder for de aller fleste hobby brukere og man kommer til å kaste vekk mye tid på dette. I og med at du skriver at du bare har 3-4 timer uken på dette så regner jeg med at dette er i forbindelse med arbeid og da er det i hvertfall kostbart å kaste bort mye tid på serverarbeid når man kan få det så billig som man får det i dag.
Guybrush Skrevet 9. august 2013 #12 Skrevet 9. august 2013 Støtter WordPress. Masse videoer som loser deg gjennom oppsett og det er langt bedre å ha et CMS enn en rå side som er ustrukturert.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #13 Skrevet 11. august 2013 Jeg har fått kontrabeskjed, det er interne systemer vi har egen server på, mens websidene er på webhotell. Da skal jeg se nærmere på WordPress igjen! Anonymous poster hash: ea9ef...463
estrella Skrevet 11. august 2013 #14 Skrevet 11. august 2013 Tråden er ryddet for reklameinnlegg. Estrella, mod.
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2013 #15 Skrevet 12. august 2013 Selv WordPress virker i overkant avansert, med behov både for PHP og SQL. Det er snakk om 30 websider med statisk informasjon på 28 av dem - det trengs vel ikke PHP og SQL til det? Anonymous poster hash: ea9ef...463 Du bør prøve Anchor.
pressplay Skrevet 12. august 2013 #16 Skrevet 12. august 2013 Du bør prøve Anchor. Nå har jeg aldri prøvd Anchor så jeg vet ikke hva som funker best, men WordPress har eksistert har eksistert lenge nå og er et godt og utprøvd system. Anchor trenger som WordPress støtte for PHP og MySql. 1
Gjest Gjest Skrevet 12. august 2013 #17 Skrevet 12. august 2013 Nå har jeg aldri prøvd Anchor så jeg vet ikke hva som funker best, men WordPress har eksistert har eksistert lenge nå og er et godt og utprøvd system. Anchor trenger som WordPress støtte for PHP og MySql. Hmm, jeg misforstod litt. Hva med Statamic?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2013 #18 Skrevet 19. august 2013 Noen som har erfaring med Kompozer? Den ser enkel, men har samtidig nødvendige funksjoner. Anonymous poster hash: ea9ef...463
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå