Gå til innhold

Formiddagsbryllup Roma: program mellom lunsj og middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss i Roma om ikke så lenge, det blir bare oss to + 2 forlovere. Alt er ikke spikret helt enda, selv om det meste begynner å falle på plass. Vielsen er ferdig ved 12-tiden og så skal vi spise en lett lunsj, middag blir vel ved 20-tiden på kvelden.

Hva er vanlig/ hvilke koselige ting kan man finne på mellom lunsj og middag for at dagen kan bli enda hyggeligere?

Tips tas i mot med takk - gjerne fra noen som alt har vært i Roma!

:-) *gleder meg!!*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme "problem", bare en annen by og litt mindre tid (vielsen vår er kl 14 )

Vi har tenkt å se vèret ann og ha en godvêrs plan som er å skåle i champagne i en park og se oss omkring og ta bilder i parken (div "familiebilder" av de som er med og bilder av oss i tilleg til fotografbildene som vi har tatt før vielsen)

Og en plan for dårlig vêr som er å dra på en restaurant og skåle der og kanskje få litt kake el (men da må vi jo helst gjøre ennå noe mellom restaurant og restaurant.. :o )

Ikke helt enkelt.. Men for dere som blir bare 4 personer (vi blir 12-13) kan dere jo enklere ta det på sparket.. :)

Skrevet

i Roma har de, som så mange andre steder, noen veldig koselige hestedrosjer. Kanskje dere kan booke en av disse, som kjører dere til: Peterskirken ( den vakreste byggning jeg noensinne har vært inni, og selv om jeg ikke er spes. religiøs, gjorde det noe med meg å være der inne ), kanskje ta en stille stund inni det lille kapellet de har der inne? Deretter kan dere ta hestedrosjen til fontenen ( husker ikke navnet på den akkurat nå ), kaste en mynt i vannet og ønske dere tilbake til Roma pluss to andre ønsker, videre kan dere kanskje ta et stopp ved Colosseum ( vil ikke anbefale dere å være med på rundtur der den dagen, i finstasen ), rett ved siden av Colosseum er det en pen liten park som kanskje det kunne være koselig å brette et teppe ut og nyte litt vin under ett av de store trærene der? Det er et lite stykke mellom disse steden, så tiden vil gå fort nok. Roma er byen i mitt hjerte, ingen tvil om det - har vært der mange ganger, og får aldri nok!!

( Om dere vil ta bilder ved en spesiell vakker byggning, anbefaler jeg byggningen til Justisdepartementet i Roma ( Ja, du leste riktig!!!): fantastisk flott byggverk og med utsikt til mange andre flotte "bakgrunner"; Colosseum er rett bortenfor og kan også fungere som bakgrunn!

Håper dette kan hjelpe deg littegranne, jeg har lett for å ta litt av når vi snakker Roma, så du får unnskylde det! :ler::wink::ler:

klem

ninach

Skrevet

Forslagene til Ninach kan sikkert brukes om det er sightseeing dere vil drive med på bryllupsdagen.

Alle i mitt bryllup skal være i byen vi skal gifte oss i noen dager både før og etter og jeg regner derfor med at de kommer til å se seg om på turistatraksjonene selv.

Det å "fly omkring" syens jeg hørest mer slitsomt enn kos ut på en slik dag. Jeg ville derfor heller satset på å gjøre en ting, og en "avslappende" og sosial ting..

Skrevet

takk for svar så lenge! Vi skal være i Roma faktisk i fem hele dager før bryllupet så da tror jeg vi skal få med oss en god del av hovedattraksjonene før bryllupet.

Hestedrosje med champis er også bestilt! Tror det blir koselig med en tur i en vakker park, ta litt bilder og rusle litt rundt, så derfor skal nok lunsjen inntas i nærheten av et grøntareal, ja! Vi 4 får ta ting litt som det kommer og se an været litt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...