Gå til innhold

Steller du føttene dine- hvordan og hvor ofte? Ny på dette!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Jeg har nettopp innsett at jeg vil begynne å stelle føttene mine bedre, og trenger derfor tips.

Jeg har en sånn skrubb som jeg nå den siste uken har filt på de harde områdene under føttene.

Men, er ikke disse områdene også til for å ta litt støyten når man bruker beina? akkurat som når man spiller gitar og man blir hardhudet på fingertippene...

Bør jeg kjøpe en fotkrem? Og hvor ofte bør file?

Hadde satt pris på om noen kom med et steg for steg forslag til en nybegynner... :)

Anonymous poster hash: 2f77b...733
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en pimpestein i dusjen som jeg drar over hælene når huden er fuktig, og hver kveld før jeg legger meg så smører jeg inn føttene med en god fotkrem:)

Gjør egentlig ikke så mye mere enn det, bortsett fra såklart å klippe tånegler. Og lakke tåneglene i ny og ne:) Iallefall nå som det er sommer og jeg går mye i sandaler.

Sandaler og tørre, sprukne hæler er ikke så pent..

Skrevet

En gang i uken tar jeg fotbad. Da bruker jeg en fotbadbalje som kan masere føttene litt. Deretter tørker jeg føttene før jeg begynner med å dytte neglbåndene inn. Noen ganger filer jeg, men tar alltid på fotkrem:-) Det er en veldig avslappende ting. Nyt gjerne en kopp te mens du holder på.

AnonymBruker
Skrevet

Pimpestein i dusjen brukes hver dag.

En gang i uken tar jeg fotbad med salt, går over huden med en slipestein fra Scholl, klipper av og filer ned løs hud, smører inn med krem og klipper, filer og lakkerer neglene.

En god fotkrem flere ganger i uken.

Te og musikk eller noe morsomt på TV eller laptopen til.

Noen ganger filer jeg føttene når jeg er i badekaret uansett. Det gjør vannet litt grumsete, men pytt pytt.

Anonymous poster hash: bc58c...c53
Skrevet

Filer hard hud i dusjen, renser død hud fra neglene ca en gang i uka. Smører dem med fet krem eller olje. Går sjelden til fotpleier og tar sjelden fotbad.

Skrevet

Compeed har en fotkrem som heter Overnight treatment, cracked heels. Den funker kjempebra:) Smører på før jeg legger meg, og neste morgen er tørre og sprukne partier under føttene merkbart bedre.

Hvis du har en Lush-butikk i nærheten så har de også en veldig bra fotkrem.

Skrevet (endret)

Først lag deg noe godt å drikke, og sett deg gjerne foran tv'n...

Bøtte med varmt vann, grønnsåpe, håndkle. Ha føttene oppi et kvarter eller noe.

Tørk veldig godt, også mellom tærne.

Hudskraper/fotfil, saks, neglefil.

Fet krem som nivea tykk krem og tykke sokker. Så holder føttene fuktigheten lengre.

Til lakk bruker jeg uv lakk som sitter i 2 måneder da tåneglene vokser så sakte.

Legger dette selv også.

Om jeg har mulighet tar jeg parafinbehandling på spa. For å få vekk alt.

Jeg er veldig redd for sprukken hud og smører mye.

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg synes også pimpstein i dusjen fungerer fint fordi det tar så kort tid. Jeg er ikke typen som gidder å stelle i stand fotbad en gang i uken. Går kjapt over med pimpsteinen, og gjør man det jevnlig holder det i massevis. Smører også inn føttene etter dusjen, men bruker ingen spesiell fotkrem, bare samme lotion som jeg bruker på resten av kroppen. Har funnet ut at jeg må gjøre det så enkelt, for blir det for stort prosjekt, så klarer jeg ikke å holde det ved like. Og det holder i massevis - jeg synes egentlig jeg har ganske fine føtter jeg ;)

• Liker 1
Skrevet

Har en fotfil i dusjen jeg drar over føttene når jeg har tid og lyst. Har ingen rutine på det, men det blir vel kanskje et par ganger i måneden.

Smører føttene etter at jeg har filt dem. Har heldigvis ikke mye tørr hud på hælene, da hadde jeg måtte gjort det oftere.

Gjest sophia21
Skrevet

Dette var det jeg gjorde i går:

Fjernet gammel neglelakk og klippet tåneglene. Tok fotbad (liker å bruke ganske varmt vann, men ikke mer enn hva som er behagelig) med noe fotbadsåpe fra apoteket. Når jeg har hatt føttene i fotbadet en stund slik at huden har blitt myk tar jeg opp den ene foten og tørker den godt, mens jeg lar den andre fortsatt være i fotbadet. Så filer jeg godt med fotfil. Så gjør jeg det samme med den andre foten. Skyller bena for å få vekk såpe, smører inn med fet krem og lakker neglene. Synes det fungerer greit :) Har hørt man ikke skal gjøre det mer enn en gang i uken, da stimulerer man bare til mer produksjon av hard hud. Men gjør det ikke så ofte, en gang i måneden kanskje, burde nok prøvd å fått til annenhver uke. Men skal prøve den fotkremen fra Compeed! :) Ellers smører jeg bena mine hver dag. I det siste har jeg ikke hatt noen fotkrem, så har bare brukt en fet body butter fra Body Shop.

Skrevet

Takk for tips alle sammen!

Idag har jeg kjøpt meg diverse saker så nå skal føttene til pers :D

Anonymous poster hash: 2f77b...733

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...