Gå til innhold

Å utelate familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en slektning som gjør alt for at livet til meg og foreldrene mine skal bli surt. Mye drittkasting, rykter, stygge telefoner og smser. Jeg har unngått vedkommende lenge, men når det kommer til bryllup, så er dette en nær slektning... Hva gjør vi? En nær slektning m/ fam. utelates av religiøse årsaker, noe som er helt ok for dem og etter deres eget ønske (de feirer ikke bryllup). Men hva gjør jeg med denne vanskelige slektningen? Kan jeg utelate vedkommende m/ ektefelle, samt noen av deres voksne barn? Og bare be de av barna deres jeg liker og har god kontakt med?

Det blir jo vår spesielle dag, og jeg vil ikke dele den med personer som ødelegger for meg, selv om jeg vet det blir et h*lvete om de utelates... :( Hjelp.

Anonymous poster hash: f50c9...562
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert dem, å sagt hvorfor dersom de spør

• Liker 4
Skrevet

Det er klart du kan det. Dette er din/deres dag og dere bestemmer selv hvem dere vil ha der. Hvis de spør, så si sannheten.

• Liker 3
Gjest celine
Skrevet

Selvfølgelig kan du utelate denne slektningen og familie! Jeg hadde ikke giddet å sponse bryllupsfest på noen som bare lagde kvalm, eller inkludere vedkommende i livet mitt ellers ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har utelatt biologisk sett svært nær familie fordi vi ikke har noe særlig kontakt; ei heller mer enn et rent bekjentskaps-forhold. Har allikevel opplevd å få sure kommentarer over at de ikke er invitert, men de får bare være sure. Forstår de ikke det selv, at det ville blitt merkelig for alle parter om de var der, så har de behov for en aldri så liten realitetssjekk.

Anonymous poster hash: 8909c...d7c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke invitert ham, men heller ikke barna hans/hans partner selv om du kanskje har en grei kontakt med disse.

Anonymous poster hash: 2438a...ac8
AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være greit å utelate de. De skjønner kanskje selv hvorfor de utelates.

Syns også det må være greit at det ikke kommer gave fra dem. Jeg hadde ikke gitt gave til nær fam. om jeg ikke hadde blitt bedt.

Anonymous poster hash: 53c43...d32
Skrevet

Jeg utelater noen slektninger av samme grunn. Jeg ønsker ikke ha de tilstedet når jeg vet de vil forpeste miljøet. Tross alt, det er vår dag og ikke deres!

• Liker 2
Skrevet

Jeg utelot også de jeg ikke ville ha der. De spurte aldri, men hadde de gjort det, ville jeg bare svart ærlig.

I ditt tilfelle ville jeg ikke bedt de tette, bedt de greie, og gitt f i hva de måtte mene om det...;)

• Liker 1
Skrevet

i et bryllup skal det være familie og venner som vil dere vel! ikke de som vil lage mest mulig kvalme i hverdagen og/eller bryllup.

hadde glatt utelukket de å sagt akkurat hvorfor om det ble spørsmål.

Anonymous poster hash: 3064e...bae
Skrevet

Jeg ville utelatt dem, ser ingen grunn til å invitere mennesker man i utgangspunktet egentlig ikke vil dele dagen med.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...