Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha handlet hos Mineral Hygienics, ble kortinformasjonen min misbrukt. Etter å ha snakket med banken, var det i hvert fall kjøp på denne nettsiden som fremsto som den mest sannsynlige årsaken til kortsvindel.

Noen som har opplevd det samme?

Vil i hvert fall ikke handle på denne siden mer, så nå trenger jeg også tips til ny mineralsminke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ja, jeg fikk beskjed av banken om at kortinformasjonen min var stjålet fra en nettbutikk i USA, de kunne ikke si hvilken. Men jeg vet at det sto mellom mineral hygienics og iherb, så jeg sendte mail til iherb og de hadde ikke blitt hacket, så det må være den andre siden.

Når skjedde dette deg?

Endret av Nerine_
AnonymBruker
Skrevet

Det har ikke skjedd meg før nei, men nå er det lenge siden jeg har bestilt og de er nok bli hacket.

Er det lenge siden dere la inn deres - eller skjedde det relativt kjapt etter kjøp?

Hva gjør man forøvrig i de tilfelle(får man igjen penger?)

Mineral Hygienics selges også på enkelte hudpleiesalonger og kan bestilles fra norsk forhandler om jeg ikke tar feil.

Ellers er det jo noen som har byttet fra MH til LA Minerals.

Anonymous poster hash: 778ef...261
Skrevet

Jeg tror hackingen skjedde i begynnelsen av fjoråret om ikke jeg husker feil, men det er lenger siden jeg handlet derfra. De har jo kortinfo fra tidligere lagret.

Neste gang kommer jeg til å bruke paypal, da skal det være sikkert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har kortinformasjonen blitt misbrukt?

Er betalingen lik den som er på iherb?

Anonymous poster hash: f1827...327
Skrevet (endret)

Hvordan har kortinformasjonen blitt misbrukt?

Er betalingen lik den som er på iherb?

Noen har hacket seg inn i systemet deres og tatt kortinformasjon slik at de har mulighet til å ta beløp fra de aktuelle kontoene.

Vet ikke om det er helt likt iherb, det avhenger av hva slags sikkerthetssystemer de bruker.

Det er en risk man må ta ved netthandling der man må oppgi slike opplysninger, derfor er det greit å bruke paypal om man kan.

Endret av Nerine_
Skrevet

Det har ikke skjedd meg før nei, men nå er det lenge siden jeg har bestilt og de er nok bli hacket.

Er det lenge siden dere la inn deres - eller skjedde det relativt kjapt etter kjøp?

Hva gjør man forøvrig i de tilfelle(får man igjen penger?)

Mineral Hygienics selges også på enkelte hudpleiesalonger og kan bestilles fra norsk forhandler om jeg ikke tar feil.

Ellers er det jo noen som har byttet fra MH til LA Minerals.

Anonymous poster hash: 778ef...261

Jeg handlet der for ca 3 uker siden. I helgen prøvde noen flere ganger å ta ut mer penger fra kontoen min enn hva jeg hadde, så banken fikk mistanke og sperret kontoen. Dersom kortet ditt blir misbrukt får du igjen pengene ja.

Kan jeg handle med paypal hos Mineral Hygienics? Men... ønsker jo egentlig ikke å handle her igjen dersom siden ikke er til å stole på.

Skrevet

Jeg handlet der for ca 3 uker siden. I helgen prøvde noen flere ganger å ta ut mer penger fra kontoen min enn hva jeg hadde, så banken fikk mistanke og sperret kontoen. Dersom kortet ditt blir misbrukt får du igjen pengene ja.

Kan jeg handle med paypal hos Mineral Hygienics? Men... ønsker jo egentlig ikke å handle her igjen dersom siden ikke er til å stole på.

Ja du kan bruke paypal hos mineral hygienics.

Skrevet

Ja du kan bruke paypal hos mineral hygienics.

Og da er det helt trygt å handle der?

Skrevet

Og da er det helt trygt å handle der?

I alle fall tryggere, da er det jo paypal som har anvaret for din kontoinformajon. Paypal er ganske safe :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjipt å lese dette. Jeg hadde tenkt å kjøpe foundation neste gang hos dem, men nå kommer jeg ikke til å gjøre det. Vil jo ikke at kortet mitt skal bli misbrukt. Kjenner at jeg blir usikker på iherb også i og med at mine kontoopplysninger på en måte er lagret hos dem. Jeg får bare håpe at de bruker et annet sikkerhetssystem, slik du sier er en mulighet Nerine_.

Skrevet

Kjipt å lese dette. Jeg hadde tenkt å kjøpe foundation neste gang hos dem, men nå kommer jeg ikke til å gjøre det. Vil jo ikke at kortet mitt skal bli misbrukt. Kjenner at jeg blir usikker på iherb også i og med at mine kontoopplysninger på en måte er lagret hos dem. Jeg får bare håpe at de bruker et annet sikkerhetssystem, slik du sier er en mulighet Nerine_.

Du kan jo bare bruke paypal hos mineral hygienic, det er sikrere :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...