Gjest Selket Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 hei Gamle varmtvannstanken røk og jeg måtte ha et nytt, fant en rørlegger som kunne ta det den dagen. Jeg så ringte han meg på jobben og mente jeg MÅ ha en dusj kabinett, det ville jeg ikke ha, men han presset så jeg sa ja til slutt. Kom hjem og begynte å grine da jeg så badet, det ble skikkelig stygt med denne kabinettet og varmtvannstanken ble ikke koblet sånn som jeg trodde det ble avtalt heller(det henger rør på veggen). I tillegg så er det varmt vann i dusjen i 10 sek så er det bare lunket..... Og kabinettet står bare på gulvet og kan flyttes på, skal ikke dette være fastmontert? Nå skrev jeg en epost til han om at jeg vil ha det kabinettet vekk og at jeg ville ikke ha det sånn med de rørene heller, venter på svar fra han nå. Hva kan jeg forvente? Har jeg angrerett på kabinettet? Jeg vil at han trekker hele greien(også selve monteringen) fra regningen siden jeg følte jeg presset av han. Hva lover kan jeg henvise til? Har dere hatt like situasjoner med håndverkere? Hvordan skal jeg formulere meg for å ikke virke frekk (jeg føler meg lurt av han så det er vanskelig) Ha en fin dag alle sammen
ekkoet Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 (endret) Når det gjelder at arbeidet ikke ble utført slik som avtalt, dvs at rørene er synlige og vannet ikke er varmt, er dette selvsagt hans plikt å rette opp i. Dersom rørene for denne tanken ikke kunne kobles likt som for den gamle så burde han gi deg beskjed om dette. Kabinettet tror jeg ikke du slipper unna å betale, selv om du følte deg presset. Linjen er vel fin mellom å være en god selger og å "presse" noen til å kjøpe noe. Hvordan følte du deg presset? Kjøpte du dusjkabinett usett? Hva var prisen? Jeg tror ikke dette faller innunder oppsøkende salg eller telefonsalg ettersom du allerede har hyrt personen inn, da hadde du hatt angrerett. Det kommer jo an på hvilken type dette er, er han kjekk og grei har han forståelse og plukker ting ned og tar dem med seg igjen, men jeg ville vært forberedt på å betale både for monteringen og demonteringen. Når det gjelder om kabinettet skal være fastmontert, så tror jeg ikke dette. Det skal stå stødig og ikke bevege seg ved normal bruk, men jeg tror det vil være hensiktsmessig å kunne flytte det for å kunne komme til for rengjøring, avløp og tilkobling av vann. De kabinettene jeg har vært borti har ihvertfall ikke vært fastmonterte eller hatt opplegg for dette. Du får holde oss oppdatert på svar fra ham. (Og ellers ser jeg gjerne at noen retter på meg dersom de mener jeg har skrevet noe feil). Ellers regner jeg med at varmtvannstanken forsyner mer enn bare dusjen. Hvordan er det med varmtvannet i springen. Blir det og kaldt etter 10 sekunder? Endret 8. august 2013 av ekkoet
Gjest Selket Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Takk for svaret! Jeg har hyret han for å kun bytte varmtvannstanken da han ringte og sa at jeg trenger en dusjkabinett så sa jeg at jeg vil ikke ha det par ganger men han maste videre og sa at han kan gjøre det så billig for meg (12 500 inkl montering)og han ville gjort det om det var hans bad og at det blir fint, så dumme meg sa ja til det til slutt, han valgte kabinett self og skrev til meg hva den het, jeg sjekket det ut på nettet og sa at jeg synes ikke den er fin men han påsto fortsatt det er best.... i springen er det ikke problem med varmt vann, kun i dusjen. vi har avtalt å flytte tanken et annet sted men av det jeg forsto så skulle den kobles under vasken, men han la de røreren fra under vasken til der varmtvannstanken sto før. Håper han er grei og ordner dette her. Sier ifra når jeg hører fra han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå