Gå til innhold

Hva gjorde dere da dere ble gjeldsfrie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva dere gjeldsfrie priorterte da dere var ferdige med gjeld og boliglån?

Vi har nedbetalt alt av gjeld, er ferdige med å renovere bolig. Har byttet ut og oppgradert det som lar seg gjøre. Har landsted og to biler. Kjøper oss det som frister og reiser på de feriene vi ønsker.

Føler vi burde investere i nytt sted, utlandet eller leilighet? Hva er mest fornuftig? Er enebarn og begge mine foreldre har hus i utlandet. Så føler det er mer fornuftig å kjøpe leilighet her hjemme for utleie?

Hva mener dere?

Anonymous poster hash: 73726...dd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Investere i å bygge skoler i afrika.

• Liker 19
Skrevet

Invester i noen fadderbarn via Plan eller noen av de andre organisasjonene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg gjeldsfri enda, men målet mitt er å kjøpe en leilighet eller et hus med flere leiligheter og leie det ut, til f.eks studenter, og da leie det ut til en pris som er overkommelig for en student. Ellers er det å reise en del, samt spare opp en del penger til barna, slik at de kan få en økonomisk problemfri studieperiode.

Tror det å investere i hus kan være ganske så lurt.

Anonymous poster hash: 9aad0...8ed
  • Liker 2
Gjest celine
Skrevet

Solgte leiligheten og oppgraderte til enebolig :) Mer gjeld, med andre ord....

AnonymBruker
Skrevet

tumblr_inline_mkcq3rOE3s1qz4rgp.gif

1292223254212-dumpfm-mario-Obamaclap.gif

tumblr_m2ar91SntU1rqfhi2o1_500.gif

Joker-sarcastic-clap1.gif

Anonymous poster hash: 28cc8...108

hahahhaahaha :fnise:

Anonymous poster hash: 758bf...f12

• Liker 13
Skrevet

Ja, si det.

Jeg vil vel investere i eiendom tenker jeg. Eller blåse alt på Cristal og tatoveringer.

AnonymBruker
Skrevet

Blir helt gjeldsfri og får en del til overs om noen måneder.

Hva vi da skal gjøre?

Sette av penger til

- fremtidig behandlinger

- bytte av bil hvert 8. år

- vaskehjelp hver 14. dag neste 10-20 årene

- smått som kan komme utenom

- behandlingsreiser en gang i året

Vil også sette av penger som ungene skal få når de skal ut på boligmarkedet om noen år. De vil få samme sum korrigert for diverse.

Kjøpe bil.

Dra på en lengre tur hele familien.

Ellers vil resten av pengene støve ned i banken. Ønsker ikke å investere i eiendom og leie ut denne. Tilgang til hytter har vi mer enn nok av gjennom familiene våre. Det samme med båt.

Har egentlig ingen drøm om å bli gjeldfri, men jeg blir nå det. Men prisen var helsen min.

Anonymous poster hash: d0179...545
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det lenge til jeg blir gjeldsfri. Men å jobbe frivillig i utlandet hadde vært spennende. Ta med ungene og :)

Anonymous poster hash: cdc68...fdf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir helt gjeldsfri og får en del til overs om noen måneder.

Hva vi da skal gjøre?

Sette av penger til

- fremtidig behandlinger

- bytte av bil hvert 8. år

- vaskehjelp hver 14. dag neste 10-20 årene

- smått som kan komme utenom

- behandlingsreiser en gang i året

Vil også sette av penger som ungene skal få når de skal ut på boligmarkedet om noen år. De vil få samme sum korrigert for diverse.

Kjøpe bil.

Dra på en lengre tur hele familien.

Ellers vil resten av pengene støve ned i banken. Ønsker ikke å investere i eiendom og leie ut denne. Tilgang til hytter har vi mer enn nok av gjennom familiene våre. Det samme med båt.

Har egentlig ingen drøm om å bli gjeldfri, men jeg blir nå det. Men prisen var helsen min.

Anonymous poster hash: d0179...545

Huff , ja det var en høy pris å betale. Får jeg spørre om hvordan type sykdom du har fått pådratt?

Anonymous poster hash: 05db2...8f2

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Lurer på hva dere gjeldsfrie priorterte da dere var ferdige med gjeld og boliglån?

Vi har nedbetalt alt av gjeld, er ferdige med å renovere bolig. Har byttet ut og oppgradert det som lar seg gjøre. Har landsted og to biler. Kjøper oss det som frister og reiser på de feriene vi ønsker.

Føler vi burde investere i nytt sted, utlandet eller leilighet? Hva er mest fornuftig? Er enebarn og begge mine foreldre har hus i utlandet. Så føler det er mer fornuftig å kjøpe leilighet her hjemme for utleie?

Hva mener dere?

Dersom min økonomiske situasjon var slik, ville jeg ha brukt penger på noe som kunne glede andre. For eksempel kjøpt en hytte som kunne leies ut for 500,- pr uke til familier som hadde lite penger. Eller kjøpt blomster til de ansatte på sykehjemmet. Noe sånt.

Tror det hadde gitt meg mer tilfredshet enn å hanke inn mer penger, siden jeg hadde det jeg trengte og mer enn det.

(Men jo. Jeg hadde helt sikkert investert i en fin kjole også.)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dersom min økonomiske situasjon var slik, ville jeg ha brukt penger på noe som kunne glede andre. For eksempel kjøpt en hytte som kunne leies ut for 500,- pr uke til familier som hadde lite penger. Eller kjøpt blomster til de ansatte på sykehjemmet. Noe sånt.

Tror det hadde gitt meg mer tilfredshet enn å hanke inn mer penger, siden jeg hadde det jeg trengte og mer enn det.

...

Endret av Løvetanten
Skrevet

Ta denne eldgamle trenden og hut deg tilbake til to-thousand-and-late. Begynner å bli lei.

Anonymous poster hash: 8bdc9...341

• Liker 2
Skrevet

Ta denne eldgamle trenden og hut deg tilbake til to-thousand-and-late. Begynner å bli lei.

Anonymous poster hash: 8bdc9...341

Om det noen gang har vært på sin plass, så var det i dette tilfellet.

• Liker 9
Skrevet

Tja, jeg er nå ikke blitt det enda men er det forhåpentlig i løpet av et par års tid og da er planen rett og slett å spare de pengene som i dag går med til boliglån, slik at jeg har bedre sikring dersom jeg skulle miste jobben eller bli syk, samt at jeg øker EK dersom jeg en dag skal flytte herfra og kjøpe meg bolig i et dyrere område.

Orker ikke tanken på å kjøpe for å leie ut. Alt for mye styr å være utleier.

• Liker 1
Skrevet

:skratte:

• Liker 3
Gjest Conradine
Skrevet

Hva mener dere?

Nå er ikke vi helt gjeldfrie ennå, men vi har heldigvis lite gjeld.

Planen vår er å jobbe mindre, reise mer i tillegg skal vi dele ut en del penger til barna som forskudd på arv.

Skrevet

Jeg har muligens ikke hatt høye tanker om KG tidligere, men tenker mine tanker nå. Svarene i tråden her er sjokkerende! Jeg spurte om ett enkelt spørsmål, hva er mest økonomisk av å kjøpe utleieleighet eller feriehus. Hvorfor er dere så frekke? :(

• Liker 2
Skrevet

Oioioi, her har vi en helgen. Jeg blir faktisk småkvalm over hvordan folk uten penger forteller om hvor hellige de hadde vært og hvor mye de hadde hjulpet, hvis de hadde penger.

Det er faktisk jævla enkelt å være så hellig, når det faktisk bare er hypotetisk.

Anonymous poster hash: 14b0f...e65

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...