Gå til innhold

Føler meg ikke bra nok

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistet meg selv helt i det langvarige forholdet jeg var i.

- Nå har jeg fått personligheten min på plass igjen, da. Jeg er ikke bitter (nei, æsj) jeg føler meg glad, optimistisk, sprudlende... og har masse jeg føler at jeg kan gi til noen. Jeg vet hvor godt jeg har kjempet for å ikke være verre enn det jeg er nå! Jeg var så langt nede, psykisk ferdig (forholdet var ikke godt for meg). Jeg er ferdig med det, det tok 3 år å kjempe seg igjennom alt det psykiske etterpå. Samle seg, få personligheten tilbake, den gamle latteren osv.

Men jeg har ingen ferdig utdanning (er i midten av 20 årene). Kommer til å være student igjen, men kommer til å være det en stund. Sikkert mens andre jobber og er ferdig.

Er dette turn off for menn? føler dere at en jente som går på APP og skal begynne å studere igjen senere enn andre er flaut å være med? :( Føler meg ikke god nok på det punktet. Men har så mye jeg føler at jeg kan gi, og jeg vil bli likt for den jeg er.

Anonymous poster hash: fb250...9de
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ingen grunn til at studier skal være turn-off for menn. Du er opptatt av å tilegne deg mer kunnskap og finne en yrkesretning, det er jo bare positivt. Alder vs. studier er heller ingen hindring, det viktigste er at du har vilje og evne til å fullføre studier og har denne selvdisiplinen det krever. Ikke bry deg så mye om hva andre mener om den veien du går, du skaper selv din egen identitet og integritet ved å gjøre det du selv ønsker og har tro på. Mange mennesker er altfor opptatt av normen og hvordan man oppfattes av andre, og får betenkeligheter dersom man beveger seg litt utenfor - slik som deg. Har du et mål med dine studier som du ser frem imot, så jobb med det og gå i din retning. Du er fortsatt ung, og det vil sikkert være menn som vil nære interesse for deg på et tidspunkt. Da er det personligheten din, og din adferd (og mulig utseende) som vil tiltrekke deres oppmerksomhet. Så lenge du er i balanse nå og tildels lykkelig i livet ditt så vil det gjenspeiles i personligheten din, det er nok det viktigste for å fange menns oppmerksomhet. Kvinner som er i balanse i livet sitt og som bruker tid på å tilføre hjernen føde er så absolutt positivt i min bok ;) Lykke til !

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.

Kort fortalt; SELVSAGT er du bra nok! :)

Anonymous poster hash: 176f2...34d
AnonymBruker
Skrevet

Bryr meg ikke om slike ting i det hele tatt. Når jeg møter en jente jeg virkelig liker så er hun en skatt uansett hva hun holder på med.

Anonymous poster hash: 68bb5...40f
Skrevet

Er dette turn off for menn? føler dere at en jente som går på APP og skal begynne å studere igjen senere enn andre er flaut å være med? :( Føler meg ikke god nok på det punktet. Men har så mye jeg føler at jeg kan gi, og jeg vil bli likt for den jeg er.

Det som er turnoff for menn er jenter som rakker ned på seg selv, og det er det du gjør når du har de tankene om at du ikke er bra nok fordi du ikke er der "alle andre" er. Alle andre har ikke den fantastiske erfaringen du har som er din styrke videre i livet. Du har kommet deg ut av et vanskelig forhold, tatt tak i dine psykiske lidelser pga det forholdet og kommet deg igjen. Den erfaringen er gull verdt med tanke på at du har en større forståelse for andre menneskers følelser og behov. Det er så mye mer verdt enn å ha en fancy jobb, stort hus, etc etc etc.

Jeg er 36 år og måtte starte livet på nytt for 3 år siden, og leier leilighet og er en til tider blakk grunder, men jeg har aldri hatt mer "draget" på menn enn det jeg har nå. Jeg ser min egen verdi, er stolt over den jobben jeg er i ferd med å skape og har mål for livet mitt. Det og en god posjon godt humør og ståpå vilje er tiltrekkende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å, takk for svar alle sammen. :) Håper det er ærlige svar, og ikke sympati? Men jeg synes det høres rimelig ut også, og når jeg tenker meg om, så dømmer jeg jo ingen andre på denne måten selv. Det er så lett å dømme seg selv så hardt. Handler vel noe om å gi slipp på noen ambisjoner, drømmer, hva man selv hadde forventet og satt som mål for seg selv kanskje. Jeg burde vel jobbe mer med å takle det og sette nye gode mål. Men jeg kjenner enda dypt inne i meg selv, hører en stemme som sier: hvis jeg møter en flott fyr nå, vil jeg bare løpe, før han spør "jobber du? studerer du?". Merker at jeg forsvarer meg og prøver å unngå å treffe noen. Redd for å gå på date, osv.

Tenker at de kommer til å bli skuffet når de begynner å kjenne meg pga det. Og som Nettinett sier; det er jo ikke så sjarmerende. Man må jo kunne starte på nytt...

Men ja, jeg har i hvert fall prøvd å jobbe med andre ting. Som personlighet, humør og andre deler av psyken. Vil jo beholde smilet resten av livet.

Skrevet

Men jeg kjenner enda dypt inne i meg selv, hører en stemme som sier: hvis jeg møter en flott fyr nå, vil jeg bare løpe, før han spør "jobber du? studerer du?". Merker at jeg forsvarer meg og prøver å unngå å treffe noen. Redd for å gå på date, osv.

Tenker at de kommer til å bli skuffet når de begynner å kjenne meg pga det. Og som Nettinett sier; det er jo ikke så sjarmerende. Man må jo kunne starte på nytt...

Men ja, jeg har i hvert fall prøvd å jobbe med andre ting. Som personlighet, humør og andre deler av psyken. Vil jo beholde smilet resten av livet.

Mhm.. kjenner meg veldig igjen og den første tiden ble jeg irritert på verden for at de spurte disse spørsmålene. Hvorfor er "Hva jobber du med? " det første noen spør om? Vel, det er en veldig god måte å starte en samtale om ikke sant? For de fleste så er det faktisk ikke noe mer enn det og de skal ikke analysere deg ut i fra hva slags svar du gir. Men er vi ikke tilfreds selv med hvor vi er i livet er vi flinke til å tru at ingen andre vil bli tilfreds med oss pga dette. Det er oss selv som holder oss igjen og det vi tror stemmer som regel ikke med virkeligheten.

Så gå litt mer inn i deg selv og se verdien i den du er og det du har gjort og det du skal gjøre. Du skal ikke gi slipp på drømmene og ambisjonene dine selv om du måtte starte på nytt. Du må bygge deg opp igjen og bruke lengre tid på å nå resten av din aldersgruppe, men du har også en bedre grunnmur av erfaringer enn det de har. Samtidig kan det tenkes at du finner ut at du ikke trenger å hige etter det de higer etter eller har. Livet er fullt av muligheter, bare man griper de mulighetene som er rett for en selv og ikke rett for alle andre ;)

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, igjen, alle sammen :hug: Ble motivert til å komme meg ut av suppa.

Ts.

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar, igjen, alle sammen :hug: Ble motivert til å komme meg ut av suppa.

Ts.

Godt å høre! Kan jeg kan du! :D

Skrevet

Det er jo ikke noen som trenger å vite at du går på AAP om du synes det er flaut. Det er bare å si at du er student. Ingen skam i å være det hverken i midten eller i slutten av tyveårene. Eller senere for den saks skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen, og tør påstå at du ikke har noe å frykte bortsett fra eventuelt deg selv :) Jeg begynte å studere igjen da jeg var over 30, og i løpet av studiene ble jeg singel etter et langt forhold hvor jeg ikke hadde oppnådd noen (?) av de "vanlige" tingene (egen bolig, barn osv). Men jeg trivdes veldig godt med studiene og som deg fant jeg igjen meg selv etter at forholdet tok slutt. Jeg ble gladere, mer fornøyd med meg selv, mindre problemorientert osv. Og det har ikke vært noe problem for meg at ikke menn synes jeg er attraktiv. Greit nok, det er godt mulig noen skygger banen, men det gjør de i tilfelle så tidlig at det ikke går utover meg. De som har vært interessert har ikke blitt skremt av at jeg har vært student, noen liker til og med at jeg ikke bare har fulgt det vanlige sporet. Og dette har vært flotte, oppegående menn.

Anonymous poster hash: 58227...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...