Kosetiger Skrevet 8. august 2013 #1 Skrevet 8. august 2013 Jeg låner leiligheten til moren min litt i ferien, er alene her for øyeblikket. Jeg vet med sikkerhet at det spøker her, men liker å innbille meg at spøkelset ikke er her mens jeg er alene. For noen mnd siden og i kveld, skjer det noe rart med klokka på badet. Det er en veggklokke. Visere er ødelagte og går ikke rundt, så moren min har ikke byttet batterier på den siden de gikk tomme for.. Thja, et år eller to siden?! Altså, likevel tikker den i kveld. Det har skjedd en gang tidligere. Noen logisk forklaring på dette?? Uhuuu
Gjest RihannaNavy Skrevet 8. august 2013 #2 Skrevet 8. august 2013 Hjelp, at du tør å være der helt alene! Jeg er en stor pyse når det kommer til spøkelser o.l.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #3 Skrevet 8. august 2013 Batterier kan være svært.. merkelige iblant. Ta dem ut, hvis den selv da lager lyd iblant hadde jeg rømt. Anonymous poster hash: 05976...55a 1
Kosetiger Skrevet 8. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 8. august 2013 Jeg har hatt så mange rare opplevelser og hendelser her gjennom årene at jeg blir ikke overrasket over noen ting lenger Jeg går dårlig overrens med dette spøkelset, men det går stort sett greit. Hadde vel egentlig håpet noen skulle si at batterier fint kan funke litt en gang i blant, at de går på "restenergi" eller noe,, men er vel stygt redd det er andre energien som dytter i de banene der i kveld
Thor Skrevet 8. august 2013 #5 Skrevet 8. august 2013 (endret) Det kan hende hodet ditt "spiller deg ett puss" om du kan det ordtaket Når du har opplevd noe uforklarig på ett sted blir liksom alt litt "rart" der. Endret 8. august 2013 av Thor
Kosetiger Skrevet 8. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 8. august 2013 (endret) Jeg antar du snakker om klokka. den tikker, noe den ikke burde ha gjort Med mindre noen kan komme med en logisk forklaring ang batterier... Hvis det er leiligheten du tenker på, så sitter det ikke i hodet mitt Ting blir kastet rundt, ting blir kastet på oss, lysekroner tukles med, lyspærer varer i en uke, man får ikke sove på mitt gamle soverom av ulike grunner (uansett om man vet om husspøkelset)... Endret 8. august 2013 av Kosetiger
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Hvis det er dårlig kontakt der hvor batteripolene sitter, kan det være årsaken til at den i sin tid stoppet. Hvis det har skjedd en bevegelse, noen har vært borti den, smelt i ei dør el.l, altså forårsaket en form for bevegelse i eller rundt klokka, kan det være nok til at kontakt til batteriene er gjenopprettet, og klokka begynner å gå. Fram til en annen bevegelse bryter kontakten og gjør at den står bom stille igjen. Det skal ørlite til. Anonymous poster hash: 56f94...9fe 4
Batteri Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 *Lurer på hva et "spøkelse" får ut av å få klokka til å tikke. * 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Ikke for å kuppe tråden, men er det noen som har en logisk forklaring på at glass flytter seg i skapet mens man ser på? Uten berøring altså. Anonymous poster hash: e805d...005
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Det finnes et "spøke" forum, tror det heter paranormal.no, kanskje noen der kan svare deg.Anonymous poster hash: e9a51...843
fruBeist Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 (endret) Da jeg var mindre og brukte Walkman og GameBoy pleide jeg alltid å fukte polene på batteriene når de var tomme. Da fikk jeg noen minutter ekstra ut av de. Siden du sier klokka henger på badet, kan det kanskje ha kommet litt fukt til batteriene? Kom tikkelyden f.eks i forbindelse med en dusj? Endret 8. august 2013 av fruBeist 4
Zzyzx Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Ta ut batteriene av klokka, da. Vedder en hel femmer på at den ikke tikker mer. 5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Guttungen her har et lite leketog som tuter hvis men trykker på pipa, den har ikke laget lyd på ukesvis før plutselig her en dag...OI! Må innrømme at det ikke for meg inn at det kunne være spøkelser - tenkte i grunnen bare at det var batteriet som hadde bittelitt piff igjen Anonymous poster hash: 3fc80...e3f 1
Kosetiger Skrevet 8. august 2013 Forfatter #14 Skrevet 8. august 2013 Da jeg var mindre og brukte Walkman og GameBoy pleide jeg alltid å fukte polene på batteriene når de var tomme. Da fikk jeg noen minutter ekstra ut av de. Siden du sier klokka henger på badet, kan det kanskje ha kommet litt fukt til batteriene? Kom tikkelyden f.eks i forbindelse med en dusj? Nei, det var ikke fuktig på badet i går.. Må isåfall være at batteriene har flyttet på seg... Kanskje det har "vibrert" i veggen ved at de som bor i 2. etasje har gått på gulvet .. Synes det er litt rart dette ikke skjer oftere isåfall, men så langt mest logiske forklaring! Jeg orker ikke ta ut batteriene. Jeg når ikke opp til klokka..
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 ser du nevner at lyspærer varer i en uke osv. er det slik at folk smeller igjen dører der? viss lyspærene er tynne, så kan det hende det er derfor de ikke varer lengre enn en uke. hadde det selv slik en periode da jeg brukte billige lyspærer som ikke tålte noen ting. hadde rom rett ved ytterdøra, og den ble jo ofte smelt igjen flere ganger i løpet av uka, og da var det sjeldent de varte lenger enn maks en uke Anonymous poster hash: 4dc46...89e
Kosetiger Skrevet 10. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 10. august 2013 ser du nevner at lyspærer varer i en uke osv. er det slik at folk smeller igjen dører der? viss lyspærene er tynne, så kan det hende det er derfor de ikke varer lengre enn en uke. hadde det selv slik en periode da jeg brukte billige lyspærer som ikke tålte noen ting. hadde rom rett ved ytterdøra, og den ble jo ofte smelt igjen flere ganger i løpet av uka, og da var det sjeldent de varte lenger enn maks en uke Anonymous poster hash: 4dc46...89e Nei det er lite dørsmelling her. Klokka er stille nå
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 huff, høres skummelt ut. Er det et gammelt hus? har du noen fornemmelse av hvem det er? du kan prøve å brenne salvie(kanskje du har det på krydderhylla), det skal rense Anonymous poster hash: cbb0f...dd9
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #19 Skrevet 11. august 2013 Jeg låner leiligheten til moren min litt i ferien, er alene her for øyeblikket. Jeg vet med sikkerhet at det spøker her, men liker å innbille meg at spøkelset ikke er her mens jeg er alene. For noen mnd siden og i kveld, skjer det noe rart med klokka på badet. Det er en veggklokke. Visere er ødelagte og går ikke rundt, så moren min har ikke byttet batterier på den siden de gikk tomme for.. Thja, et år eller to siden?! Altså, likevel tikker den i kveld. Det har skjedd en gang tidligere. Noen logisk forklaring på dette?? Uhuuu Klokker (og andre elektroniske ting) kan "få liv" i korte øyeblikk så lenge det er fysisk strømforbindelse. At batteriene er stokk tomme, feks, er ikke så viktig, klokka henger på et bad som flukturerer opp og ned i fukt, dette kan være nok til å gi den en kickstart i noen sekunder, eller minutter. Du kan til og med koble klokka til en sitron (eller potet) og den vil gå en stund, så det er ikke noe overnaturlig i dette fenomenet. Anonymous poster hash: 87366...df9 1
Kosetiger Skrevet 16. august 2013 Forfatter #20 Skrevet 16. august 2013 huff, høres skummelt ut. Er det et gammelt hus? har du noen fornemmelse av hvem det er? du kan prøve å brenne salvie(kanskje du har det på krydderhylla), det skal rense Anonymous poster hash: cbb0f...dd9 Jeg vet ikke hvor gammelt det er, bare at alt ble restaurert i 93! Er ikke der lenger nå, skal teste ut neste gang Jeg har en fornemmelse av at det er to forskjellige energier... En som muligens er damen som døde alene ved siden av av høy alder, men den siste er mer guffen.. Heldigvis ikke alltid til stede, men veldig utrivelig når den først er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå