Gå til innhold

spørsmål -dyr og forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skal få meg katt igjen. lenge siden jeg har hatt dyr nå. så jeg tenkte på å skaffe meg forsikring. hvilken forsikring kan dere anbefale meg? og hva dekker det?

takk:)

Anonymous poster hash: 4e5a7...10d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har agria forsikring på vår katt. :)

AnonymBruker
Skrevet

takk skal sjekke det ut:)

Skrevet

Agria her også :)

AnonymBruker
Skrevet

Forsikring? På katten?

Å herregud.

Anonymous poster hash: 1f439...ac1
  • Liker 1
Skrevet

Agria på min hund.

Totalt på 6 år har jeg betalt 15.000 kr i forsikring å spart meg veterinærregninger på 96.000 :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at det er utstillingskatter eller spesielle rasekatter dere har? Jeg har hatt en vanlig norsk huskatt (som jeg fikk fra en nabo) og har aldri hatt forsikring på han og heller ikke hatt veldig store veterinærregninger - bortsett fra de vanlige som er vaksiner og ormekurer.

Anonymous poster hash: 5e18a...be3
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Min er en helt vanlig huskatt. Må det være utstillingskatt eller rasekatt for at de skal være verdt forsikring? Mange tenker vel at de ikke trenger forsikring på katten sin, og det er synd at man vet aldri når det skjer noe. Jeg betaler mye heller litt over femtilappen i måneden enn 15.000-20.000kr på stedet. Han er verdt det som meg, og flere burde kunne avse det når de skaffer seg dyr, selv "bare" en vanlig huskatt - det er bare å droppe to kaffeturer ute, så har man en god forsikring på katten. Det er en smart investering i mine øyne :)

Endret av ninuska_
  • Liker 3
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Det er vel større grunn for at man trenger forsikring på en huskatt, som er ute og farter dagen lang, enn på en innekatt som ikke er så utsatt for farer.

Og det er utrolig frekt å fnyse av at noen ønsker å forsikre sin huskatt. Katten betyr jo ikke noe mindre for sine eiere fordi den ikke har stamtavle.

Vi hadde Gjensidige. Sjekk også opp din innboforsikring og se om de har rimelig katteforsikring også.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har valgt å ikke forsikre mine katter. Har regnet på det og funnet ut at i løpet av livene deres ville jeg betalt mye mer i forsikring enn jeg ville fått maks utbetalt ved et uhell, så jeg har valgt å spare opp en buffer i stedet. Har hatt katt i ti år nå, og gått i pluss så langt, veterinærutgifter har stort sett vært ting som forsikring uansett ikke dekker. (kastrering, midd, markkurer og sykdom/avlivning ved høy alder) Har hatt ett uhell som ville vært dekket, som kostet ca fjerdedelen av det jeg ville betalt i forsikring frem til da.

Anonymous poster hash: 1b32d...9c3
AnonymBruker
Skrevet

takk til alle dere som har svart på spørsmålet mitt. skal sjekke ut innbo forsikring om det er mulig å få der en bra en også:)

for det første er det en rasekatt,å det er en av grunnene til å forsikre.(men jeg er jo så gærn at jeg hadde forsikret katten om den var en vanlig huskatt og. blir ikke mindre glad i dyret fordeom). men også fordi det er så typisk at katten blir syk når,bilen trenger reparasjon,og akkurat den mnd man har mest regninger. jeg betaler heller noen kr i mnd enn å plutselig måtte hoste opp en kjempe sum.

det er jo det samme som at folk som er rike har fortsatt innbo selv om de har penger til å kjøpe alt nytt. fordi det er fornuftig! ser ikke på dyre forsikring som noe mindre fornuftig.

Skrevet

Vi har Agria forsikring på katten. Jeg har jo innboforsikring på tingene mine, forsikring på meg selv, og selvfølgelig skal katten min få den hjelpen han trenger om han en gang skulle bli syk. Jeg kan ikke se for meg at jeg vil ha råd til å betale 10 000 på en gang, men en 50lapp i måneden skal jeg da vel klare å avse.

Skrevet

Har Agria forsikring på begge hundene mine, har alt av det man kan forsikre dem for , og betaler litt over 6000 per år, kanskje mye penger for skader som ikke vil skje, men hjalp MYE da lille gutt brakk ene labben da han var 4 måneder gammel, hadde det ikke vært for forsikringen så måtte jeg ha gått ut med 30 000 kroner for operasjonen alene.

Skrevet

det er jo det samme som at folk som er rike har fortsatt innbo selv om de har penger til å kjøpe alt nytt. fordi det er fornuftig! ser ikke på dyre forsikring som noe mindre fornuftig.

Det kommer litt an på beløpene. En dyreforsikring på kjæledyr dekker vanligvis bare fra 10.000 til 30.000, avhengig av selskap, og det er en realistisk buffer å ha. Et hus eller innbo dreier seg om flere hundre tusen eller millioner, og det er det svært få som har buffer til.

Anonymous poster hash: 1b32d...9c3

• Liker 1
Skrevet

Har hatt hest forsikret i Agria, og var veldig fornøyd. Etter en skade fikk jeg igjen mer på forsikringen enn alt jeg betalte i forsikringspremie alle årene jeg hadde hesten.

Anonymous poster hash: 27c6c...a49
Skrevet

Ingen vits i å forsikre en vanlig katt, og agria er uansett et drittselskap. Gjensidige er mye bedre på hesteforsikring f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...