Gå til innhold

Hva har vi savnet mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har registrert at det er mange, med meg, som har både bestilt ting og tang til bryllupet fra utlandet. Jeg har også lagt merke til at det er en del som synest utvalget av leverandører, service og tilgjengelige "bryllupsting" er labert her til lands. Så det store spørsmålet er da: i nedadgående rekkefølge, hva har vi savnet mest, og hva hadde stått først på ønskelisten??

Klem

ninach

( som er møkklei av å betale toll på alt-mulig-rart!! :wink: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg savner mest er priser som man kan leve med. Å det gjelder vel de fleste ting her til lands! :roll:

Skrevet

Vendelin sier:

Det jeg savner mest er priser som man kan leve med. Å det gjelder vel de fleste ting her til lands!

Helt enig!

Si "bryllup" og dollartegnet kommer fram i øynene på ekspeditørene. Jeg synest det er helt vilt! :evil:

Skrevet
Vendelin sier:

Helt enig!

Si "bryllup" og dollartegnet kommer fram i øynene på ekspeditørene. Jeg synest det er helt vilt! :evil:

..derfor fortsetter jeg med harry-turer til Sverige og Danmark, bestiller kjole og det meste av mitt utstyr i utlandet og får ringer spesiellaget i Irak :) Da får jeg alt slik jeg vil ha det uten å betale blodpris av prinsipp i Norge. :wink:

Skrevet
får ringer spesiellaget i Irak

Jøss! Hvordan fungerer det? Og sparer du virkelig mye på det?

Skrevet
Vendelin sier:

Helt enig!

Jeg er helt enig med dere, men tror ikke dette er unikt for Norge.

Jeg har familie i Italia og i USA og venninner begge steder.

Fra begge land har jeg hørt akkurat det samme, at med en gang ordet bryllup blir nevnt tar forhandlerne helt av og kommer med stadig nye ting de bare "må ha" og prisene er høyere enn ellers.

Så dette er nok et problem mange steder,

men irriterende er det!!!

Skrevet

Jøss! Hvordan fungerer det? Og sparer du virkelig mye på det?

Forloveren min er militærpolitisjef der nede for tiden. Hadde aldri turt å bestille derfra, men når jeg er så heldig å ha henne der nede så spurte hun om hun skulle ordne det for oss. Ringer som koster ca 10 000 her hjemme koster rundt 3000 der nede. Vi sparer minimum 5000 kroner på våre. :-)

Skrevet
Si "bryllup" og dollartegnet kommer fram i øynene på ekspeditørene. Jeg synest det er helt vilt!  :evil:

Da får man bare la være å si bryllup, da vel?

Sjønner forresten godt at folk prøver å tjene på dette, jeg.. Når det tydeligvis er mulig.. Dersom "vi alle" nektet å betale så mye, ville det jo ikke gå. Siden det går, må mange godta dette.. Og da kan de jo "ha det så godt" ;)

Skrevet

*Tex tror ninach har mer kontakt med bryllupsbississ enn hun vil gi inntrykk av*

Jeg savner nettsteder som holder det de lover, som leverer det de skal når de skal, og som kan stille opp med god kvalitet og rett pris.

Skrevet

Jeg har ikke funnet noen fine fotoalbum og gjestebøker, jeg!

Har ikke funnet noen fine på internett, heller... :-?

Skrevet

Må si meg enig med andre her at det er det høye prisnivået som gjør at jeg vendte mine øyne mot utenlandske nettsteder, og fikk drømmekjolen min for ca. 3000,- ny og ubrukt.

Tror at når stadig flere får øynene opp for hvor mye det er å spare på å kjøpe ting i utlandet, eller bestille fra utenlandske nettsteder, så vil dette tvinge prisnivået her i landet riktig vei, nemlig nedover...

Skrevet

Tex: neida, det er ikke derfor, men jeg bare irriterer meg noe sinnsykt over at jeg til stadighet må utenlands over nett eller i egen person for å få tak i ting jeg virkelig vil ha, og synest det er slitsomt i lengden. :-? :evil: :roll:

Har etterhvert begynnt å lure på om dette bare er meg, eller om "alle andre" vet hvor de skal lete??

sist gan jeg skulle ha tak i noe, stakk jeg innom Bryllupsbutikken i Oslo. Skrekk&gru!!! Mannen som drev det var dritsur for at jeg bare droppet innom på den måten, og ga beskjed om at det var egentlig ikke sånn han ville drive det osv..osv.. Jeg ble le meg og sjokkert og gikk igjen. enden på visa, ble at jeg bestilte fra England isteden, og måtte nok en gang betale toll!! :roll:

Nesten godt å høre at jeg ikke er alene om dette, og det levner jo ingen tvil om at utvalget er begrenset enten en bor i Oslo, Sykkylven eller Mosjøen? :wink:

klem

ninach

Skrevet

Men er det saa fryltelig mye man trenger som maa komme fra en bryllupsbutikk, da (okei, brudekjolen og tilbehoer faar man ikke i vanlige butikker)?

Jeg gidder ikke bruke tusener av kroner paa dill og dall og proever heller aa lage ting selv! Da sparer man penger og resultatet blir mer personlig!

Ellers er jeg saa heldig at jeg bor i Storbritannia saa jeg kan bestille fra confetti uten aa betale toll. Har kjopt gjestebok og brudepikepresanger der (blir visst litt dill og dall paa meg ogsaa! :hoho: )

Skrevet

Jeg savner skikkelige fotos på blomsterforhandlerne sine sider. Slike som vi kan finne på utenlandske sider. Og gjerne med prisantydning. Det hadde vært toppers.

Ellers så går det mest i sånt som:

*sko

*brudepike-/-svenn ting

*bordpynt

osv.

Skrevet
Tex: neida' date=' det er ikke derfor, [/quote']

Men du gjør det gjør du ikke...?

Skrevet

Jobber du med bryllup, Ninach? Nysgjerrige meg maatte bare spoerre... Vet ikke om du gidder aa svare, da - det er kanskje hemmelig? :klø:

Skrevet

Tex og Popelka: :ler::ler: neida, jeg jobber ikke med bryllup!! Jeg jobber med noe så utroooooolig spennende som anestesilege ( zzzzzznork! ) i den private sektor. :ler:

Har vel og merke giftet meg en gang før, og har hjulpet 2 venniner til å lappe sammen et bryllup, men ikke mer enn det ( å jo, forresten: en vennine i Bergen skal koke sammen et hastebryllup til sommeren og jeg hjelper til! ).

Virker det virkelig sånn?? ( skal jeg da bli smigret eller lei meg?? *forvirret!* )

Høres morsomt ut å jobbe med bryllup, men skal vi tenke inntekt og fremtidsmuligheter tror jeg at jeg holder meg til mitt eget yrke - er det "misfornøyde kunder" der,kan jeg jo bare få dem til å sove!!? :wink::ler:

Fra spøk til revolver: Visst noen her inne burde jobbe med bryllup, synest je nesten at du Tex hadde passet godt til det, du har jo oversikten over det meste ( kompliment! :kose: )

klem

ninach

Skrevet

Min venninne som skal fikse håret mitt på min store dag er frisør med egen salong (bare så det var nevnt.... :wink: ) og HUN sa at hun faktisk anbefalte bruder etc til å si at de skulle ha pris på FEST-oppsett av hår når dem kontakta frisør og IKKE brude-oppsett, for, som det også er nevnt her i tråden; kommer ordet BRUD fram..ja da kommer begynner kassa-apparatene å klinge!!!

Jeg bestilte driiitlekkert undertøy fra Danmark (body, strømper etc) til en SPOTTpris av hva det ville ha kosta her på berget. I TILLEGG til at det var rimeligere var dem så hyggelig der jeg kjøpte utstyet at dem skrev "GAVE" på pakken jeg mottok så jeg betalte ikke noe toll for den. VELDIG kjekt ja!!! :sjarmor: Måtte sende dem en mail med overstrømmende ros og komplimenter for en liten, men akk så viktig detalj for oss som bor i toll-og-avgifts-steinrøysa-Nooooreg *fnys* Fikk da et like hyggelig svar tilbake om at det gjorde dem så absolutt for alle kunder fra Norge og Sverige (spesielt Norge hehe...)

Da jeg kjøpte skoene fra England kosta skoene bare 32 pund (ca 350 norske) men TOLLEN på skoene kom på nesten 400,- *KNURR*

Skrevet
Fra spøk til revolver: Visst noen her inne burde jobbe med bryllup, synest je nesten at du Tex hadde passet godt til det, du har jo oversikten over det meste....

For ikke å snakke om mammaen min, da.....

Det er hun som har oversikt, jeg bare later som jeg..... :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...