Gå til innhold

Noen ganger bare hater jeg kunder noe så j****

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter på jobb på dette forbanna kundesenteret.

Er så koselig som jeg bare kan til de utakknemmelige eklingene. Hadde nettopp en ufyselig fyr fra bergen på tråden, og hjalp ham så godt jeg kunne, var meget hyggelig. Likevel endte han samtalen med "tusen takk for utrolig dårlig service" og slengte på røret.

Begynnte å grine! Hater kunder noen ganger. Prøver å la sånt ikke gå inn på meg, men noen ganger bare renner det over for meg. :(:murvegg::grine:

Måtte bare få ut frustrasjonen.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

:klem:

Det er helt sikkert ikke deg som er problemet. De trenger bare noen å ta frustrasjonen sin utover, og da ble de tdessverre deg. Skikkelig dårlig gjort men noen har dessverre ikke mer vett.

Gjest gjest1
Skrevet

Føler med deg... :trøste: Eg sit i kasse på dagligvarebutikk og opplever ufine kundar stadig vekk. Eg er også ei slik som lar det gå litt inn på meg, sjølv om eg prøver å la vere. Det er ein ekkel følelse... :-( Skulle ønske folk hadde vore litt meir hensynsfulle eg..

Skrevet

For en uhøflig idiot!

Det er nok han som har problemer, ikke du. Cheer up!

Skrevet

Huff, gir deg en klem jeg :klem: dessverre er noen mennesker veldig uhøflige og lar sin dårlige dag gå utover deg.

Skrevet

awwww takk da dere :D

Skulle ønske de kunne tenke seg litt om, vi er bare folk vi som sitter her også.

Hadde aldri trodd at dette skulle være en så utrolig hard jobb.

Takk for klemmene og støtten det hjelper masse.. :klem::blomst:

Gjest gjest1
Skrevet

Det er ikke personlig, skjønner du.

Ta på deg teflonfrakken neste gang du, så sklir det bare av.....

Skrevet

Kunder er no dritt!!

Sure og gjerrige... Synes det er rart at landet i det heletatt fungerer med så mange surpomper!

Og det at kunden alltid har rett, er FEIL! Det har de absoutt ikke! De har feil ;)

Kjeft tilbake neste gang!

Gjest gjest1
Skrevet

Ellers må jeg få tilføye at folk i servicenæringen her i landet veldig sjeldent er særlig servicemindede.

De få gangene jeg treffer på virkelig servicemindede servitører for eksempel, er de som regel svenske.

I USA, som er nærliggende for meg å sammenligne med akkurat nå, fordi jeg nettopp har kommet hjem derfra, er låten en helt annen enn her hjemme. Der vet ikke butikkpersonale, servitører, kundekonsulenter osv hva godt de kan gjøre for deg, og de forsikrer deg hele tiden om at du har det du trenger....

Noe å tenke på for kalde sure nordmenn også - jobber du i service så gjør du faktisk det.

Skrevet

Noen kunder er bare noe dritt...Uansett hva man gjør så fins det faktisk folk som ikke blir fornøyde,aldri!

Skrevet
Noen kunder er bare noe dritt...Uansett hva man gjør så fins det faktisk folk som ikke blir fornøyde,aldri!

Jeg tror bergensere ofte er spesielt vanskelige kunder. Det er om å gjøre å få mest mulig for minst mulig.

Dessuten eier de ikke køkultur, men det er en annen diskusjon.

Ja, ja, slik går det når man har vært handelsby i litt for mange år. Man blir litt kranglete av det.

Gjest the imp
Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan du har det. Sitter på support og har iblant kunder som er så motbydelige at man lurer på om de skjønner at det faktisk sitter et menneske i andre enden av tråden. Du har min dypeste medfølelse :trøste:

Skrevet

Jeg skjønner følelsen, jobber selv i butikk.

Noen kunder (eller mennesker) er vanskelige og kranglete av natur, og desverre møter vi som driver med kundebehandling kanskje derfor flere slike mennesker enn hva man ville gjort til vanlig.

Mange kunder har dessuten den oppfatningen at de, enten det er gjennom support eller i butikk, har rett uansett hva problemet er.

Det er desverre slik at noen ikke blir fornøyde uansett, og noen vil ikke innse at problemet deres ikke er kundebehandlerens feil. Derfor lar mange sinne gå utover denne personen, som sitter i enden av telefonen eller bak kassa.

Kanskje du kan trøste deg med at det ikke er personlig iallfall, han hadde nok blitt sinna uansett hvem han hadde snakket med.

:klem:

Skrevet

Det burde vært en obligatorisk del av alle menneskers utdannelse å ha jobbet i butikk, på sykehjem og som parkeringsvakt.

Da hadde de kanskje skjønt at man kan oppføre seg selv om man er sint...

Skrevet

Er veldig enig..Jobber i klesbutikk....og noen ganger har jeg lyst til å sparke til med hælene langt oppi...på visse kunder.

Rydder stativene så fine..jadda..alt henger på plass ogjeg snur meg for å gjøre noe annet, 3 sekunder senere er det KAOS. Skal jeg stå der å PASSE PÅ???? :-x

SEFF, er det greit at de tar ut plagg for å måle og se, for å prøve og le(det rimte..)..men ærligtalt; folkeskikk?Heng dem på plass eller gi dem til en som står ved prøverommet pent. Vi er ikke vanskelige og ber ikke om mye. Når jeg nå går i andre butikker passer jeg på å henge alt på plass PENT, roter jeg i bukser legger jeg dem PENT...OFFF!

En annen ting er kunder som tror vi er utstillingsdukker og ser rart på oss...men det er bare morsomt.

Men igjen, finnes jo så mange søte snille sjarmerende kunder! Og da blir jeg glad, er så mange som kommer bort til meg og roser meg for klærne jeg har på og ber meg om hjelp-->da blir jeg glad. Er så mange som sier tusentakk og ha dn fin dag videre du også! Er så mange som smiler..

Og dette motiverer til å være enda koseligere motkundene..

Er dem ekkle er jeg alltid EKSTRA hyggelig..nesten overfladisk..at det er kvalmt.. :-)

Skrevet

En del mennesker er bare helt utrolige! Hvor lavt er det ikke å skjelle ut noen som jobber i servicebransjen? Da kan du ikke ta igjen, og det er vel det disse menneskene vet... Tenk å bølle med noen som ikke kan ta igjen! :evil: Men, det er vel de eneste sånne folk tør å kjefte ned, feigingene!

Amarone

Skrevet

Jeg er helt enig at man skal oppføre seg som "folk" selv om man ringer kundeservice, men har du ett problem .. og det som skal være det stedet du skal få hjelp.. og du etter gjentatte ganger fortsatt stanger hodet i veggen... er det lett å la det renne over... desverre...

Selv hadde jeg en rimelig lang affære med kundeservice for strømleverandøren min.. Det tok over et halvt år før jeg fikk de tilbakemeldingene - og de korrigeringene jeg ble lovet. Jeg både ringte, mailet og fakset alle henvendelser - gjerne et par ganger i måneden.. med henvisning til hvem (og da ikke bare fornavnet) jeg hadde snakket med. og om hva..

Svar og korrigering av det DE hadde gjort feil - fikk jeg først etter at jeg hadde skjelt ut ansvarlig leder for kundeservice - og truet med advokat og sak..

Så desverre .. de av dere som følger opp og gjør en skikkelig jobb - lider ofte på grunn av udugelige kundebehandlere andre steder.

En annen ting .. som vel kanskje er på siden .. er hvorfor er det nesten helt umulig å få vite annet enn fornavnet på den vi snakker med...

Det er så kjedelig når man stadig må henvise til Per eller Pål.. og ingen vet hvilken Per eller Pål det er .. for det kan godt være fler av dem...

Gjest gjest1
Skrevet

Apropos virkelig udugelig kunderservice.

På jobben måtte jeg et par ganger ringe til kundeservice for netcom trådløs bedrift, fordi jeg hadde problemer med viderekoblingen av telefonen. Jentungen som svarte i andre enden - på supporttelefonen - fortalte meg at hun/de ikke hadde fått så mye opplæring på dette programmet ennå, så hun kunne dessverre ikke hjelpe meg.

nei vel - hvorfor jobber hun der hvis hun kan gi support?

Det samme skjedde meg hos Telenor i forbindelse med noen problemer jeg hadde med den forrige maskina mi. Nei, Compaq var det forresten. Den gikk i søvnmodus hele tiden. Guttungen som svarte på supporten hadde ikke peiling, han visste ikke hvor i systemet han skulle lete en gang. Enden ble at min egen guttunge fikset saken helt selv. Det var en enkel liten hake som skulle fjernes i en dialogboks. Verre var det ikke men dette kunne ikke supporten.

DA blir jeg irritert, selv om det kanskje ikke er kundebehandlerens skyld at hun/han ikke kan jobben sin......

Skrevet
Det er så kjedelig når man stadig må henvise til Per eller Pål.. og ingen vet hvilken Per eller Pål det er .. for det kan godt være fler av dem...

Ikke meningen å spore av..men telefonselgere har en vane..de sier ofte bare fornavnet, en annen ting er at jeg kjenner en del som har jobbet med dette tidligere. Har selvom vært borti dette, men da jobbet jeg hos et seriøst kjent firma. Telefonselgere oppgir ofte ANDRES NAVN, de finner på etternavn og fornavn. (og det er HELT SANT)...

aVSPORING...Oooops! :oops:

Gjest lekebøll
Skrevet

Jeg er enig i at man, i et serviceyrke, må ha forståelse for at kundene blir oppgitte, irriterte, frustrerte.

Når de har en grunn.

Men, det som er så vanvittig frekt, er dem som faktisk ikke har noe å klage på - de er bare frekke i kjeften.

Det ER faktisk mange tilfeller av den sorten.

Det må gå an å oppføre seg som folk - hvis ikke du har evnen til det, så slikker ikke jeg deg oppetter ryggen (og neida - jeg er nok ikke den perfekte personen for et serviceyrke).

Men - er du stressa og fortvilt over noe spesielt, er det helt OK - men er du rett og slett bare uoppdragen, så får du ta deg sammen før jeg gidder å hjelpe deg.

Hehe... en liten historie bare.

Jeg skulle ringe Oslo fengsel for å få tak i en ansatt der.

Jeg fikk bakoversveis da kvinnemennesket i den ande enden av røret BJEFFET "OSLO FENGSEL!!!!!" inn i øret mitt.

Akkurat som om hun akkurat hadde diskutert heftig med en eller annen idiot, - men var det slik det var, så måtte hun ventet med å ta telefonen.... :o

Hun bjeffet hele samtalen, og ble sur fordi jeg måtte ringe opp igjen for å notere et nummer (satt på bussen).

Skikkelig elendig.

Må legge til at de andre gangene jeg har ringt OF har det alltid vært hyggelige personer på sentralbordet. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...