Gå til innhold

Betatt av en overflatisk gutt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt betatt/ småforelska i en gutt. Han er veldig kjekk, driver med sport, høy og mørk og alt det der. Han behandler meg også veldig bra, er snill, lytter til det jeg har og si, og virker interessert i det jeg driver med om dagene (vi bor forskjellige steder, så får ikke sett hverandre så ofte, men kommer til å bo nærmere hverandre til høsten) Han gir meg også mange komplimenter, men det går som regel på utseendet.

Problemet som jeg ikke tenkte så mye over i begynnelsen, men som har begynt å bekymre meg mer og mer nå, er at han er så utrolig overflatisk. Han kan si nedsettende ting om utseendet til venninene mine, kommenterer jenter på tv-en osv.. "Hun var ikke noe pen" "Hun der så ikke ut" "Hu var stygg" "Huff, hun var jo ikke akkurat noe vakker da.." og slike ting.

Han er også veldig opptatt av sex. Siden vi nå ikke ser hverandre så veldig ofte, sender han veldig mange seksuell ladede meldinger til meg. Forteller meg hva han har lyst til å gjøre med meg osv.. Greit nok, jeg blir kåt av han. Men noe inni meg sier at han det er noe av det eneste som står i hodet på han. Jeg har liksom på følelsen av at jeg ikke er den ENESTE han sender slik til. Vet ikke. Men når det sies så ringer han meg hver eneste kveld, og vi prater til han sovner.. Så aner ikke om han prater med andre også. Virker bare som han er en slik som er veldig opptatt av sex, spesielt siden han kommenterer utseendet til så mange jenter. Joda, han kommenterer om noen er pene nok også.

Disse to tingene gjør meg så utrolig usikker. Han er veldig herlig, og behandler meg bra. Men vet liksom ikke om det er trygt å gå inn i et forhold med han, føler han er den typen som kan være utro nettopp pga. disse tingene. Er ikke vant med slike gutter, de kjærestene jeg har hatt får har vært mer typisk "nerder" som jeg ikke har hatt noe problem med å stole på. Men så er det noe med han da, går liksom ikke ann å motstå han.

Ellers, så har vi ganske mange like verdier. Han er glad i dyr, han holder på å ta en god utdannelse, vi er enige i ting vi har prata om som er viktige i forhold osv.. men det er noe som holder meg igjen. Vil så gjerne kunne stole på han, men siden vi sjelden treffes (sikkert en måned siden nå, men vi prater mye sammen på telefon, facebook etc) så greier han liksom ikke å bevise noe ovenfor meg. Det har blitt mer seriøst de siste ukene.

Forresten, så er vi begge 21 år, og vi har ikke hatt sex enda. ("Forholdet" har utviklet seg mer etter at vi har vært fra hverandre)

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymous poster hash: 600aa...485
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe lignende.

Men kanskje du bør finne ut hva du vil med han, og sette grenser.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe lignende.

Men kanskje du bør finne ut hva du vil med han, og sette grenser.

Det jeg vil med han, er jo forhold. Er ikke ute etter noen "pulevenn" eller hva det kalles liksom. Men vil gjerne være mer sikker før jeg evt. går inn i et forhold. Han er veldig "kjærestete" mot meg, så jeg vet ikke om det er det han også er ute etter, eller ikke. Vi er litt for tidlig i startfasen til at jeg kan sette grenser. Var foreksempel ute på byen i helga, og han spurte meg om det hadde blitt noe på meg. Liksom ikke på en sjalu måte, men på en helt naturlig måte. Så tror ikke han er helt "der" enda, siden han så på det som en naturlig ting for meg å gjøre. :(

Skrevet

Jeg har opplevd noe liknende. Min stefar er sånn, og det er ganske så irriterende i lengden. I starten brydde det meg ikke nevne verdig, men om man f. eks ser på TV etter en søndags middag eller noe så tar det ikke lang tid før de negative kommentarene hagler mot f. eks alt og alle hvordan de ser ut.

Han sier aldri noe positivt iallefall. Skal du spare deg for mye irritasjon får du be han slutte med det. Det er ikke verre enn det, kanskje han ikke er klar over det selv.

Det kan dog ikke jeg gjøre med min stefar for min mor er lik og dette er to mennesker som ikke "kan snakkes til" og ydmykhet når de gjør noe dumt er ikke eksisterende. De tar slike ting negativt opp og da blir de irrasjonelle så er det en krangel som kommer igang.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Hva gjør deg betatt av en overflatisk gutt egentlig?

Alt annet?

Skal du overse dette i fremtiden om dere hadde blitt sammen?

Vel, jeg hadde ikke greid det...

Skrevet

Huff, han virker som en dust.

Skrevet

Er ikke alle gutter overfladiske da? Uavhengig hvordan de selv ser ut..

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for svar :) Jeg tenker jo at de fleste mennesker tenker slik, men ikke alle sier det de tenker høyt.. men har merka at de to-tre-fire siste dagene så har han ikke nevnt slik så mye..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...