AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Hei! Jeg lurer på om noen der har smeltet sin egen forlovelsesring før? Jeg har litt gull hjemme og en slags diamant og vil gjerne lage min egen ring av dette. Vet noen av dere hvor jeg kan gjøre dette? Og eventuelt hvor mye det koster? Trenger sårt hjelp litt fort! Anonymous poster hash: 6ebb0...701
MissEi Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Jeg laget min forlovelses ring med gull ifra mine 4 besteforeldre. Satt i diamant på 0,15 ct. Kostet 13000kr da betalte jeg kun for diamanten og arbeidet
CathFoto Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Lærte her på kg at de ikke bruker det faktiske gullet man leverer inn, så om det har sentimentalverdi så er det kanskje ikke så lurt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Lærte her på kg at de ikke bruker det faktiske gullet man leverer inn, så om det har sentimentalverdi så er det kanskje ikke så lurt. Man kan, men da har ikke gullsmeden lov til å stemple det. På grunn av dette er det mange som ikke gjør det. Du må nesten snakke med gullsmeden for å få prisoverslag. Det kommer jo an på hvor mange gram gull du har fra før og hva du vil ha osv. Hvis det ikke er på grunn av sentimentale grunner du vil gjøre det, men kun for å få det billigere, så ville jeg heller sett på muligheten å bruke det som byttegull Anonymous poster hash: cfbfc...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå