Theta Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Sender man kjolen med bagasjen (i kofferten, separat? ) eller som håndbagasje? Må jeg tenke på stor/liten kjole i forhold til at den skal være med og fly? Skal fly med mann og to små barn så har nok å bære på i tillegg ... :-)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Tror det har vært flere tråder her inne som tar opp samme problemstilling. Mener det er mulighet til å få hengt den opp ombord, men varierer i fra selskap til selskap.Anonymous poster hash: d7933...514
marihihia Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Man kan henge den i skapet til flyvertinnene hvis det er ledig plass. Men jeg vet ikke hvor stort det er. Men det er noe styr. Du må jo da gå å bære på den på flyplassen osv.
CathFoto Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Kommer an på de som jobber, jeg ville uansett ikke sendt med vanlig baggasje i tilfelle forsinkelse/tapt baggasje. Sjekk evt om reiseforsikringen dekker summen, ikke alle som gjør det. Kontakt flyselskapet og spør på forhånd, det finnes også egne dressposer spesielt til håndbaggasje.
Portvinpiken Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Kommer an på størrelsen på kjolen. Får du den i håndbaggasjen så er det jo enkelt. Jeg fikk ikke plass så derfor sendte jeg den med vanlig baggasje. Sa i fra ved innsjekkingen og de satt på en stor grønn (?) lapp om at det var Priority baggasje ;-). Ingen problemer hverken til eller fra. Undersøkte med reiseforsikringen at de dekket evt. tap. Jeg har flytt over gjennomsnittet mye, og også flere ganger ankommet uten å få baggasjen. Imidlertid har denne kommet levert på døren senest 24 timer etter ankomst. Å miste den for alltid vil jeg påstå er mindre vanlig. Man må selvfølgelig veie opp hvor hysterisk man velger å være. Man KAN være veldig uheldig å aldri se kofferten igjen, men prosentvis - hva er sjansen for det... Å ta den med inn på flyet å få hengt den opp ville jeg ikke sjanset på. I værste (og ikke unormalt i det hele tatt), får man da beskjed om at den uansett må sendes som baggasje, og hva gjør man da når man står der med kjolen over armen...
Gjest Kiara! Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Jeg hadde med min inn på flyet, det var bare fra London og hjem på en flygning som ikke var full. Det gikk helt fint det, men å ha den med seg overalt på flyplassen var pyton det var der jeg trodde det skulle gå galt... :S Hadde ikke vært engstelig i det hele tatt av å ha den nedpakket i kofferten. Hadde jeg vist om at jeg skulle fly med den dagen hadde det vært min løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå